Permalänk
Medlem

Bra CPU-Kylare till min Phenom II X4 955 ?

Hej Sweclockers !

behöver råd och tips

http://www.inet.se/kundvagn/visa/383348/performa-pnp

Va tycker ni ?

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

Har du inga komponenter så kan du lika gärna blåsa lite för att kyla

Edit: Fast det borde fungera bra, jag vart också nyfiken på den kylaren, speciellt eftersom den medföljande fläkten verkade hyfsat tyst ;>

Permalänk
Medlem

Jag har en http://www.inet.se/artikel/5321298/arctic-cooling-alpine-64-p... på min 1055T och den har inte varvat upp en enda gång
Kör ingen OC och har en 120mm bakpå chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Jag har en http://www.inet.se/artikel/5321298/arctic-cooling-alpine-64-p... på min 1066T och den har inte varvat upp en enda gång
Kör ingen OC och har en 120mm bakpå chassit

Temps?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Enligt Speedfan ligger den just nu på 48grader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Enligt Speedfan ligger den just nu på 48grader

Har du något testprogram så att du kan se i load? typ Intelburntest?

Permalänk

Budget?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Performa är MYCKEt bättre än 212 + !

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

300-500 spänn inkl. Frakten

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

När ja körde Intelburntest under ~12mins rörde sig inte tempen över 50grader. Körde det på Maximum och 2 cyklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Enligt Speedfan ligger den just nu på 48grader

Du kan aldrig gå efter Speedfan när det gäller tempsen i en dator, det kan vara fel upp till ~10*
Ladda ner HWMonitor(gratis) och kolla tempsen där istället. Det programmet kan man lita på mer.

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Du kan aldrig gå efter Speedfan när det gäller tempsen i en dator, det kan vara fel upp till ~10*
Ladda ner HWMonitor(gratis) och kolla tempsen där istället. Det programmet kan man lita på mer.

OKey, så under HWMonitor är mina temps på CPUn i genomsnitt 41grader, alltså lägre =P
Sött

Permalänk
Skrivet av HAIDERRR:

300-500 spänn inkl. Frakten

Rekommenderar isåfall
http://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2
Det är den jag använder och den är riktigt bra. Relativt tyst, kyler bra, bra pris!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av K3r3xXx:

Du kan aldrig gå efter Speedfan när det gäller tempsen i en dator, det kan vara fel upp till ~10*
Ladda ner HWMonitor(gratis) och kolla tempsen där istället. Det programmet kan man lita på mer.

Speedfan kan man gå på ibland. Bror på, min speedfan stämmer vet jag då den visar samma som coretemp, hwmonitor OCH everest ultimate. xD

Visa signatur
Permalänk

Kan ju reka dig den kylare jag sj.kör med som blivit ganska billig nu, den är i mitt tycke inte direkt jättebra på idle temps men tar igen det på load + andra fördelar med H2O i slutet system.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580713

tyvärr aningens dyrare än 500 bagis med frakt ("komplettfrakt").

Annars som tidigare rekats, så för sitt låga pris så är CM 212+ värd att rekas igen

Önskar dig lycka till i jakten på en nice kylare.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

OKey, så under HWMonitor är mina temps på CPUn i genomsnitt 41grader, alltså lägre =P
Sött

Japp, det var inte många grader det slog på men enligt Speedfan så var min cpu på 16* i idle i ett rum som hade ~18* men HWMonitor eller EVEREST Ultimate Edition, som jag använder så visa den 22* i idle.
Cpu tempen kan aldrig vara under rumstempen OM man inte kör med kompressorkylning, LN2 eller torris..

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Speedfan kan man gå på ibland. Bror på, min speedfan stämmer vet jag då den visar samma som coretemp, hwmonitor OCH everest ultimate. xD

Då har du en otrolig tur att det visar rätt på din dator men 9/10 fall så visar Speedfan fel för det är ett Rookie program!
Aida64, EVEREST Ultimate Edition och HWMonitor tycker att det är dom ändå man kan lita på när det gäller tempsen på ens komponenter i datorn.

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Rekommenderar isåfall
http://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2
Det är den jag använder och den är riktigt bra. Relativt tyst, kyler bra, bra pris!

Ska köpa den

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Önskar dig lycka till i jakten på en nice kylare.

//Dog

Tack så mycket !

Visa signatur

ROG

Permalänk
Skrivet av K3r3xXx:

Då har du en otrolig tur att det visar rätt på din dator men 9/10 fall så visar Speedfan fel för det är ett Rookie program!
Aida64, EVEREST Ultimate Edition och HWMonitor tycker att det är dom ändå man kan lita på när det gäller tempsen på ens komponenter i datorn.

Aida64 stämmer inte heller alltid. ><

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Aida64 stämmer inte heller alltid. ><

Egentligen gör inte något program det men Aida64 stämmer bättre än Speedfan!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig , nu vet jag va jag ska beställa
Cooler Master Hyper 212 Plus + 2 * Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm , tar bort medföljande fläktar och kör med Noctuas fläktar vilket ger bättre prestanda på överklockning och får tysta fläktar i Idel

Eller va tycker ni ?

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAIDERRR:

Nu har jag bestämt mig , nu vet jag va jag ska beställa
Cooler Master Hyper 212 Plus + 2 * Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm , tar bort medföljande fläktar och kör med Noctuas fläktar vilket ger bättre prestanda på överklockning och får tysta fläktar i Idel

Eller va tycker ni ?

Jag har ingen aning om dessa kylare, men alla kylare måste väl i stortsätt vara bättre än den som medföljer. Man kan tycka att AMD glömde slänga med ett par öronproppar lådan. Själv stod jag inte ut länge. Mitt val föll dock på Corsair H50. Alltså en liknande lösning som någon redan länkat tidigare i tråden.

Men lycka till med sökningen efter en effektivare och framför allt TYSTARE kylare!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Men lycka till med sökningen efter en effektivare och framför allt TYSTARE kylare!

Tack så mycket !

Visa signatur

ROG

Permalänk
Skrivet av K3r3xXx:

Egentligen gör inte något program det men Aida64 stämmer bättre än Speedfan!

För vissa datorer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HAIDERRR:

Nu har jag bestämt mig , nu vet jag va jag ska beställa
Cooler Master Hyper 212 Plus + 2 * Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm , tar bort medföljande fläktar och kör med Noctuas fläktar vilket ger bättre prestanda på överklockning och får tysta fläktar i Idel

Eller va tycker ni ?

Kör hellre med gt-fläktar, bättre på att pressa igenom luft igenom typ radiatorer och kylare

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

För vissa datorer.

Som jag skrev innan, "vid 9/10 fall så visar Speedfan fel".
Menar inte att jag är något geni när det gäller program till datorer som mäter tempraturen men jag vet så pass mycket att Speedfan visar fel och det är endast bra till att ändra hastigheten på fläktarna!
Du kan själv fråga @Arne-Mohammed ..

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Kör hellre med gt-fläktar, bättre på att pressa igenom luft igenom typ radiatorer och kylare

Mjo jag sitter själv på CM 212+ med 2st scythe GT 1450 fläktar i PnP. tysta och kyler bra. max load temp är 44 grader, (1 timme prime 95)

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Skrivet av K3r3xXx:

Som jag skrev innan, "vid 9/10 fall så visar Speedfan fel".
Menar inte att jag är något geni när det gäller program till datorer som mäter tempraturen men jag vet så pass mycket att Speedfan visar fel och det är endast bra till att ändra hastigheten på fläktarna!
Du kan själv fråga @Arne-Mohammed ..

Oj, I'm scared now. Jag har redan diskuterat detta med honom och jag vet mycket väl vem han är.

Visa signatur