Permalänk
Medlem

Strömming

Hej sitter leker lite i mitt bios. jus nu pillar ja på mina ram minnen Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, har lyckats draupp dom i 1700mhz 1.8volt.. nu till min förfrågan hur mycke vågar man höjja på ram minnen?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:
Citat:

Helt onödigt men ändå så roligt;)

Känns som om du redan har dragit upp volten väldigt högt så jag skulle säga att de räcker där

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket över 1.8V bör du inte köra iaf, visst finns det minnen som klarar 1.9V men dina är väl specade lägre? Sedan vinner du inte mycket på att höja, kanske någon enstaka procent så var försiktig så att du inte bränner dina minnen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hej. det står att dom är specade för att köra i 1.65
mvh

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Hej. det står att dom är specade för att köra i 1.65
mvh

Föresten tjänar man bäst på att ha låga timings eller högre mhz på minnena?

Visa signatur

ok

Permalänk

AFAIK låga timings. Men jag kan bekräfta att en CL9 ---> CL8 sänkning inte gör prestanda skillnad som märks av på något sätt.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Problemet med 1.8volt är väl kanske inte minnet riskerar gå sönder och gör det det sån är minne billigt, risken är nog större i så fall att CPU tar stryk istället, Din CPU gillar inte högre än 1.65volt, och 1.8 är direkt skadligt mer än kort tid, minneskontrollern sitter i CPU och den här volten på minnet är direkt kopplad till minneskontrollern i CPU.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Väldigt intresannt. får mej att bara vilja gå djupare in i det hela..

Visa signatur

ok

Permalänk
Skrivet av Frankoz:

Väldigt intresannt. får mej att bara vilja gå djupare in i det hela..

That's what HE said......
Ontopic, bara ta det försiktigt och var uppmärksam så ska allt gå bra

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

har suttit googlat en hel del och har lite funderingar king vissa funktioner och det är Intel (R) speed step (TM) tech. står att den reglerar volt har ja för mej?.. har den avstängt är det något som kanske är bra att ha igång. såg någon annan som klockade och lät den vara på. har dragit upp prollen 700mhz, kan tyvär inte ra upp den högre då ja stter på stock kylare. väntar dock inhandla en noctua d14

Visa signatur

ok

Permalänk

Jag diggar namnet på din tråd