Ökad vinst för AMD under första kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Ökad vinst för AMD under första kvartalet

För andra kvartalet i rad visar AMD svarta siffror med en vinst på 510 miljoner dollar. Framgångsreceptet stavas enligt företaget Fusion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis AMD!

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Gött att höra!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Skönt att de börjar komma på fötter på allvar!

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

Weee mycket bra!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra! AMD for the win!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Skönt att höra!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Ingen dålig ökning heller. Bra för AMD!

Låt oss bara hoppas att det inte vänder direkt åt andra hållet så att nVidia halkar efter. Nu tvivlar jag ju förstås på ett sådant scenario, men man vet aldrig. 2 starka aktörer är ju enbart bra för oss konsumenter!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Entusiast

Nice, hoppas verkligen att AMD lyckas, så att Intel inte får monopol på marknaden.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av scienta:

Ingen dålig ökning heller. Bra för AMD!

Låt oss bara hoppas att det inte vänder direkt åt andra hållet så att nVidia halkar efter. Nu tvivlar jag ju förstås på ett sådant scenario, men man vet aldrig. 2 starka aktörer är ju enbart bra för oss konsumenter!

Sen att AMD tappade 2 procent på grafikkortsfronten är ju en annan sak.

Men kul att de går bra för dem!
Alltid gillat AMD's processorer iaf. väntar spänt på Bulldozer !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Sen att AMD tappade 2 procent på grafikkortsfronten är ju en annan sak.

Men kul att de går bra för dem!
Alltid gillat AMD's processorer iaf. väntar spänt på Bulldozer !

//BG

Var står det om att de tappade 2% marknadsandelar?

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Sen att AMD tappade 2 procent på grafikkortsfronten är ju en annan sak.

Men kul att de går bra för dem!
Alltid gillat AMD's processorer iaf. väntar spänt på Bulldozer !

//BG

Mja, fast det är ju viktigare att de ökar vinsten överlag för att kunna hålla sig flytande

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Skönt att höra! Heja AMD! Detta är bra för oss konsumenter. Bidrog själv lite när man köpte sig ett HD6870.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Skönt att höra! Heja AMD! Detta är bra för oss konsumenter. Bidrog själv lite när man köpte sig ett HD6870.

Köpte själv 2 st

AMD for life ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att kolla in bulldozer sen när det släpps, blir kanske en lite uppdatering till nuvarande datorn (a)

//DanneSvs

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Trevligt, GO AMD

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Va bra Grattis AMD Hoppas Bulldozer spöar skiten ur sandy bridge

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Har AMD hittat någon efterträdare till Dirk Meyer?

Permalänk
Medlem

Bra för konkuransen .Synd bara att dom inte har nåt som är värt att köpa bara ,blir en sb-e för min del & deras drivrutiner till grafikkort no thx
& kom inte med att man måste hålla på " the underdogs" för då är det väl via & matrox som gäller

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

"The future is Fusion" ^^
Mycket trevligt.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har AMD hittat någon efterträdare till Dirk Meyer?

Verkar inte så.. Thomas Seifert är fortfarande interim tillsatt VD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Bra för konkuransen .Synd bara att dom inte har nåt som är värt att köpa bara ,blir en sb-e för min del & deras drivrutiner till grafikkort no thx
& kom inte med att man måste hålla på " the underdogs" för då är det väl via & matrox som gäller

Uhm jag har inge problem med drivrutinerna ifråga iaf och "the underdogs"? Har ngn annan än du ens nämnt det? >.>
Just saying.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av Ase:

Bra för konkuransen .Synd bara att dom inte har nåt som är värt att köpa bara ,blir en sb-e för min del & deras drivrutiner till grafikkort no thx
& kom inte med att man måste hålla på " the underdogs" för då är det väl via & matrox som gäller

Jag håller inte med. Jag har både Nvidia och AMD nu och jag måste säga att det är Nvidia som har mest problem med drivisar. SLI skalningen måste bli bättre snart.
Sen är det dåligt av Nvidia att man inte kan utöka Windows-skrivbordet om man har två skärmar, det måste Nvidia också fixa. Med AMD kan man utöka Windows-skrivbord om man har 2,3,4 skärmar. Med 3 skärmar kan man även utöka skrivbordet med ett Nvidia-kort, men jag vill ha den möjligheten med 2 skärmar.

Permalänk

Kul att det går bra för dem.

Men hur ser organisationen ut för AMD egentligen? Av de M$ 510 så är ju 492 aktieutdelningar (dvs. inte redovisat som inkomst från verksamheten). Nån som har koll på varför en så stor del kommer därifrån? Är det en engångspost så ser ju resultatet inte längre så strålande ut.

edit:
Ok, luktar engångspost tycker jag, dessutom inget riktigt kassaflöde (kommentar från CFO):

Citat:

a noncash gain of $492 million related to the dilution of our equity interest in GF in Q1’11 as a result of the combination of Chartered Semiconductor and GF.

Permalänk
Medlem

Mmm. Det är väl rörelseresultatet som är mest intressant.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Så tråkigt och se så många fanboys!
Även allt jävla dassigt snack om kassa drivisar..

Aja jävligt kul att det går bättre för dem iaf

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tummen upp! Fusion är verkligen ett vinnande koncept!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Bra för konkuransen .Synd bara att dom inte har nåt som är värt att köpa bara ,blir en sb-e för min del & deras drivrutiner till grafikkort no thx
& kom inte med att man måste hålla på " the underdogs" för då är det väl via & matrox som gäller

Deras drivrutiner är fullt dugliga, hur bra nVidias fungerade demonstrerade SweC väldigt bra för ett litet tag sen. Så sluta komma med nått som gällde i forntiden. Hur skalar nVidias SLI i förhållande till CrossFire?

Skrivet av furuliden:

Jag håller inte med. Jag har både Nvidia och AMD nu och jag måste säga att det är Nvidia som har mest problem med drivisar. SLI skalningen måste bli bättre snart.
Sen är det dåligt av Nvidia att man inte kan utöka Windows-skrivbordet om man har två skärmar, det måste Nvidia också fixa. Med AMD kan man utöka Windows-skrivbord om man har 2,3,4 skärmar. Med 3 skärmar kan man även utöka skrivbordet med ett Nvidia-kort, men jag vill ha den möjligheten med 2 skärmar.

Fungerar iaf utmärkt att köra med utökat skrivbord med två skärmar på en gammal häck med inbyggd nVidia-grafik som jag har. Har svårt att se att de skulle plockat bort det eller att det inte skulle fungera på diskreta kort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Så tråkigt och se så många fanboys!
Även allt jävla dassigt snack om kassa drivisar..

Aja jävligt kul att det går bättre för dem iaf

Tror faktiskt Intel har fler fanboys när det gäller CPU-marknaden iallfall ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Bra för konkuransen .Synd bara att dom inte har nåt som är värt att köpa bara ,blir en sb-e för min del & deras drivrutiner till grafikkort no thx
& kom inte med att man måste hålla på " the underdogs" för då är det väl via & matrox som gäller

We get it! Du gillar inte amd.

Du blir säkert jätte nöjd med din sandy o nvidiakort.
Tackar, bockar o bugar för informationen.