Permalänk
Medlem

höga temps

Hej, överklockade nyss min i7 960 till 3.7ghz har H70 push n pull med 2x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm
med 1 timmes prime95 får jag 80-87 grader :S detta är mycket! jag fattar inte varför jag får så höga temps... Jag sitter i en källare där det är ca 20 grader använder antec 1200, fläktarna tar luft utifrån och in på min H70. jag har 1 fläkt ram i mellan på varje sida (fläkt,ram,Radiator,ram,fläkt) Pumpen är instucken på CPU Fan på mitt mobo. Jag har 4 pins connector på mitt mobo och H70 har 3pins men det funkar väll ändå? Då varför jag gnäller över detta är för att jag ser folk som har överklockat sina CPUs till 4.2ghz och ligger runt 70C.. någon som har någon idé?

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3

Permalänk
Medlem

kylpastan?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

kylpastan?

använder artic silver tror jag det heter

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3

Permalänk
Medlem

använder samma.. notera att man måste få den perfekt för att tempen ska vara nere. la på först för mycket o tempen drog upp ganska mycket.

tror jag har lite för lite nu.. då idle ligger på 38-42c. ^.^ men.

inte råkat bugga H70, så den har en lite luft ficka. Tex ifall du har lagt den lite dumt så den inte kan pumpa ordentligt?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Känn på slangen är det något ställe som är varnare en det andra detta kan vara ett slangen har stts igen. Har hänt innan på corsairs slutna vattenkylnings system. Ifall detta är fallet sägs corsair ha en mycket bra kundtjänst och fixar altid dina problem jag hade en polare som skickade iväg ett defaqkt näragg som han hade köpt på blocket han fick tillbaka ett v2 . snurrar fläktarna ok är det så att den ena kanske har stannat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

använder samma.. notera att man måste få den perfekt för att tempen ska vara nere. la på först för mycket o tempen drog upp ganska mycket.

tror jag har lite för lite nu.. då idle ligger på 38-42c. ^.^ men.

inte råkat bugga H70, så den har en lite luft ficka. Tex ifall du har lagt den lite dumt så den inte kan pumpa ordentligt?

tror inte det är någon luftficka det hade hörts ett bubblande ljud då tror jag. tror jag har lite för mycket kylpasta på men det handlar kanske om 0.5C skillnad. Dessutom känns det på slangarna att det pumpas som det ska

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Känn på slangen är det något ställe som är varnare en det andra detta kan vara ett slangen har stts igen. Har hänt innan på corsairs slutna vattenkylnings system. Ifall detta är fallet sägs corsair ha en mycket bra kundtjänst och fixar altid dina problem jag hade en polare som skickade iväg ett defaqkt näragg som han hade köpt på blocket han fick tillbaka ett v2 . snurrar fläktarna ok är det så att den ena kanske har stannat?

tänkte med på det först men det pumpar som det ska

Visa signatur

Antec 1200, Asus P6X58D E, i7 960 @ 4 Ghz, Corsair Vengance 6GB 1600mhz, H70 w/ 2 Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, Corsair AX1200 Gold , GTX 275, Zalman mfc 3