Hur länga har ni haft på datorn i sträck?

Permalänk
Avstängd

Hur länga har ni haft på datorn i sträck?

Vilket är ditt rekord? Mitt är 7 dagar 11hr sen crasha den...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Något år när jag bodde hos päronen, sen flyttade jag och fick betala min egen elräkning, då började jag stänga av den så fort jag reste mig ur stolen i princip.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

4 dagar 2 timmar 29 minuter och 10 sekunder! Enligt mIRC vill säga :>

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Drygt 2 år i sträck.. Dock nu är väl uptimen på runt 3 månader gissar jag på. dock har den bara varit nere kortare stunder för evt reboots eller dumma program som kräver reboot under dessa två år skulle jag tro...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Månader ska det vara iaf.

Permalänk

Min dator på rummet stänger jag alltid av på natten och under dagen när jag är i skolan.
Ca 14.00-00.00 går den dock oavbrutet varje dag. På helgen är den igång hela min vakna tid, trots att jag inte är hemma

Min server i garaget har för tillfället en uptime på över 100 dagar. Med undantag för lite pyttiga uppdateringar med avbrott som varat kanske någon timme har den gått oavbrutet i snart 4 år. Diskarna i den datorn (11 år gamla) viner en del nu

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

15 dagar säger Everest. Någon reboot då och då vid installationer och uppdateringar.

Permalänk
Medlem

¯\/(° 3°)\/¯
Stänger man frivilligt av modermodemet? Varför då? Makes no sense.
Högsta uptime ligger ivf på någon månad och uppåt, under en sommar då man bara arbetade, utan tvingad omstart.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Längsta var när jag bodde hemma hos mor&far, då var rekordet på 40dagar cirka.

Nu när man bor själv så är datorn endast på mellan 16.20-00.00, under natten och dagen så är den avstängd då jag inte är hemma.
Dyrt med ström.

Permalänk
Medlem

Tror mitt rekord ligger på 80-90 dagar någonstans där, då utan reboots och liknande.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

mina föräldrars första dator(som jag själv använde då jag bodde hemma),stog på från första dagen dom köpte den fram tills den dagen då jag själv byggde min egen(började krångla med damm och annat),dvs runt 3 år.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Min speldator (och enda dator atm) har jag haft igång ca 16 veckor på raken.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Håller inte koll på det längre, men den är aldrig avstängd såvida det handlar om hårdvaruinstallation. Längsta uptime skulle jag tippa ligger på runt 3-4 månader. Skönt med elen inbakad i hyran ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Hade 666 dagar 2 timmar på servern före strömavbrottet här för runt en månad sen. Lite surt...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Nu tuggade ju min dator folding@home hela tiden Om jag bara stänger ner Foldingen för jag går och sova kan jag väl ha den längre utan att crasha

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Egentligen ser jag ingen anledning till varför man ska ha på datorn dygnet runt om den inte utgör någon nytta.
Dvs server, folding eller någon annan tjänst.

Ska dock sägas att min står betydligt mycket mer nu när elen ingår i hyran.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på vilken dator som avses.. men mina servrar har en uptime på runt 100-150 dagar. Datorerna är stabilare än elnätet. Utan strömavbrott borde den ena servern ha klarat sig lite mer än tre år, dvs hela dess livstid.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Egentligen ser jag ingen anledning till varför man ska ha på datorn dygnet runt om den inte utgör någon nytta.
Dvs server, folding eller någon annan tjänst.

Tycker jag också. Antingen använder jag den och/eller kör BOINC (F@H förut) eller så är den helt avstängd.

Jag har väl haft den på i snart 3 år oavbrutet mer eller mindre. Dock är det svårt att få riktigt hög uptime. Runt en månad som längst tror jag. Alltid nåt som dyker upp så att man måste starta om den eller fixa nåt. Eller så får man nåt plötsligt elavbrott (inte så ofta som tur är).

Tänk, min Phenom har inte fått mycket vila under sina dagar. Eller mitt grafikkort heller för den delen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Musikälskare

Startar om datorn varje vecka, har det som vana

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

På min mbp så hade jag över 103 dagar, dock ska väl påpekas att den går ner i viloläge varje gång jag stänger locket. Uptime i terminal säger dock 103 dygn ändå . Var tvungen att starta om den när jag uppgraderade Os X, är uppe på 78 dygn nu igen. Används till surf och musiklyssnande varje dag

Permalänk

Stänger sällan av min dator helt, däremot sätter jag den i väntläge varje natt när jag ska sova...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Desktopen har i skrivande stund varit påslagen i 247 dygn (exklusive hibernate och suspend).

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jag stänger av min dator varje gång då jag går och lägger mig, alltid gjort. Varför inte liksom? Går på 10 sekunder att boota om man har SSD ändå.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Har aldrig dator eller modem på längre än några timmar i sträcka och stänger alltid av dem när jag inte är hemma, eftersom jag är nojjig att det ska börja brinna. Det blir ju oftast väldigt varmt och jag börjar fantisera om att det kanske uppstår en gnista som sätter eld på de alltför stora mängder damm jag inte städat bort..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan förra sommaren då det åskade och jag valde att stänga av och rycka sladdarna. Stabila byggen och med UPSer. HTPCn och servern har gått 24/7 sedan 2007, möjligen tidigt 2008. Endast avstängd för åska eller diskbyten.
Bl a därför jag förespråkar förstklassiga nätdelar eftersom det gör underverk för datorns livslängd och funktion.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min server är mest lek-server så har rebootat den några gånger pga uppdateringar både mjukvaru och hårdvaru.
Men den jag har nu (xeonserver) har tuggat på någon månad, dock fick jag ett mindre strömavbrott så det står nu att den har varit igång 2veckor...
NASen har tuggat på sedan jag satte upp den (utom strömavbrottet och en gång jag flyttade runt grejer) så den bör egentligen ha över 4månader uptime.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag glömde datorn på medans jag åkte på ett par veckors semester, och då hade den nog varit på lite innan det också. Så minst en månad. Vet att jag har glömt laptopen på med locket stängt (inte viloläge) i ett par veckor också, så säkerligen har den varit igång mer än en månad iaf.

Ibland stänger jag av datorn helt, ibland inte. Det som är jobbigt med att stänga ned är alla fönster, exceldokument, notepaddokument och calc's som man kanske måste spara eller inte... och för att inte tala om att komma ihåg alla flikar man har i webbläsaren, något kanske man vill komma ihåg.

Ja, det finns många fina program och funktioner som kan åtgärde detta, men jag har inte liksom engagerat mig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

87 dagar är rekordet, sen ville verkligen xp inte vara med dvs bsod

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Musikälskare

Routern är iaf på 24/7

Uptime 67 days

Som sagt startar jag om alla datorer efter 1 veckas uptime som rutin

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag har för mig att jag glömde datorn på medans jag åkte på ett par veckors semester, och då hade den nog varit på lite innan det också. Så minst en månad. Vet att jag har glömt laptopen på med locket stängt (inte viloläge) i ett par veckor också, så säkerligen har den varit igång mer än en månad iaf.

Ibland stänger jag av datorn helt, ibland inte. Det som är jobbigt med att stänga ned är alla fönster, exceldokument, notepaddokument och calc's som man kanske måste spara eller inte... och för att inte tala om att komma ihåg alla flikar man har i webbläsaren, något kanske man vill komma ihåg.

Ja, det finns många fina program och funktioner som kan åtgärde detta, men jag har inte liksom engagerat mig

Gällande flikar i webbläsare har dom flesta det som standard nu för tiden.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.