Google uppdaterar Motorola Xoom till Android 3.1

Permalänk
Melding Plague

Google uppdaterar Motorola Xoom till Android 3.1

IT-giganten Google satsar vidare på surfplattor genom en efterlängtad uppdatering av Android "Honeycomb". Version 3.1 erbjuder bland annat bättre USB-stöd samt nya versioner av applikationer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas den fixar den uppsjö prestanda och stabilitetsbuggar jag hört att Honeycomb lider av.
Väntar själv på en Eee pad Transformer med 3g. Förhoppningsvis en del grejer fixat tills dess.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem

Nice med stöd för ps3 och 360 kontroller

Permalänk
Medlem

fulländad hårdvaruaccelerering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Hoppas den fixar den uppsjö prestanda och stabilitetsbuggar jag hört att Honeycomb lider av.
Väntar själv på en Eee pad Transformer med 3g. Förhoppningsvis en del grejer fixat tills dess.

Vet inte om det är google eller samsungs fel men dom fem minutrarna jag har fått pilla på en galaxy tab 10.1 så hängde den sig två gånger och den kör ju med just honeycomb, fast som sagt kan det ju vara samsungs fel att det var så och inte googles.

Har 3.1 något nytt kul namn eller heter det fortfarande "honeycomb"

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Gulligt med stöd för handkontroller =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Vet inte om det är google eller samsungs fel men dom fem minutrarna jag har fått pilla på en galaxy tab 10.1 så hängde den sig två gånger och den kör ju med just honeycomb, fast som sagt kan det ju vara samsungs fel att det var så och inte googles.

Har 3.1 något nytt kul namn eller heter det fortfarande "honeycomb"

Fortfarande Honeycomb. Nästa version heter Ice Cream Sandwich (ICS) och kommer fjärde kvartalet i år.
Utannonserades på Google I/O idag.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Fortfarande Honeycomb. Nästa version heter Ice Cream Sandwich (ICS) och kommer fjärde kvartalet i år.
Utannonserades på Google I/O idag.

edit: Sorry, hade inte läst swedroid idag..

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som är sugen på Transformer?
Som sagt så tänker jag vänta på 3G-modellen. Och jag hoppas verkligen att de får rätt på hårdvaruavkodningen. Just nu är det tydligen väldigt trassligt att spela upp 720p.
På min Nokia N8 är det bara att lägga över via usb och tuta och köra...med medföljande spelare. riktigt imponerande faktiskt.
Förväntar mig inte mindre av Transformer faktiskt. Och det jag gör mest på resande fot är att titta serier, så rätt viktigt att det funkar..

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Fortfarande Honeycomb. Nästa version heter Ice Cream Sandwich (ICS) och kommer fjärde kvartalet i år.
Utannonserades på Google I/O idag.

och då är det 3.2 som ICS kommer vara?

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Är det en Motorola Xoom i Swec redaktionen? (med tanke på så pass ny bild som igår på den)

Kan vi förvänta oss ett test strax?

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |