Apple världens högst värderade varumärke

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Haha, vad skruvat.
Jag godkände avtalet. Vänta. Nu knackar det på dörren...

Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Apple är bäst på att lura på folk en vanlig telefon för 6000 bara för att de sen ska kunna säga att de har en iPhone

4500 för en HTC och 6000:- för en iPhone där du dessutom har fler appar, fler tillbehör, mer flyt i gränssnittet.. ja visst med animationer men det är inte något jag ser utan får känslan av "Kvalités produkt"

Att påstå att jag blivit lurad är väl en dum sak när jag klämde och kände på alla möjliga lurar där iPhone'n vann mitt eget lilla test. iPhone är Dubbelt så bra mot HTC (ENLIGT MIG).

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Att bara min mamma tror att alla mp3 spelare kallas ipod visar att köparna inte vet bättre.

Jag kan intyga att det finns fler...

Men det är ju för att iPod är vanligast. Alla portabla kasettbandspelare kallades Walkman i många länder, men det var enbart Sonys variant som hette så.

En PC är (framför allt tidigare) en dator som kör Windows för de flesta för att det är vanligast.

Sen den här teorin om att det generellt är folk som "inte har koll" som köper Mac — menar ni att de som kör Windows (80% av marknaden eller vad det nu är) överlag har bättre koll på sin dator än Mac-användarna? Verkar det rimligt?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Misstolkar jag dig eller jämförde du precis HTC P3600 mot iPhone vad gäller att surfa via mobilen?
Har du själv provat en P3600 innan eller tog du bara upp den som exempel?

Jag använde själv P3600 under c:a 2 år och att surfa på den telefonen var inte direkt någon hit, surfade du på något annat än wapsidor så var internetfunktionen helt värdelös!
8/10 gångerna man försökte gå ut på nätet så var det något anslutningsfel och då överdriver jag inte.

Permalänk
Medlem

Nu kan du köpa din alldeles egna Apple store.
http://www.thinkgeek.com/interests/looflirpa/e8bb/

Lär säkert passa alla applefanboys/girls där ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Nu kan du köpa din alldeles egna Apple store.
http://www.thinkgeek.com/interests/looflirpa/e8bb/

Lär säkert passa alla applefanboys/girls där ute

Hihihi.. fan den skulle man köpa bara för att...

Permalänk
Medlem

Läste precis en artikel om Googles utvecklarforum I/O som pågår just nu och tänkte bara spä på vad jag tidigare sagt i denna tråd om att Apple inte bara är populara bland "tekniskt okunniga svenssons".

At Google I/O, Everybody uses Mac (even Google) http://9to5google.com/258/at-google-io-everybody-uses-mac-not...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Läste precis en artikel om Googles utvecklarforum I/O som pågår just nu och tänkte bara spä på vad jag tidigare sagt i denna tråd om att Apple inte bara är populara bland "tekniskt okunniga svenssons".

At Google I/O, Everybody uses Mac (even Google) http://9to5google.com/258/at-google-io-everybody-uses-mac-not...

Det finns nog många OSX användare också bland Mac användarna! Nog tror jag de flesta fotade kör OSX men det är ju samtidigt förvånande många av dessa som installerat t ex Linux på sina Macar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det finns nog många OSX användare också bland Mac användarna! Nog tror jag de flesta fotade kör OSX men det är ju samtidigt förvånande många av dessa som installerat t ex Linux på sina Macar.

Jo, finns säkerligen de som kör Linux på dem men OSX är mycket populärt OS för utveckling.

Henrik Ståhl från Oracle pratade på senaste JFokus om köpet av Sun och berättade vilket liv det blev när Apple förra året antydde att de skulle droppa supporten för Java.

För att citera honom:
"You can kill me, you can fire me, you can sue me but don't take away my java mac away"

Permalänk
Medlem

Hatar apple, kommer aldrig mer äga en apple-produkt. Med det sagt;
Tror någon har fifflat med siffrorna. Apple är alltid för dyra för värdet, de har aldrig levererat en tillfredsställande produkt. Alla andra alternativ är alltid och kommer alltid vara bättre. Enda anledningen att köpa en apple-produkt är om man hatar alla andra alternativ och endast kan tänka sig apple.
Så, nej - dessa siffror kan aldrig stämma.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Hatar apple, kommer aldrig mer äga en apple-produkt. Med det sagt;
Tror någon har fifflat med siffrorna. Apple är alltid för dyra för värdet, de har aldrig levererat en tillfredsställande produkt. Alla andra alternativ är alltid och kommer alltid vara bättre. Enda anledningen att köpa en apple-produkt är om man hatar alla andra alternativ och endast kan tänka sig apple.
Så, nej - dessa siffror kan aldrig stämma.

Det var en av de dummare inläggen på sistone. En ständigt ökande försäljning under 10 års tid motsäger dig ganska omgående vad gäller priserna och kundtillfredsställelse.... För övrigt så hatar man inte alla andra alternativ bara för att man köper Apple.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Jo, finns säkerligen de som kör Linux på dem men OSX är mycket populärt OS för utveckling.

Henrik Ståhl från Oracle pratade på senaste JFokus om köpet av Sun och berättade vilket liv det blev när Apple förra året antydde att de skulle droppa supporten för Java.

För att citera honom:
"You can kill me, you can fire me, you can sue me but don't take away my java mac away"

Det är sant att OSX är populärt för utveckling. Jag hittar inte undersökningen just nu, men den gjordes troligen i slutet av 2010, bland webbutvecklare. Det skiljer sig mellan språken, men om mitt minne är korrekt tycker jag mig komma ihåg att OSX hade mellan 20 - 50% och Linux 15 - 40%. Det är naturligtvis svårt att göra en rättvis undersökning, men ett är i alla fall säkert: bland utvecklare behöver inte den vanliga OS statistiken ens komma i närheten av sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det var en av de dummare inläggen på sistone.

Alla har ju rätt till en åsikt, även om din inte är relevant.

Citat:

En ständigt ökande försäljning under 10 års tid motsäger dig ganska omgående vad gäller priserna och kundtillfredsställelse...

Det finns många som köper apple av grupptryck av yngre ungdomar som inte vet bättre, samt företag som låter sig luras av detta onödiga företag och köper in iphones med företagsabonnemang till sin anställdas besvikelse.

Citat:

För övrigt så hatar man inte alla andra alternativ bara för att man köper Apple.

Du har en poäng, vissa kan helt enkelt sonika luras av deras marknadsföring och få för sig att det inte är skräp, men då allt annat i verkligheten är bättre ser jag ingen anledning att ens behöva överväga överplisserade produkter som underpresterar och ser ut som plastskräp. Emphasis on plastskräp

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Alla har ju rätt till en åsikt, även om din inte är relevant.

Men din åsikt var jätte relevant?

Skrivet av jioop:

Det finns många som köper apple av grupptryck av yngre ungdomar som inte vet bättre, samt företag som låter sig luras av detta onödiga företag och köper in iphones med företagsabonnemang till sin anställdas besvikelse.

Jaha... Du skulle inte vilja backa upp detta påstående? Är speciellt intresserad av vad du baserar åsikten om framförallt företagsköpen på. För övrigt är det lite väl mycket poisoning the well-argumentation..

Skrivet av jioop:

Du har en poäng, vissa kan helt enkelt sonika luras av deras marknadsföring och få för sig att det inte är skräp, men då allt annat i verkligheten är bättre ser jag ingen anledning att ens behöva överväga överplisserade produkter som underpresterar och ser ut som plastskräp. Emphasis on plastskräp

Överpris får nog ses i betraktarens ögon. Faktum är att man har gjort två undersökningar på företagsnivå under 2000-talet där man räknar in hela ägarkostnaden för datorköp (finns även en rapport för iPhone publicerad) och där kunde man konstatera att Apple inte var särskilt dyrt. Ska man dessutom se på surfplattor så är det i själva verket Apple som har varit prispressarna och tvingat konkurrenterna att omvärdera sina prissättningar.
Jag tror du är i starkt behov av en synundersökning om du hävdar att Apples produkter ser ut som plastskräp.

Permalänk
Skrivet av jioop:

Alla har ju rätt till en åsikt, även om din inte är relevant. Det finns många som köper apple av grupptryck av yngre ungdomar som inte vet bättre, samt företag som låter sig luras av detta onödiga företag och köper in iphones med företagsabonnemang till sin anställdas besvikelse. Du har en poäng, vissa kan helt enkelt sonika luras av deras marknadsföring och få för sig att det inte är skräp, men då allt annat i verkligheten är bättre ser jag ingen anledning att ens behöva överväga överplisserade produkter som underpresterar och ser ut som plastskräp. Emphasis on plastskräp

Hörrö du du med en sönderkomprimerad avatar full med en massa loggor.
Vilken grund baserar du dessa åsikter på?

På mitt jobb har vi över 160 Macar och det köptes för någon månad sen in en massa nya både iMac och MacBook Pro. I serverrummet finns tolv Apple-servrar i blandad miljö med en hel del servrar från Dell och en stor sever från Sun. Macarna har en plats i den produktion vi jobbar med. Om det hade varit så förbaskat mycket dyrare att köra Mac och inte funnits några fördelar med det tror jag inte ledningen hade godkänt inköp av nya Macar och att vi fortsätter med denna plattform.

Tröttsamt är det att läsa ”Apple är skit, finns ingen fördel alls, alla som köper Apple-produkter är lurade”. Ja, men eller hur. Så enkelt är det.

När ska folk sluta se på världen genom ett sugrör?
Men, men. Är jag sugen på ta mig för pannan så är det bara att läsa inlägg från de ”tekniskt kunniga” på Sweclockers som år sååååå 1337 för att de byggt ihop sin egen Windowz gamer-dator med massor med FPS.
Som tur är finns här också en del som tänker längre än näsan räcker.

Detta Youtube-klipp har en rolig kommentar som du kan suga lite på:

”As a programmer it saddens me how people here have absolutely no clue. Particularly the Windows "Gamer" people. Because all these people see is a Desktop with a GUI to navigate via a mouse and are entirely missing the point. A hacker doesn't give a fuck about a mouse, OR the graphics of the GUI OR whether it can play a "Windows exclusive" game or not. If the Terminal/CLI sucks, don't bother. And the command prompt on Windows is really a pile of shit. Compared to that, the UNIX shell is holy.”

http://www.youtube.com/watch?v=U4oB28ksiIo

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma