AMD lanserar Phenom II X4 980 Black Edition

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Phenom II X4 980 Black Edition

Trots att det börjar dra ihop sig inför en ny generation processorer i 32 nanometer lanserar AMD ytterligare en toppmodell i den åldrande Phenom II X4-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Antar att de flesta här kan överklocka och därför skulle köpa en 955a.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Känns onödigt, kör min 965:a i 4Ghz.
Men om man inte kan eller vill klocka själv så..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ens någon fysisk skillnad på denna och föregångarna..?
Min 955:a rullar fint på 3.7 GHz redan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Den här kan vara en alternativ om man siktar på 4.2-4.5Ghz.

Permalänk
Medlem

Tror att man kan komma bra mycket högre med denna, som ovan sade, runt 4.2 - 4.7 om du har tur. Fick upp min 955 en extra Ghz stabilt, så det skulle kunna funka med denna också Om moderkort / PSU klarar driva det också...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

För dyr och onödig produkt, man får ju en hexacore för samma penning.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Anand har recenserat och som väntat var det inte mycket att hänga i granen. Den får redigt med smisk av liknande prissatta SB.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog mest ett sätt att få folk att se att AMD håller igång utvecklingen då det har känns lite dött från deras sida på sista tiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kanske hade varit nått att ersätta min 940 med tills jag får ork/tid/råd att uppgradera ordentligt. Lite bättre lär det ju iaf bli. Min stackars 940 vill inte klockas alls. Blir ju hyfsat prisvärt iom att jag slipper byta moderkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Troligen så har AMD kommit igång med tillverkningen ordentligt med många felfria prosessorer som är för bra för att klocka ner till 955, 965 mfl.
Även x2 processorerna 555 mfl. går ju att låsa upp och överklocka rejält.
Väntar på att det ska komma upp rapporter om att det går att låsa upp 6 kärnor på någon x4 modell, Kanske denna?
Fast AMD försöker nog att hålla hummöret uppe på oss som väntar på bulldozer, så vi inte vill börja leka i sandlådan redan nu med konkurrerande alternativ.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Intressant processor om man inte vill överklocka.

Jag undrar mest hur AMD kommer göra med Phenom II och Athlon II alltså AM3 socketen nu när Llano och Zambezi kommer. Blir det som Intel har gjort med socket 775 tex att AMD fortsätter att köra AM3 parallellt med Llano och Zambezi eller kommer dom fasa ut AM3 på kort tid?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Intressant processor om man inte vill överklocka.

Jag undrar mest hur AMD kommer göra med Phenom II och Athlon II alltså AM3 socketen nu när Llano och Zambezi kommer. Blir det som Intel har gjort med socket 775 tex att AMD fortsätter att köra AM3 parallellt med Llano och Zambezi eller kommer dom fasa ut AM3 på kort tid?

Man har nog ganska stora lager att bli av med så det kommer säkert sälja parreellt som ett budget alternativ men med fördelen att man kan köpa en Bulldozer kompatibel dator för framtiden till ett lågt pris. Så kommer bara AMD ut med sina nya grejer så blir det en ljus framtid som det ser ut.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Man har nog ganska stora lager att bli av med så det kommer säkert sälja parreellt som ett budget alternativ men med fördelen att man kan köpa en Bulldozer kompatibel dator för framtiden till ett lågt pris. Så kommer bara AMD ut med sina nya grejer så blir det en ljus framtid som det ser ut.

Okej låter bra det. Jo AMD lär förhoppningsvis fortsätta med sin kompabilitets strategi. Ja vi får hoppas att AMD lyckas så vi konsumenter får bra priser.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Intressant processor om man inte vill överklocka.

Eller köper man en sådan cpu just för att man vill kunna klocka högt?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av nicklas1988:

Eller köper man en sådan cpu just för att man vill kunna klocka högt?

Så kan det också vara ja.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Fan va sexigt det låter med 3,7Ghz CPU Tänk om den hade turbo core upp till 4,4Ghz haha

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...