Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt snyggt! Varför har inte tillverkarna tänkt på detta?!?!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

sån vill jag ha en av med! var ju fan ballt kanske skall göra en

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

jag ger det här albumet en 4 eftersom plasten (eller vad det nu va) såg sprucken ut längst fram. annars hade det varit en klar femma.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av icx98:

jag ger det här albumet en 4 eftersom plasten (eller vad det nu va) såg sprucken ut längst fram. annars hade det varit en klar femma.

Nja, inte sprucket, men när jag gjorde detta hade jag ingen dremel eller liknande så jag kunde fräsa till överkanten. Gjutmassan krymper litegrann när den stelnar, så "ytan" längst upp blir ojämn. Om du kollar på Glasminnen 2.0 som jag gjorde nu i somras så har jag fräst till överkanten på dem.

Permalänk
Medlem

Riktigt clean och Snygg USB moddning:) inte en massa krims krams som en del andra.

Permalänk

haha 4/5 bara sådär XD

Permalänk
Medlem

fränt

Visa signatur

ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX |INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 | CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ | XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 + Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5 | OCZ VERTEX 3 MAX IOPS 120GB SSD | :D

Permalänk
Medlem

I like
Ser riktigt ballt ut!
De första testet var lite tufft åxå eftersom dä var så grovhugget liksom
Men helt klart slutresultatet som regerar! Snyggare minne får man leta efter!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka göra samma sak, kan du säga vad man behöver och vad det kostar? Skulle uppskatta om du ville ta dig lite tid och hjälpa mig.

Visa signatur

Hejsan Hoppsan Lillebror :D

Permalänk
Skrivet av G4S:

Tänkte försöka göra samma sak, kan du säga vad man behöver och vad det kostar? Skulle uppskatta om du ville ta dig lite tid och hjälpa mig.

Klart jag kan hjälpa till!
Du behöver en burk polyesterharts. Det finns kanske på andra ställen men jag köpte mitt på Kreatima (http://www.kreatima.se/web/Produkter/Gjut_och_formtagning/Gips-_tenn_och_formmassor/Polyester_for_ingjutning-16361.aspx) 198kr.
För att göra själva gjutformen behöver du antingen någon liten plastburk, eller gör som mig och bygg en av ett mjölkpaket eftersom det har en plastyta på insidan. Använd inte kartong, då får du aldrig loss den från formen.
Sen för att göra det jämnt och fint så använda jag våtslippapper, det köpte jag på Clas Ohlson för typ 50kr eller så. (kör från typ 180 upp till minst 1200 korntäthet på papperet). Sista glasytan fixade jag med plastpoleringskräm från Clas Ohlson, den var egentligen till att polera visir på motorcykelhjälmar, typ 40kr.

Hör av dig om du behöver mer info, lycka till!

Permalänk
Medlem

Blev riktigt bra och fick inspiration till att använda samma material till ett bygge framöver

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt utförande vi har här må jag säga
nu blev man ju utan tvekan inspererad till att göra en sådan själv. tackar o bockar

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Skrivet av DeHobbit:

riktigt snyggt utförande vi har här må jag säga
nu blev man ju utan tvekan inspererad till att göra en sådan själv. tackar o bockar

Tack så mycket!
Glöm inte att uppdatera mig om du gör något liknande, vore kul att se hur det blev.

Permalänk

5p Stort pluspoäng för XOR!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Coolt måste ju testas.. 5 +

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem

Utmärkt arbete! Har burit samma ide' men inte fått tummarna ur röven, men vet nu i och med din moddning att resultatet kan bli utmärkt. Så det blir till att införskaffa lite 2 komponent acrylat och slutföra min gamla tanke. Snyggt jobb.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Skrivet av xrooster:

Utmärkt arbete! Har burit samma ide' men inte fått tummarna ur röven, men vet nu i och med din moddning att resultatet kan bli utmärkt. Så det blir till att införskaffa lite 2 komponent acrylat och slutföra min gamla tanke. Snyggt jobb.

Tackar tackar.
Ja se till att fixa ett du också, och lägg upp det här så man får se!

ps. antar att du kollade på min glassminnen 2.0 också för mer inspiration ds.