Heaton och Elmor säljer överklockade datorer för gamers

Permalänk

Det Ultimata, om jag inte läste fel är ju deras 5400 RPM HDD för lagring på deras värsting maskin... Greato. I en värstingdator ska det sitta SDD och sen Raptorer på 10k rpm om de ska vara nåt att hurra över.

Nej, skulle aldrig falla mig in att köpa annat än bra GFX kort som är överklockade, för de kan man komma över till bra priser, gillar faktiskt SOC korten, som oftast har väldigt bra kylning och fläktar, och även kan pressas upp en hel del extra om man vill.

Visa signatur

Phenom II X4 995BE (3.20 Ghz)
Gigabyte 460 SOC 1GB | X-FI Extreme Gamer Pro | 4 GB DDR3 | 3x500 GB SATA HDD's | |INTEL SSD 80 GB|Vraptor150x2 | Samsung Syncmaster 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazig:

Elgiganten och siba har ju fler vitvaror i sina sortiment så att där är lite dyrare förstår jag. Att de dessutom riktar sig till folk som inte kan så mycket om datorer och därför kan komma undan med högre priser förstår jag också. Detsamma gäller dell.
Nu skriver jag dock på sweclockers och antar att folk faktiskt kan datorer eller skapar en tråd, så därför hänvisar jag till inet och inte till siba som jag förövrigt undviker så hårt det går.

Jag förstår vad du menar och jag skulle själv blivit rå-lurad om jag lämnade in bilen eftersom att jag inte kan något om de priserna.

Jag jobbar som säljare på en av de, här på Swec hatade elektronikkedjorna... Jag tror att om Heaton och Elmor får lite tid på sig och gör reklam på rätt ställen att de kan fylla en funktion.

Många som kommer in till mig och vill köpa en stationär dator, så har jag tipsat dem att gå in på www.sweclockers.com, läsa och fråga för att sedan handla på inet eller komplett och be dem bygga ihop datorn. Det brukar sluta med att de ska fundera, sen tar de hjälp av en annan säljare och köper en HP eller liknande istället. Hade jag istället kunnat peka dem till ett ställe som sålde färdigmonterade överklockade datorer, tror jag nog att det är något det skulle kunna "köpa".

Jag blir lite av en "anti-säljare" när det kommer in en spelare och vill köpa undermåliga, för det syftet, datorer. Antagligen för att jag är mer spelare än säljare =)=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Jag jobbar som säljare på en av de, här på Swec hatade elektronikkedjorna... Jag tror att om Heaton och Elmor får lite tid på sig och gör reklam på rätt ställen att de kan fylla en funktion.

Många som kommer in till mig och vill köpa en stationär dator, så har jag tipsat dem att gå in på www.sweclockers.com, läsa och fråga för att sedan handla på inet eller komplett och be dem bygga ihop datorn. Det brukar sluta med att de ska fundera, sen tar de hjälp av en annan säljare och köper en HP eller liknande istället. Hade jag istället kunnat peka dem till ett ställe som sålde färdigmonterade överklockade datorer, tror jag nog att det är något det skulle kunna "köpa".

Jag blir lite av en "anti-säljare" när det kommer in en spelare och vill köpa undermåliga, för det syftet, datorer. Antagligen för att jag är mer spelare än säljare =)=)

Det må jag säga var nobelt gjort av dig Går du på provision eller hur har du det? Det finns hopp hos mänskligheten trots allt. Du får väl säga att era datorer duger till deras behov iallafall så du inte förlorar så många kunder. Jag skulle nog pekat de till en färdigbyggd dator hos inet/komplett istället så kan de uppgradera den om några år när det behövs, men om de är så lata att de inte orkar skapa en tråd på sweC så förtjänar de kanske att köpa skit också

Permalänk
Skrivet av selago:

Jag jobbar som säljare på en av de, här på Swec hatade elektronikkedjorna... Jag tror att om Heaton och Elmor får lite tid på sig och gör reklam på rätt ställen att de kan fylla en funktion.

Många som kommer in till mig och vill köpa en stationär dator, så har jag tipsat dem att gå in på www.sweclockers.com, läsa och fråga för att sedan handla på inet eller komplett och be dem bygga ihop datorn. Det brukar sluta med att de ska fundera, sen tar de hjälp av en annan säljare och köper en HP eller liknande istället. Hade jag istället kunnat peka dem till ett ställe som sålde färdigmonterade överklockade datorer, tror jag nog att det är något det skulle kunna "köpa".

Jag blir lite av en "anti-säljare" när det kommer in en spelare och vill köpa undermåliga, för det syftet, datorer. Antagligen för att jag är mer spelare än säljare =)=)

Du är min nya hjälte. Det borde finnas fler som dig

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Trodde tanken med detta var att med dessa experter på överklockning kunna nå högre än vad oc genie gör vilket vem som helst kan göra. En dyr knapptryckning känns det som.

Vore istället intressant om komponenterna var pressade till gränsen samt att man haft vattenkylning som standard. Uppåt 5Ghz på cpu samt över 900Mhz på GTX 580 bör ju vara ett rimligt mål.

Så jag är nyfiken på vilken kundkrets man är ute efter, en helt ovetande fjortis som vill ha högre Mhz än kompisarna? Ifall man vet något om överklockning så klara man förmodligen av både cpu + gpu klock.

Kanske har missat något?

Exakt det denna unga generationen faller för. Dagens ungdomar köper dyra skitdatorer på elektronikkedjor. HeatoN är väldigt känd inom gamingvärlden och har ett ganska stort inflytande hos många unga gamers. Jag tror personligen att många av dessa datorer kan säljas bara för hans namn. Folk köper varumärket HeatoN före datorn. (Detta upptäckte jag när min yngre kusin köpte en fnatic gamingtröja som det stod "Delpan" på - likt en fotbollströja, för 500:-?!).
Tydligen hade dessa gamingtröjor sålt som smör på DH..

Varför betalar stora företag som kör heasets, möss etc. dessa superspelare att göra reklam för dem? Jo för att det säljer. Jag hade t.ex. själv Microsoft Intellimouse 3.0 när jag var yngre, just för att HeatoN spelade med den musen.

Sen gäller det att generera inkomst. Vattenkylning kostar mer och tar längre tid & mer expertis att installera, vilket genererar högre pris på produkten eller lägre vinst på datorn om man ska ha samma pris.
Sen varför ska de klocka datorerna så mycket? Då behöver inte kunden i sig byta dator på ett bra tag om det är så pass bra kykning i dem. Bättre att INTE ha top notch produkter och lättare klockning.
Jag kan ärligt säga att jag inte är så duktig på den biten med klockning, men jag hade gärna betalat en duktig kille att sätta ihop en bra dator till mig samt klocka den så att den är stabil - då jag har pengar men ej tiden till det.

Sen är det ju internet - alla vet ju alltid bäst :).

Jag tror att de kan bli ganska stora om marknadsför sig rätt. Det gäller självfallet att hitta rätt målgrupp, men nichen är bra.

Jag är själv en relativt ung entrepenör och heltidstudent och vet att det är mycket tid som krävs. Kan inte säga mer än lycka till!