parkerings skylts tydning, vad gäller?

Permalänk
Medlem

parkerings skylts tydning, vad gäller?

i mitt område sitter det givetvis parkerings förbuds skyltar på olika dagar från 02.00 på natten till 16.00 på dagen.

på samtliga skyltar står även 1/11 - 15/5. vad menas med det, gäller inte skyltarna och någon mer allmän regel för gatorna då efter och innan dessa datum?

hur tar jag reda på vad som gäller i mitt område?

har inte stått på gatan förut men det brukar finnas hyfsat med platser så jag har tänkt köra på det i sommar men lite jobbigt blir det om man måste byta plats på raset varje dygn, bättre om den får stå och rosta i tex 7 dygn på samma ställe tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Om jag inte är helt efter så betyder det väl att det är förbjudet att parkera där 2.00-16.00 mellan 1/11 och 15/5?
Förmodligen pga snöröjning och sopning på våren.

Vad som gäller i ditt område går att få reda på hos kommunkontoret. Har du glömt allt som stod i körkortsboken?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Om jag inte är helt efter så betyder det väl att det är förbjudet att parkera där 2.00-16.00 mellan 1/11 och 15/5?
Förmodligen pga snöröjning och sopning på våren.

Vad som gäller i ditt område går att få reda på hos kommunkontoret. Har du glömt allt som stod i körkortsboken?

just ja det visste jag att jag inte får stå där, var lite otydlig.

får väll gå till kommunkontoret och se vad dom säger, kanske står på nätet.

om jag glömt vad som står i körkortsboken...havent we all

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.