Permalänk
Medlem

Köpa kylpasta via Amazon?

Tjenare.

Går och funderar på att köpa ny kylpasta till datorerna, och hittade då Amazon + CoolerMaster.
Frågan är då hur bra är den om någon av er på forumet har testat den? Den är både billig och innehåller mycket för priset.

Sen en annan fråga.
Har några gamla P4 datorer och undrar om man kan köra kopparpasta på de? eller man ska skita i det och köra riktigt

// igr4ff

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

vad ska du med så mycket kylpasta till om man får fråga? det är säkert inga problem att beställa från amazon, det blir ingen tullavgift eller moms då det kostar mindre än 500kr.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

vad ska du med så mycket kylpasta till om man får fråga? det är säkert inga problem att beställa från amazon, det blir ingen tullavgift eller moms då det kostar mindre än 500kr.

Kan vara bra att ha om man fixar familjens/ vänners datorer

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

Kan vara bra att ha om man fixar familjens/ vänners datorer

Aa, tänk på att du bara behöver 0.5 gram per processor..den lär ju bli gammal innan den är slut om man säger så. 120 datorer du kan byta pasta på med andra ord

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Aa, tänk på att du bara behöver 0.5 gram per processor..den lär ju bli gammal innan den är slut om man säger så. 120 datorer du kan byta pasta på med andra ord

Haha får kanske hitta en med mindre pasta/ pris

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

Tjenare.

Går och funderar på att köpa ny kylpasta till datorerna, och hittade då Amazon + CoolerMaster.
Frågan är då hur bra är den om någon av er på forumet har testat den? Den är både billig och innehåller mycket för priset.

Sen en annan fråga.
Har några gamla P4 datorer och undrar om man kan köra kopparpasta på de? eller man ska skita i det och köra riktigt

// igr4ff

Hej,

Då hade jag hellre rekomenderat denna, http://www.inet.se/artikel/5321318/arctic-cooling-mx-2-kylpas...

Kanske inte lika mycket innehåll men den är jävligt bra!
Sänkte mitt 8800GTS 320MB grafikkort från 52* till 48* i idle.
Min CPU kylning är en Antec Kühler 620(med Push n Pull) och med original kylpastan låg min CPU på ~27* nu ligger den på 24* i idle, det rekomenderas starkt!

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

Tjenare.

Går och funderar på att köpa ny kylpasta till datorerna, och hittade då Amazon + CoolerMaster.
Frågan är då hur bra är den om någon av er på forumet har testat den? Den är både billig och innehåller mycket för priset.

Sen en annan fråga.
Har några gamla P4 datorer och undrar om man kan köra kopparpasta på de? eller man ska skita i det och köra riktigt

// igr4ff

Du kan lika gärna köpa MX-2, kanske nån grads skillnad i full load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3r3xXx:

Hej,

Då hade jag hellre rekomenderat denna, http://www.inet.se/artikel/5321318/arctic-cooling-mx-2-kylpas...

Kanske inte lika mycket innehåll men den är jävligt bra!
Sänkte mitt 8800GTS 320MB grafikkort från 52* till 48* i idle.
Min CPU kylning är en Antec Kühler 620(med Push n Pull) och med original kylpastan låg min CPU på ~27* nu ligger den på 24* i idle, det rekomenderas starkt!

Skrivet av Efta:

Du kan lika gärna köpa MX-2, kanske nån grads skillnad i full load.

Ska se om jag hittar den på Amazon.com ska ändå ha andra grejer därifrån, annars kan ni länka någon bra för en ~10-12$

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED