Permalänk
Medlem

paintball/airsoft

Hej!
Jag och några vänner hade tänkt leka lite krig och tänkte köpa oss lite markörer. Jag noterade att man faktiskt kan köpa airsoft vapen till ungefär samma pris men att de såg ut som verkliga vapen oxå..
Ja antar att eftersom de skjuter lätare kulor så skjuter de kortare. Ja tänkte att om någon skulle ha koll på hur mycket kortare eller något annat som kan påverka mitt val så skulle den kunna svara.

Tack på förhand

Permalänk

Finns redan en airsofttråd, samt kolla in airsoftsverige.com.
Airsoftvapen kan skjuta längre och hårdare än paintballvapen, men det varierar.
Däremot MÅSTE jag fråga: Är ni 18 eller äldre?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Däremot MÅSTE jag fråga: Är ni 18 eller äldre?

heh "kanske" beror på vem som frågar..

okej tack för att du sa de ja kollar upp det.

Permalänk
Skrivet av n00bking:

heh "kanske" beror på vem som frågar..

En som inte vill att minderåriga ska äga vapen.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Alltid funderat, hur börjar folk med detta? Krävs att man har ett gäng polare där alla är lika intresserade av att lägga ett par kronor på en hobby eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Alltid funderat, hur börjar folk med detta? Krävs att man har ett gäng polare där alla är lika intresserade av att lägga ett par kronor på en hobby eller?

Det beror på hur du vill agera inom hobbyn.

Det anordnas "väldigt ofta" airsoftspel i norrlandsregionen (två förra veckan, ett denna helg) bla. med upp till ett trettiotal spelare som mest, sen finns ju också större sammandrabbningar som t.ex. Berget-arrangemangen här i sverige som lockar tusentals spelare från hela världen.

Så att börja spela själv går hur bra som helst, lära känna folk kommer du göra med tiden, så det är nog ingen fara, men det är klart att det är roligare om man spelar med några polare.

Ang. pengar så varierar det sjukt mycket, du kan ju köpa en spring-pistol för 200 och ett par skyddsglajjor för en hundring så är du i princip spelklar, men generellt sett kommer du inte ha någon chans mot automatvapnen de flesta har, annars kan du ju köpa ett PTW-vapen och äkta militärgear för upp emot 100k för en helt komplett sats, men du klarar dig utan problem på 2000 för att komma igång.

Som tidigare skribent rekommenderar jag airsoftsverige.com

@TS

Är ni underåriga vilket framgår rätt tydligt rekommenderar jag att ni inte börjar med detta.
Ni kommer ej få spela i några anordnade spel och att bara skjuta på varandra kommer ni bli trötta på.

Oavsett vilket, köp riktiga skyddsglasögon.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

airsoft förstår jag mig inte på. hur kul är det med att skjuta platskulor på varann? 10åring kan finna det skoj, paintball ser jag som en kul grej åtminstonde..det händer ju nått när man träffar färg o stoora blåmärken oftast iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

kan ju skjuta sönder tänder i airsoft. gör en bild googling på "airsoft injuries" så ser du.

jag skulle fan aldrig köra airsoft med bara glasögon. näe en mask ska det va annars glöm det.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Leka krig i skogen är faktiskt jävligt kul, klockrent om man är ett grabbgäng. Åldersgräns och så känns dumt att sia om, känns inte som att ni kommer bry er ändå. Skyddsglasögon är ett måste, mask är att föredra. Om inte för att skydda synen/ansiktet så åtminstonde för att det gör jävligt ont att bli träffad där.

Gör så att ni köper soft air guns, det är mycket billigare att hålla på med än paintball. Dessutom kan man köra på lite varsomhelst, paintball lämnar massa färg efter sig och så vilket folk brukar bli upprörda över.

Köp ett gäng billiga pistoler eller liknande, dela på en säck kulor och rocka loss! När ni kört några gånger och märkt hur det hela fungerar kan ni kanske köpa lite roligare softairguns, det är även då det kommer börja göra väldigt ont om man har lite tunnare kläder på sig och står närmare varandra. Men det är sånt ni kommer märka själva.

Se bara till att ha ögonskydd och köra på platser där inga oskyldiga riskerar att bli träffade. Have fun!

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."