Scythe lanserar jättekylaren Susanoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

en sådan måste jag skaffa, hoppas den kommer till sverige om den nu ryms i ett define r3

Skrivet av Finess:

den där kan ju fan inte rymmas i något chassi över huvud taget med sidan på. iofs måste man väl ta av sidopanelen i vilket fall som helst om fläktarna ska kunna göra sitt jobb. löjligt.

Själva kylaren går nog in i ett R3 utan problem, har själv en kylare på 158mm och där är uppskattningsvis lite mer än 5mm kvar.
Fractal själva speccar chassit till "ca 165mm" så 160mm ska gå in utan problem

Är riktigt sugen på en sådan faktiskt, undrar vad tempsen landar på om man kör den passivt

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Själva kylaren går nog in i ett R3 utan problem, har själv en kylare på 158mm och där är uppskattningsvis lite mer än 5mm kvar.
Fractal själva speccar chassit till "ca 165mm" så 160mm ska gå in utan problem

Är riktigt sugen på en sådan faktiskt, undrar vad tempsen landar på om man kör den passivt

men som sagt lär du nog behöva ta av sidopanelen på lådan om fläktarna ska flytta någon luft, tänk på det

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Kul att se något som avviker från standard tornkylare modell 1A.

Men.
Skum fläktstorlek gör det ju besvärligt att byta fläktar

Och varför i hela världen envisas man med att skicka med en ratt för att styra fläktarna. Fel att koppla allt till moderkortet och få det att styra sig automatiskt efter temperaturen.
Allvarligt hur många orkar krypa ner under bordet och justera fläktarna varje gång man ska belasta datorn lite hårdare, suck.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

har redan en sketans stor Scythe kylare som gör jobbet lite för bra xP
Scythe kama grand cross
cpu'n ser ni i signaturen kör den i 3.8GHz
ligger konstant 2 grader ovanför rumstemp i idle
varmaste den gått är 45'C

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.