AMD:s lanseringsschema för Llano och Bulldozer

Permalänk
Skrivet av Jonteponte:

Själv har jag 200 MHz långsammare processor men ngåt bättre graffe än dig (se sig). Och dessutom på socket 754. Rocking it since 2005. Lets call it even

Efter att ha velat en massa fram och tillbaks de senaste månaderna så blir det nu nog en 1155 Sandy Bridge 2500K på en mATX Z68 bräda till semestern. Och sen hoppas jag på regn Jag undrar också om jag kommer att märka nån skillnad. Nån som vet?

Det börjar tom bli segt att surfa. När jag öppnar en ny flik i Firefox och läser in en flashtung sida så låser sig hela Firefox i alla fall 5-10 s innan man kan börja scolla. Duktigt enerverande. Hade jag inte varit så snål när det begav sig så hade man i alla fall haft en X2 processor på 939 nu. Det hade kanske flutit på lite bättre...

Om den inte gjort det förut är det väl dags att installera om Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Är det bara en månad och man får bättre prestanda för samma peng är det ju kanske lika att vänta? Fast dessa kanske blir dyrare?

Ja, Llano lär bli dyrare, eftersom de är till för mellanklassen, medans E350 är budget/mobilt.

Verkar vara många som tror att Llano är nästa generation Fusion-processor, men det är bara
storebror till E350n. Nästa gen kommer i slutet av året om jag inte minns fel...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ja, Llano lär bli dyrare, eftersom de är till för mellanklassen, medans E350 är budget/mobilt.

Verkar vara många som tror att Llano är nästa generation Fusion-processor, men det är bara
storebror till E350n. Nästa gen kommer i slutet av året om jag inte minns fel...

Aha, var väl inte så bra förklarat i artikeln! Tyckte det var lite konstigt att släppa nya redan nu, fusion är ju ganska ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Aha, var väl inte så bra förklarat i artikeln! Tyckte det var lite konstigt att släppa nya redan nu, fusion är ju ganska ny.

Ja, det hade vart lite lustigt.
Tycker väl iofs ändå att det är snabba ryck, om "Llano2" kommer i slutet av året.
Kommer inte ihåg vad den heter... Trinity...?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Woodlauncher:

Om den inte gjort det förut är det väl dags att installera om Windows

Jag har gjort det några gånger genom åren men nu orkar jag inte en gång till om det ändå bara är nån månad tills man har en helt ny maskin. Skall bli otroligt skönt att bara kopiera över det man vill spara och börja på ny kula igen. Alltid lika kul med ny hårdvara eller elektronisk pryl

Men det blir en utmaning att hitta allt man vill spara och dessutom hitta allt man har installerat genom åren igen...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Men vafan.. Känns som att AMD sumpat den lilla chans de hade. Nu har tåget definitivt gått för detta.

Skrivet av brajonk:

Jag hoppas att bulldozer är betydligt snabbare än min i5:a då lär det bli ett köp efter sommaren fan länge sedan ja hade AMD så det ska bli riktigt kul att gå tillbaks till rötterna . Sista Amd jag hade var en AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 ^^

Skrivet av Jonteponte:

Själv har jag 200 MHz långsammare processor men ngåt bättre graffe än dig (se sig). Och dessutom på socket 754. Rocking it since 2005. Lets call it even

Efter att ha velat en massa fram och tillbaks de senaste månaderna så blir det nu nog en 1155 Sandy Bridge 2500K på en mATX Z68 bräda till semestern. Och sen hoppas jag på regn Jag undrar också om jag kommer att märka nån skillnad. Nån som vet?

Det börjar tom bli segt att surfa. När jag öppnar en ny flik i Firefox och läser in en flashtung sida så låser sig hela Firefox i alla fall 5-10 s innan man kan börja scolla. Duktigt enerverande. Hade jag inte varit så snål när det begav sig så hade man i alla fall haft en X2 processor på 939 nu. Det hade kanske flutit på lite bättre...

Själv är jag i samma gamla träsk, fast strået vassare
En Athlon 64 X2 4400+ sockel 939 med 2 GB RAM (DDR400) och ett Radeon X850 XT PE. Alltihopa garnerat med en WD Raptor 74GB. Ah, gårdagens prestandamonster Hoppade på tåget senare dock, köpte det begagnat år 2006-2007 för att spara pengar. Har varit mig trogen med samma installation sen jag byggde ihop den och den tickar på rätt bra. Ville egentligen vänta tills WinXP SP3 kommit så man slapp tanka ner småuppdateringar som hackar sönder installationen, men skitarna på M$ drog ut på det, så jag fick vara utan, kunde inte vänta. Fick gå den dryga vägen och integrera alla småuppdateringar med nLite. Måste säga att systemet är piggt och rappt än. Installerade allt jag ville ha från början, och har i stort sett inte lagt till något sedan dess.

Har väntat på Bulldozer ända sedan det började pratas om den kring 2005.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian