Fractal Design avslöjar Define Mini

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak, någon som har hört när i Mars som det skulle lanseras?

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av simonlol:

Undrar samma sak, någon som har hört när i Mars som det skulle lanseras?

Vi har avvaktat med svar här då vi drabbats av förseningar. Vi har fortfarande inte något jättenytt att säga förutom att Define Mini nu är pålastade på en båt som lossar godset under april. Vågar inte säga mer än att det ser ut att bli mitten april från dem datum vi har fått idag.

Permalänk
Medlem

Kul att höra Fractal Design, jag är jävligt sugen på detta chassi:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Vi har avvaktat med svar här då vi drabbats av förseningar. Vi har fortfarande inte något jättenytt att säga förutom att Define Mini nu är pålastade på en båt som lossar godset under april. Vågar inte säga mer än att det ser ut att bli mitten april från dem datum vi har fått idag.

18e April nu

är det tillräckligt mitten av april för att få någon updatering om förseningen

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Maila dem och frågade. Fick detta svar:

Hi

Thank you for showing interest in Fractal Design and our new case Define mini!
It will hopefully be available beginning of May.

Best Regards

Visa signatur

Intel Core I5 7600K, ASUS ROG STRIX Z270I GAMING, Corsair 16GB DDR4, ASUS GeForce GTX 970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0x:

Maila dem och frågade. Fick detta svar:

Hi

Thank you for showing interest in Fractal Design and our new case Define mini!
It will hopefully be available beginning of May.

Best Regards

segt men tack för svar, hade nämnligen också frågat, men inte fått svar.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Några nyheter gällande försäljningsstarten av Define Mini-chassit?

Sitter och filar på ett bygge där detta skulle kunna passa fint.

Undra om det blir den lite tjockare plåten eller den tunnare som i Define R3?

Visa signatur

Main PC:Intel i7-4770K @ 4.5GHzHyperX/Vengeance DDR3 32GB 1600MHzASUS Maximus VII HERO Z97Seasonic Focus+ 750W GoldSSD Samsung 850 EVO 250GB + 2x1.5TBNoctua NH-U14SGeforce GTX 660TI 2GBFractal Design Meshify C
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HTPC:
Intel i5-2400 3.1GHzKingston HyperX Grey 4GB 1600MHZGigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68FD Newton R2 650WStorage: 3 st Seagate Green 2TBSystemHD: WD RE4 500GB SATA2Noctua NH-C12P SE14Samsung Blu-Ray SH-B123L FD Define Mini M-ATX

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av TripleR:

Några nyheter gällande försäljningsstarten av Define Mini-chassit?

Sitter och filar på ett bygge där detta skulle kunna passa fint.

Undra om det blir den lite tjockare plåten eller den tunnare som i Define R3?

Define Mini ligger nära release. Tyvärr kan jag inte säga mer, då ÅF måste ha informationen innan datum släpps officiellt.

Plåten över hela Define-serien har setts över. Den är alltså lite tjockare än på R3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Define Mini ligger nära release. Tyvärr kan jag inte säga mer, då ÅF måste ha informationen innan datum släpps officiellt.

Plåten över hela Define-serien har setts över. Den är alltså lite tjockare än på R3.

Najs Jag vill också köpa ett Define Mini, men grejjen är att jag MÅSTE få det innan Dreamhack som börjar 18 juni. Ser här att Inet inte får in Arc Mini förens 1 juni trots att den lanserades 2 veckor sedan. Kommer detta hända med Define Mini också? Skulle du kunna säga om du tror att det är möjligt att ha ett Define Mini hemma till mitten av juni?

EDIT: Är det samma LED på Define Mini som det är på R3? Har ingen personlig erfaranhet men folk klagar ju på att den är bländande stark...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av G4ban:

Najs Jag vill också köpa ett Define Mini, men grejjen är att jag MÅSTE få det innan Dreamhack som börjar 18 juni. Ser här att Inet inte får in Arc Mini förens 1 juni trots att den lanserades 2 veckor sedan. Kommer detta hända med Define Mini också? Skulle du kunna säga om du tror att det är möjligt att ha ett Define Mini hemma till mitten av juni?

EDIT: Är det samma LED på Define Mini som det är på R3? Har ingen personlig erfaranhet men folk klagar ju på att den är bländande stark...

Vi släppte Define Mini idag, Lagersaldo kommer så fort Posten överlämnat godset till våra ÅF. Arc mini ligger en dryg månad bort. Slutet maj är det som är tänkt.

Vi har valt att dimma ner LED'en på alla modeller.

Permalänk
Medlem

Köpte min på Alina i dag.
Ska riva ur min Antec P180 Mini och bygga på Define Mini istället.
Det gick inte att ha fläktar fram på Antec utan att ta bort HDD burarna
Helt sjukt. att ha fästhål men ingen plats, det diffar på ca15mm.
Definen däremot har ju nästan samma fläktmöjligheter som R2/R3, det ska bli kul att bygga, Har ett m-ATX moderkort med Crossfire.
Då kan det bli aktuellt med bra kylning.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Har Define Mini reset knapp och HDD led? för det vill jag ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Har Define Mini reset knapp och HDD led? för det vill jag ha

Reset Ja. HDD nej.
Det går ju att modda själv om man promt måste ha en.
Har precis satt ihop min Mini, ska starta upp den efter hockeyn.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av 1kolli:

Har Define Mini reset knapp och HDD led? för det vill jag ha

Vill man verkligen ha HDD LED så går det utmärkt att använda PWR LED som HDD LED istället.

Permalänk
Medlem

Jag har också byggt en burk nu med Fractal Design Define Mini och det fungerar bra - inte världens bästa fläktar som följer med med trevligt och lättjobbat chassi med gott om plats till stor nätaggraget, många diskar två 460 kort utan att det blir för trångt - oki, en stor låda är större, men denna räcket om man inte är för extrem och trevligare med en lite mindre låda i rummet.

Vad skall man ha hdd-led till?