Permalänk
Medlem

Förjävligt ljud.

Tjenna grabbar.
Har lite problem med min cpu-fläkt. Jag bytte mitt moderkort idag och fläkten drar över 4.5k rpm. känns som att ngt är fel. hade varit sjysst med hjälp eller tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

Tjenna grabbar.
Har lite problem med min cpu-fläkt. Jag bytte mitt moderkort idag och fläkten drar över 4.5k rpm. känns som att ngt är fel. hade varit sjysst med hjälp eller tips.

Vad rör det sig om för CPU? Låter lite som AMD stock kylare ^^

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Defult är inte fläktstyrning aktiverad i bios, in i bios och aktivera, sen ibland finns det olika profiler m.m för CPU fläkten

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Vad rör det sig om för CPU? Låter lite som AMD stock kylare ^^

helt rätt. en amd processor, amd athlon II x4 . (budget, jag vet)

Permalänk
Medlem

Går att limma fast fläkten=inget ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:

Går att limma fast fläkten=inget ljud

kul att folk kan vara lite seriösa. men tack annars du !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:

Går att limma fast fläkten=inget ljud

ska du skämta så gör det med finess för fan... var inte bara dryg.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

helt rätt. en amd processor, amd athlon II x4 . (budget, jag vet)

Själv så bytade jag ganska fort till ett Corsair H50 system. För min fläkt förde också väsen så det stod härliga till. Även med fläktstyrning på, men jag har fått för mig att de till vanliga Athlon inte är lika farliga?

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Själv så bytade jag ganska fort till ett Corsair H50 system. För min fläkt förde också väsen så det stod härliga till. Även med fläktstyrning på, men jag har fått för mig att de till vanliga Athlon inte är lika farliga?

Säkert , men min fläkt för sånt j*vla väsen . tänk dig 4.5 k rpm , står för fan ikke ut. lösning är nog att byta ut cpu-kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

Tjenna grabbar.
Har lite problem med min cpu-fläkt. Jag bytte mitt moderkort idag och fläkten drar över 4.5k rpm. känns som att ngt är fel. hade varit sjysst med hjälp eller tips.

Antar det är samma jag fick med stock X4 965. Bara kör ett motstånd till 7v eller 5v så blir den tyst. Kyler helt okej endå.

http://www.kjell.com/?item=98097&path=97000000,119000000,1315...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Antar det är samma jag fick med stock X4 965. Bara kör ett motstånd till 7v eller 5v så blir den tyst. Kyler helt okej endå.

http://www.kjell.com/?item=98097&path=97000000,119000000,1315...

är dock inte den bästa på dator fixande, men jag antar att man ställer in det inne i BIOS ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Antar det är samma jag fick med stock X4 965. Bara kör ett motstånd till 7v eller 5v så blir den tyst. Kyler helt okej endå.

http://www.kjell.com/?item=98097&path=97000000,119000000,1315...

oj, såg inte länken.. tyty

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

oj, såg inte länken.. tyty

Att det varvar 4.5k är ju inte rätt... min Phenom (lika fläkt som jag hade på min gamla athlon) ligger runt 3.1k idle och låter inte värst mycket... den låter, visst, men det kan man förvänta sig av en stock kylare. Kolla bios om det verkligen stämmer, annars satsa på en Cooler Master Hyper 212+ kylare, redig en det!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Skrivet av fethue:

Tjenna grabbar.
Har lite problem med min cpu-fläkt. Jag bytte mitt moderkort idag och fläkten drar över 4.5k rpm. känns som att ngt är fel. hade varit sjysst med hjälp eller tips.

Gå in i Bios och under fliken "Hardware monitor" kan du aktivera "silent mode" i smart fan.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

Säkert , men min fläkt för sånt j*vla väsen . tänk dig 4.5 k rpm , står för fan ikke ut. lösning är nog att byta ut cpu-kylare

Jo jag vet hur de låter Bytade ut stock kylare till min Phenom II fort som attan.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethue:

kul att folk kan vara lite seriösa. men tack annars du !

Nej men du kan använda motstånd som någon skrev, annars skulle jag rekomendera någon noctua kylare. Sorry för skämtet.

Skrivet av sj6:

ska du skämta så gör det med finess för fan... var inte bara dryg.

Ber om ursäkt för detta, tur att det finns folk som dig, som skriver nödvändiga kommentarer som leder diskussionen vidare.

Permalänk
Medlem

tackar för hjälp !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockArt:

Nej men du kan använda motstånd som någon skrev, annars skulle jag rekomendera någon noctua kylare. Sorry för skämtet.

Ber om ursäkt för detta, tur att det finns folk som dig, som skriver nödvändiga kommentarer som leder diskussionen vidare.

ja.. dom kallar oss änglar

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

ja.. dom kallar oss änglar

Offt Vilka dom? Emofft Var du med på öl-provningen förresten?