Permalänk

IE9 hänger sig

Hej

Efter att jag uppdaterade till IE9 så hänger det sig på massa sidor och det kommer upp ett felmedelande "internet explorer har slutat att fungera".

Kan man fixa det? Eller ska jag byta webbläsare? IE8 funkade hur bra som helst.
Jag använder Vista home premium.

Permalänk
Musikälskare

Hade laddat ner Firefox och installerat Windows 7

Vet tyvärr inte vad som är felet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hade en dator med samma problem, och det löste sig genom att uppdatera flash och insticksprogram, samt grafikkortsdrivrutinen, prova även stänga av GPU rendreingen i IE9 och se om detta hjälper, om inte så behövs det lite mera information om varför den kraschar och p.ga vad.

Permalänk
Medlem

Synd att det var IE. Hade det varit annat hade jag uppmanat att ta bort (avinstallera) och sen lägga in den igen. Det måste man ibland göra om något gått åt skogen vid en uppdatering. Gäller oavsett om det är program, flash, add-ons, drivrutiner, codec, spel mm.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Installerade om flash samt uppdaterade drivrutinerna för grafikkortet.

Permalänk

Nu har jag uppdaterat grafikkortsdrivrutinen och jag har senaste versionen av flash men det hänger sig fortfarande.

Insticksprogram är det dem jag får fram när jag väljer hantera tillägg i menyn?
Vad kan jag göra åt dem? När jag väljer för närvarande inlästa tillägg så kommer det upp drygt 10 stycken, men jag vet inte riktigt vad alla är till.

När jag startar IE9 utan tillägg så hänger det sig inte på t.ex. kanal5.se men då går det inte att se nån video. Då står det att jag ska ladda ner flash.

Permalänk
Medlem

Verktyg -> Hantera Tillägg.
Nere till vänster väljer du visa Alla, har du massa konstiga tillägg här så är det bara prova att disabla dom och starta om IE.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |