Fredagspanelen 12: Intel trigate, nästa generations SSD-enheter och 80 Plus

Permalänk

Tack pojkar, det där skötte ni lika bra som vanligt. :]

Hoppas ni hittar er plats i nya lokalen.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Tackar för denna trevliga fredagspanel

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk

när de snackar om thunderbolt så tror jag nog jonas sa lite fel "den nuvarande ger då en överföringshastighet på 10 gbps och den nya ska ha 50 mbps"

låter som en väldigt dålig uppfäljare annars hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Rent allmänt syftar partionera på att dela upp en enhet i flera delar. Det gjorde man förr i tiden för att ha små partitioner som man kunde skriva tempfiler och annat till, och för att snabba på defragmenteringen.

Nja, inte bara det. Det huvudsakliga syftet med partionering är att inte lagra data på samma partition som man har OS:et så att det inte blir bekymmer vid ominstallation. Då man inte direkt lagrar saker på en SSD så är det ju för tillfället ganska ointressant att partitionera en SSD om du nu inte har en så stor SSD att du vill ha flera OS på den samtidigt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

lol w/e, det var där jag hörde det först ^^-

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Haha, spela annat än Pong. xD

All info om PSN grabbar; http://blog.eu.playstation.com/

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Användarinformationen hos Sony var Hashad och Kreditkorten var krypterade plus att de tre sista säkerhetssiffrorna inte ens lagras hos Sony. Bra och veta så man inte sprider osanningar.

Permalänk
Medlem

För många år sedan fanns det en teori om att desto tyngre nätagg, desto bättre kvalité.

Håller detta fortfarande?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

haha nee!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Förrut längtade man till att kollade på bolibompa (elr vad det nu heter) sen började man spela dator på fredagar och nu FREDAGSPANELEN

hahaha håller helt med

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Allitid lika trevligt!hoppas ni hittar ett mysigare ställe för hyllor med kartonger o dess är inte tilldragande. kram på er!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jonas, din skjorta ser ganska fräsig ut i klippet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jonas, din skjorta ser ganska fräsig ut i klippet

Och här är förklaringen http://en.wikipedia.org/wiki/Moir%C3%A9_pattern

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

Haha förväntade mig inte en förklaring på detta fenomen, men tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Detta avsnitt va inte så bra enligt mig, mest massa snack om rykten och skit. Men förlåter er iom att ni nyss bytt hem:)

Permalänk
Medlem

Tack Jonas. 33.48 äntligen rätt utal på Sweclockers, som jag har längtat.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Första gången ja ser fredagspanelen, mycket bra måste ja säga. Vaska den randiga skjortan till nästa gång bara, det är inte så att den inte är snygg eller smakfull, men jag får bildproblem när ja kollar pårandigt, blir lite jobbigt för ögonen. Eller är det bara jag som får det kanske? Då får jag leta bland inställningarna om ja kan fixa till det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Första gången ja ser fredagspanelen, mycket bra måste ja säga. Vaska den randiga skjortan till nästa gång bara, det är inte så att den inte är snygg eller smakfull, men jag får bildproblem när ja kollar pårandigt, blir lite jobbigt för ögonen. Eller är det bara jag som får det kanske? Då får jag leta bland inställningarna om ja kan fixa till det..

Det är inte bara du Läs några inlägg ovanför.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Innan intel återkallade Sandybridge sade ni (tror det var i en fredagspanel) att ni skulle kolla på några olika moderkort till SB, jämföra lite olika märke mm.. Vad hände med det igentligen? är fortfarande nyfiken på det:)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av karazhan11:

Innan intel återkallade Sandybridge sade ni (tror det var i en fredagspanel) att ni skulle kolla på några olika moderkort till SB, jämföra lite olika märke mm.. Vad hände med det igentligen? är fortfarande nyfiken på det:)

Det finns fortfarande med i schemat, men efter soppan med Sandy Bridge rördes hela planeringen runt ordentligt och moderkorten prioriterades bort ganska hårt. Vi har lite olika lösningar på gång, och hoppas på att kunna rulla ut något de närmaste veckorna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Den roligaste fredagspanelen hittills imho, skrattade högt flera gånger. Framför allt är det Jonas sätt att uttrycka vissa grejer på som får mig att gapflabba. Ironin är av hög kvalité

Men måste dock säga att jag skäms lite grann över att ni måste ta upp "vad betyder dessa siffror i namnet på Intels socklar??" Ni nämner visserligen att det är självklart för några men faktiskt, lite mer recognition hade nog vart på sin plats, typ "men det visste såklart alla förutom just han som skickade in läsarbrevet"

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Discokungen

Får ni behålla grafikkort och sånt? Folda med skiten!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hallonsaft:

jag skulle bli först med att kommentera

Det är ingen tävling det här. Inlägg i stil med "Först!" etc vill vi Inte se bland kommentarerna.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Det är ingen tävling det här. Inlägg i stil med "Först!" etc vill vi Inte se bland kommentarerna.

Va de verkligen nödvändigt att anmärka på de när de har hunnit bli 2 sidor efter inlägget gjordes? Vill inte klanka ner på ditt modererande men den anmärkningen kändes bara onödig iom att "tillsägelsen" inte kom direkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kenny88g:

Va de verkligen nödvändigt att anmärka på de när de har hunnit bli 2 sidor efter inlägget gjordes? Vill inte klanka ner på ditt modererande men den anmärkningen kändes bara onödig iom att "tillsägelsen" inte kom direkt.

Ja, det är nödvändigt. Dels för att användaren själv ser när ett inlägg har citerats och för att övriga medlemmar skall se. Samtliga tillsägelser publikt är nödvändiga oavsett när de skrivs.

I övrigt ser vi att du hellre skickar ett PM till berörd moderator om du har synpunkter på modereringen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe