Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk
Medlem

Hmm

Använder oftast skype när ja sitter på XBL, så det hade ju varit en nice grej om de hade bakat in funktionen i den nya xboxen.

Visa signatur

(-_(-_(-_-)_-)_-)
Watching you!

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske borde ha en användarmoderatorfunktion där crackpotinlägg som är totalt motsatta verkligheten (uppbackbart med referenser) kunde markeras. T ex när någon säger att Google äger Facebook, eller att Microsoft bara får negativ kritik på svenska sidor.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Skype i mobilen och sin xbox, låter smidigt och bättre än det som finns i dagsläget. Släng in direkt stöd i msn istället för MS nuvarande så låter det riktigt bra
Lutar allt mer emot att skaffa en Windows Phone 7, både skype och xbox-stöd ^^

mumble finns redan och klarar av att köras på i princip alla plattformar. inbyggt msn stöd har den dock inte men det vägs upp av att det är opensource och har mycket mera funktioner än vad skype någonsin har haft.

edit: tar tillabaka det jag sa om att köra mumble på xbox 360. det går men är väl för krångligt för gemene man. dock är mumble ett bättre alternativ än skype om man ser till allt annat.

Permalänk

ganska mycket överpris,men man vet ju aldrig hur den där summan egentligen är,om det är i aktier eller rena pengar eller whatever.
men iallafall,hellre microsoft än klåpar-apple tycker jag.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Tur att Google inte köpt upp Skype. Då hade deras datorer lyssnat på samtal, hade man pratat om sushi hade fönster poppat upp automatiskt " Sushi nära dig!". Microsoft är bästa mjukvaruutvecklaren, glöm inte det!
Och folk som hela tiden ska snacka om att allt var bättre för har inte ens upplevt det gamla, utan försöker bara spela som om de vart med. Å"nor!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ryssfemma:

Tur att Google inte köpt upp Skype. Då hade deras datorer lyssnat på samtal, hade man pratat om sushi hade fönster poppat upp automatiskt " Sushi nära dig!". Microsoft är bästa mjukvaruutvecklaren, glöm inte det!
Och folk som hela tiden ska snacka om att allt var bättre för har inte ens upplevt det gamla, utan försöker bara spela som om de vart med. Å"nor!

Du ger ju i alla fall Google kredit för att ha kommit längst av alla vad gäller internationell röstigenkänning.

Hur bra mjukvaruutvecklare Microsoft egentligen är får ha sin egen tråd, oavsett hur svårt jag har att se tekniska bevis för påståendet. Däremot räcker jag direkt upp handen om det handlat om ett av historiens kommersiellt mest framgångsrika IT-företag.

Vi är faktiskt några här som varit med sedan innan Microsoft tiden, och det finns en hel del som gått käpp rakt åt skogen genom åren. Du kan ju fundera på hur lyckat det är att den kommersiellt dominerande skrivbordsplattformen i grunden inte var designad för Internet; något som under åren inneburit oerhört mycket lappande och lagande, med blandad framgång. Några av grundkoncepten som fanns innan och under Microsofts början är bättre. Några tekniskt bättre alternativ har redan gått i graven pga kommersiella krafter.

Allt var inte bättre förr, men det finns mycket att lära och kombinera med nutida teknik/tänk.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad dom har förstört hos msn, Tycker det bara läggs till massa funktioner bara, men inget som förstör.

Permalänk
Medlem

Varför köper dem det så dyrt när man kan ladda ner det gratis på skypes hemsida, hahaha

Permalänk
Medlem

Kanske kommer inkluderas i Windows 8?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Skype bara kraschar för mig nu :C
undrar vad det kan bero på

Permalänk
Hedersmedlem

Att vara skeptisk till Microsofts tal om mer öppenhet tycks fortsatt vara på sin plats (en några dagar gammal nyhet visserligen):

http://now.eloqua.com/es.asp?s=491&e=162556
http://blogs.digium.com/2011/05/13/microsoft-plus-skype-equal...

Permalänk
Hedersmedlem

Fler och fler kommentatorer menar att köpet helt enkelt är en del i ekonomisk planering. Tydligen har Microsoft gjort en del andra övervärderade köp på senare tid, där det mesta pekar på att det är ett sätt att i slutändan hålla pengarna inom företag, alltså både att slippa skatt och undanhålla aktieägare från utdelning (fast hur glada blir redan sura aktieägare av det? aktien har ju inte rört sig på åratal).