Gentle Typhoon 1850Rpm VS Slip Stream 1900Rpm

Permalänk
Medlem

Gentle Typhoon 1850Rpm VS Slip Stream 1900Rpm

Har funderat lite över vilken av dem man ska ha om man ska köra Push n Pull. I luftflöde krossar ju Slip streamen GT'n men hur är det med trycket i fläkten om man jämför dem, eftersom det egentligen är viktigast när det gäller att trycka/suga genom radiatorn. Kan säga direkt att jag vet att slip streamen låter väldigt mycket, men det stör jag mig inte på, siktar bara på bästa fläkt. Så vad säger ni, ni som har lite koll på sånt här?
Länkar till fläktarna:
Gentle Typhoon
Slip Stream

Tack på förhand Mvh Sonny

Visa signatur

Intel I5 4670K Delid @4.7GHz-EK-Supremacy Block | XSPC RX480 Alphacool NexXxoS 60x360+80x240 Rads | D5-Pump | ASUS MAXIMUS VI HERO | Amd r9 290x2 CF på vatten | Kingston HyperX Fury 16GB 1866MHZ | EVGA Supernova G2 850W | Phanteks Enthoo Primo | Samsung 840evo 250GB |

Permalänk

Har inga siffror men GT har bra tryck. Hur det är med SlipStream vet jag inte.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corbie:

Har funderat lite över vilken av dem man ska ha om man ska köra Push n Pull. I luftflöde krossar ju Slip streamen GT'n men hur är det med trycket i fläkten om man jämför dem, eftersom det egentligen är viktigast när det gäller att trycka/suga genom radiatorn. Kan säga direkt att jag vet att slip streamen låter väldigt mycket, men det stör jag mig inte på, siktar bara på bästa fläkt. Så vad säger ni, ni som har lite koll på sånt här?
Länkar till fläktarna:
Gentle Typhoon
Slip Stream

Tack på förhand Mvh Sonny

Tjena ^^
Jag har själv likadan CPU kylare som dig och jag fick hem 2 st Scythe GT 1850rpm till att köra PnP och det funkar helt syveränt!
Har förvisso en Athlon X2 250 3.51Ghz(klockad) men den ligger just nu på ~19* i idle, men jag kör att den tar luft innefrån chassit och blåser ut baktill.
Låter inte mycket och är bara helt fantasiska.
Har förvisso ingen erfarenhet av Slip Stream men man ska kanske inte alltid gå efter "siffrona" i annonserna... I detta fallet krossar GT:n Slip Stream fläkten totalt för en fläkt på 12mm i tjocklek skulle vara bättre en välomtalad Gentle Typhoon 1850rpm som är på 25mm..? Nä, ta Scythe fläkten, en stark rekomendation!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5