AMD:s lanseringsschema för Llano och Bulldozer

Permalänk
Melding Plague

AMD:s lanseringsschema för Llano och Bulldozer

Det blir en händelserik sommar för den som hänger med i upptakten inför AMD Llano och Bulldozer. Här är datumen att lägga på minnet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Juli eller Augusti för FX, attans! Funderar inte själv på att köpa men ger gu Intel mer tid att kontra :/

Men Bulldozer i Juni blir goett!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Har stora förhoppnings på Llano. Framtida HTPC/alldator om de lyckas väl med den måste släppas nåt gott mini-itx också!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Kan bli en rolig höst/vinter intressant vad AMD s Bulldozzer klarar av med deras 80% kärnor ,sen Intel SB-e & dom nya ssd diskarna
hoppas att AMD kommer med någon rolig plattform för en liten hemma server oxå(utan grafik)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Juli/August, lär betyda slutet av Augusti. Känns som alldeles för långt bort, och alldeles för närma Sandy Bridge E...

Permalänk
Medlem

Jävla vad det kommer krigas i höst!
Intels SB-e vs AMD Bulldozer ^^

Permalänk

Härligt. Hoppas AMD lyckas nu med Llano och Zambezi.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att bulldozer är betydligt snabbare än min i5:a då lär det bli ett köp efter sommaren fan länge sedan ja hade AMD så det ska bli riktigt kul att gå tillbaks till rötterna . Sista Amd jag hade var en AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 ^^

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Nej Varför? Vad är orsaken till augustilansering?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jävla vad det kommer krigas i höst!
Intels SB-e vs AMD Bulldozer ^^

Synd att dom dock verkar positionera Bulldozzer mot vanliga Sandy Bridge inte sandy bridge -e
men man får hoppas att dom blir prisvärda .

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Ser fram emot lanseringen av Bulldozer, kanske blir AMD igen om Bulldozer levererar!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad i..? Fuck you AMD. Nu har jag suttit utan stationär sedan November, och har längtat tills den 20 juni hur mycket som helst. Nej nu blir det fan Sandy Bridge istället, jag väntar bara inte till Augusti.

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Jag hoppas att bulldozer är betydligt snabbare än min i5:a då lär det bli ett köp efter sommaren fan länge sedan ja hade AMD så det ska bli riktigt kul att gå tillbaks till rötterna . Sista Amd jag hade var en AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 ^^

Jag har suttit kvar på min AMD Athlon 64 3200+ sedan 2004. Kommer köpa bulldozer i Juni/Augusti. Tror du att jag märker någon skillnad i prestanda? xD

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Vad i..? Fuck you AMD. Nu har jag suttit utan stationär sedan November, och har längtat tills den 20 juni hur mycket som helst. Nej nu blir det fan Sandy Bridge istället, jag väntar bara inte till Augusti.

Köp ett billigt moderkort som är redo för Bulldozer processorer då och någon billig processor för det tills vidare då.. Så kan du sitta med en dator tills du väntar på den riktig goda uppgraderingen med ny processor

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

"Köp ett billigt moderkort som är redo för Bulldozer processorer då och någon billig processor för det tills vidare då.. Så kan du sitta med en dator tills du väntar på den riktig goda uppgraderingen med ny processor ;-)"

Men jag har ingen dator alls nu. tänker icke "slösa" med mina pengar, det har jag inte råd till. Får bli en Intel Core I7 istället, lär förmodligen inte märka någpn jätteskillnad i spel mellan en i7 och en bulldozer prolle. But still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Synd att dom dock verkar positionera Bulldozzer mot vanliga Sandy Bridge inte sandy bridge -e
men man får hoppas att dom blir prisvärda .

Inte helt 100 på detta men tror det skulle komma en uppdaterad variant till vintern/våren. Den kanske kan placeras mot sandy bridge E

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Nej Varför? Vad är orsaken till augustilansering?

Gissar att det beror på att marknaden för Llano är mycket större, då är det naturligt att AMD fokuserar på det och därmed får den processorn förtur med lansering

Permalänk
Medlem

Åh, nu blev jag förvirrad. Det är FX-serien vi gamers väntar på?
Jag hatar att bli förvirrad

Permalänk
Medlem

Då hamnar man i valet och kvalet ifall man ska vänta på "nya" fusion för sin HTPC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Åh, nu blev jag förvirrad. Det är FX-serien vi gamers väntar på?
Jag hatar att bli förvirrad

Yes, det är det.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Moderkorten kommer alltså den 7 juni?

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, då väntar vi bara på testerna

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jaha, då väntar vi bara på testerna

Ja, det kan man lugnt säga...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Då hamnar man i valet och kvalet ifall man ska vänta på "nya" fusion för sin HTPC...

Ska du bara spela film mm och inte spela på den är nog E-350 ett minst lika bra val.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Ska du bara spela film mm och inte spela på den är nog E-350 ett minst lika bra val.

Är det bara en månad och man får bättre prestanda för samma peng är det ju kanske lika att vänta? Fast dessa kanske blir dyrare?

Permalänk
Medlem

Kommer det Bulldozer non-FX som har fyra moduler? Jag har fattat det som att FX är ~som BE är nu alltså upplåst och högre klockad. Tänkte motsvarigheten till 1055T ungefär.

Llano kan bli en trevlig allmändator, ser fram emot smaskiga m-itx till dom.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Är det bara en månad och man får bättre prestanda för samma peng är det ju kanske lika att vänta? Fast dessa kanske blir dyrare?

Jag tänkte att om du i princip bara ska se film på den så lär du inte behöva en Llano prestandamässigt, utan klarar dej bra med en Brazos. Brazos blir ju billigare, drar mindre ström och t.ex. en av Asus ITX-modeller är ju helt passiv.

Men ska du göra mer krävande saker på datorn, kanske framförallt spela lite mer, kan det ju självklart vara bättre med en Llano.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Jag tänkte att om du i princip bara ska se film på den så lär du inte behöva en Llano prestandamässigt, utan klarar dej bra med en Brazos. Brazos blir ju billigare, drar mindre ström och t.ex. en av Asus ITX-modeller är ju helt passiv.

Men ska du göra mer krävande saker på datorn, kanske framförallt spela lite mer, kan det ju självklart vara bättre med en Llano.

E 350 klarar inte av 1080p/60, Blu-ray 3D och om formatet inte kan avkodas på GPUn så är CPUn för svag för att kunna avkoda högupplöst film.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

"Köp ett billigt moderkort som är redo för Bulldozer processorer då och någon billig processor för det tills vidare då.. Så kan du sitta med en dator tills du väntar på den riktig goda uppgraderingen med ny processor ;-)"

Men jag har ingen dator alls nu. tänker icke "slösa" med mina pengar, det har jag inte råd till. Får bli en Intel Core I7 istället, lär förmodligen inte märka någpn jätteskillnad i spel mellan en i7 och en bulldozer prolle. But still.

Ursäkta, men det verkar motsägelsefullt. Om du försöker spara pengar ska du definitivt inte köpa produkter som precis lanserats, det gäller all elektronik. Om du planerat köpa bulldozer FX när det släpps, som jag förstod dig. Så ett moderkort och en billig processor nu så kan du uppgradera sen. Du kan alltid sälja den första processorn sen. För mig verkar det vara billigare än att köpa intel.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Skrivet av Detektivbyrån:

Jag har suttit kvar på min AMD Athlon 64 3200+ sedan 2004. Kommer köpa bulldozer i Juni/Augusti. Tror du att jag märker någon skillnad i prestanda? xD

Själv har jag 200 MHz långsammare processor men ngåt bättre graffe än dig (se sig). Och dessutom på socket 754. Rocking it since 2005. Lets call it even

Efter att ha velat en massa fram och tillbaks de senaste månaderna så blir det nu nog en 1155 Sandy Bridge 2500K på en mATX Z68 bräda till semestern. Och sen hoppas jag på regn Jag undrar också om jag kommer att märka nån skillnad. Nån som vet?

Det börjar tom bli segt att surfa. När jag öppnar en ny flik i Firefox och läser in en flashtung sida så låser sig hela Firefox i alla fall 5-10 s innan man kan börja scolla. Duktigt enerverande. Hade jag inte varit så snål när det begav sig så hade man i alla fall haft en X2 processor på 939 nu. Det hade kanske flutit på lite bättre...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||