Systemkrav för Duke Nukem Forever

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thes:

Jag tycker i princip alla fps efter Quake 3 har varit "Jaha?", det finns saker jag tycker är snyggare i det än i nya spel.

Vi får se om DNF blir bra, de tidigare duke nukem -spelen har ju haft sin charm.

Måste absolut hålla med angående Q3 och spel efter det, saknar särskilt fyskien. :/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Jag tycker i princip alla fps efter Quake 3 har varit "Jaha?", det finns saker jag tycker är snyggare i det än i nya spel.

Vi får se om DNF blir bra, de tidigare duke nukem -spelen har ju haft sin charm.

Menar du verkligen Quake 3 och inte Doom 3. Doom 3 är fortfarande snyggt och det mesta man sett efter det är typ är ju same ol' same ol'. Jag tycker däremot att känslan man hade i Q3 inte går att hitta i nåt fps efter det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

då man är gammal nog att ha haft alla duke spel köpta på diskett till och med
kan ja inte vänta på detta nya
älskar nostalgi spel
hoppas dom har behållt humorn bara men det verkar då så

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Ajaj, för mycket naket.. kommer frugan aldrig tillåta, red alert 3 fick jag också skippa p.g.a alla strippor som medverkar där..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

duke nukem var första gången jag spelade lan med 6 andra studenter på en högskola anno 1996. tyckte det var vansinnigt coolt att spela tillsammans med andra och styrde siktet upp och ned med insert och del tangenterna... nu har jag grått hår,villa,barn och allt. vet inte vad duke ska ge mig idag...men.. jag tänker ta en titt i alla fall.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Det som var coolt då är nog inte så coolt idag... Men vi får se!

Du menar att du kanske har mognat en aning...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Ajaj, för mycket naket.. kommer frugan aldrig tillåta, red alert 3 fick jag också skippa p.g.a alla strippor som medverkar där..

Tror hon du prioriterar Duke Nukem tjejer före henne ;)?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har duke nukem 3D i oöppnad förpackning?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Ajaj, för mycket naket.. kommer frugan aldrig tillåta, red alert 3 fick jag också skippa p.g.a alla strippor som medverkar där..

Låter som du får ta en snack med frugan imo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Jag tycker i princip alla fps efter Quake 3 har varit "Jaha?", det finns saker jag tycker är snyggare i det än i nya spel.

Vi får se om DNF blir bra, de tidigare duke nukem -spelen har ju haft sin charm.

Quake 3 var grymt på många sätt och vis men håller inte med.
Kolla bara på texturer och ljuskällor (HDR rendering m.m.)

Skrivet av zerozam:

Du menar att du kanske har mognat en aning...?

Hehe

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Discokungen
Skrivet av elajt_1:

Menar du verkligen Quake 3 och inte Doom 3. Doom 3 är fortfarande snyggt och det mesta man sett efter det är typ är ju same ol' same ol'. Jag tycker däremot att känslan man hade i Q3 inte går att hitta i nåt fps efter det.

Q3 hade ju det största hoppet i grafik jag någonsin sett, innan och efter, det var helt fantastiskt när det kom och eftersom grafiken idag är så pass bra som den är så är det inte så långt ifrån att vara fotorealistiskt och det är extremt svårt att göra stora steg i grafiken. På gott och ont.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Fläskigt, detta spel kommer jag köpa direkt

Permalänk
Medlem

Vilket spelår. Så mycket spel att man knappt hinner köpa de spel man handlat. Vi spelade Duke Nukem på gymnasiet på 90-talet, till slut lade våran switch av så vi fick pausa någon vecka. Duke Nukem 3D och Warcraft 2 var det häftigaste vi kunde spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Ajaj, för mycket naket.. kommer frugan aldrig tillåta, red alert 3 fick jag också skippa p.g.a alla strippor som medverkar där..

dags för en ny fruga kanske?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Åh vad skönt att det inte är så krävande. Spelar knappt något numera så jag har inte så hett grafikkort men detta måste jag bara ha, duke3d var favoriten när man var yngre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Vilket spelår. Så mycket spel att man knappt hinner köpa de spel man handlat. Vi spelade Duke Nukem på gymnasiet på 90-talet, till slut lade våran switch av så vi fick pausa någon vecka. Duke Nukem 3D och Warcraft 2 var det häftigaste vi kunde spela.

Saknar ibland den tiden, spelade då Duke Nukem och seven kingdoms tycker att man idag inte fastnar lika lätt för spel längre. kanske man blivit gammal

Permalänk

Haha, jag såg reklamen på steam ikväll då jag spelade lite red orchestra!
Var tvungen att gå in här och kolla!
Min "gamla bettan" klarar liret precis ser det ut som!
Hoppas raketgeväret år lika grymt bra!
Hoppas alla "småspel" är med, biljard mm!
Hoppas Duke har lika grymma kommentarer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

dags för en ny fruga kanske?

Hehe, En pingla som hon byter man inte ut...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av laz3r:

Fläskigt, detta spel kommer jag köpa direkt

Du menar "köpa" via "piratbukten" !!!! hehehe

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Du menar "köpa" via "piratbukten" !!!! hehehe

Nej...? Är det ett bra spel så köper man de. Med pengar.
Om en speltillverkare inte får in några pengar så har dem ju inte råd att göra nya bra spel.
Skitspelen kan du däremot "köpa" så gott du vill....

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Skitspelen kan du däremot "köpa" så gott du vill....

Och hur gör du då ifall DNF blir sågat i recensionerna?
Köpa eller "köpa"?

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honk:

Och hur gör du då ifall DNF blir sågat i recensionerna?
Köpa eller "köpa"?

Duke är är inte skit. Duke är kultur! Punkt.

Permalänk
Medlem

Spelet är klart och skickat till pressarna... Inte många dagar kvar nu
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/05/duke-nukem-forever...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ååååh jag minns tiden då man spelade Duke Nukem 3D med piltangeterna

Det finns föresten DN3D för iPhone Gratis app desutom!

Spelar fortfarande med piltangenterna efter 16 år.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz