Gigabyte Touch BIOS redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte Touch BIOS redo för nedladdning

Moderkortstillverkaren Gigabyte släpper mjukvara som kan justera BIOS-inställningar från Windows, men bara till kommande moderkort med Intel Z68.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bra för dom med touch skärm o känner att dom har ett behov att knappa i bios inne i windows

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gjorde detta så att pekskärmen fungerar i BIOS innan man installerat windows?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

JAHA OCH JAG MED P67A-UD7 B3 DÅ?

Och när kommer UEFI till våra moderkort eller har dom lagt ner det helt och hållet?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av hirsch:

JAHA OCH JAG MED P67A-UD7 B3 DÅ?

Och när kommer UEFI till våra moderkort eller har dom lagt ner det helt och hållet?

Eller hur! Ofta bara Z68??? UEFI hade ju inte skadat men det är inget jag direkt behöver, så whatever. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Känns lite B på något sätt. Men, men ska inte uttala mig egentligen förrän jag provat.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Varför ska dessa program alltid se så jävla fula ut? Det gäller nästan alla överklockarprogram som tillverkare släpper, kan de inte bara följa standardinterfacet i Windows och köra på det? Så jävla mycket bättre enligt min mening. Hoppas att det kommer komma andra program som använder samma API men ser ut som ett vanligt program och inte något som borde köras på en tv via ett mediacenter.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Lek och Lär: BIOS.
Ser vääääldigt barnsligt ut enligt mig
Menmen, kanske får svensson att förstå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Lek och Lär: BIOS.
Ser vääääldigt barnsligt ut enligt mig
Menmen, kanske får svensson att förstå...

Problemet är att de som får för sig att leka i bios utan att veta vad det är inte brukar veta vad clear cmos knappen är för något:)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Problemet är att de som får för sig att leka i bios utan att veta vad det är inte brukar veta vad clear cmos knappen är för något:)

Är Vcore den man överklockar med? Jag vill ha så snabbt som möjligt, jag kör på 1,9v!

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Är Vcore den man överklockar med? Jag vill ha så snabbt som möjligt, jag kör på 1,9v!

nu luktar det bränt. pizzan är säkert klar. vad fan skärmen är blå med en massa siffror. jag höjer nog till 2,0 istället kanske är bättre.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig uppskattat de förinstallerade programmen man får med när man köper dell, acer, vaio eller vad det nu kan vara. Dessa går ju som tur är att avinstallera. Blir knepigare nu när skiten sätter sig som bios :-/
Gigabyte har precis blivit svartlistat för min del.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.