Corsair A50 Eller Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Corsair A50 Eller Cooler Master Hyper 212 Plus

Hejsan, jag undrar vilken av dessa kylare ni skulle valt.
Och jag tänkte köra med två fläktar (push and pull) på vilken jag än köper
Om ni undrar nåt över något så är det bara att fråga de

Permalänk
Medlem

Jag har en A50, och tycker den presterar likvärdigt med en 212+. Alltså inte nödvändigt att lägga ut mer pengar på en A50.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Kör själv med Cooler master 212+ med 2st Scythe Gentle Typhoon 1850rpm och är väldigt nöjd
Styr det hela med en Zalman fläktkontroller

Permalänk
Medlem

Okej, skiljer typ bara 20kr mellan dom så det spelar ingen roll.

Jaa det är ju väldigt bra fläktar de;) men jag tänkte köra med 2x sådana: http://www.inet.se/artikel/8903337/revoltec-120mm-rod-transpa...

eftersom jag har ett "tema" i datorn med red led fläktar.. men jag förstår ju att det inte kommer bli precis lika bra med dom men:P

edit: kan man ens ha 2 fläktar på A50'n ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notice:

Okej, skiljer typ bara 20kr mellan dom så det spelar ingen roll.

Jaa det är ju väldigt bra fläktar de;) men jag tänkte köra med 2x sådana: http://www.inet.se/artikel/8903337/revoltec-120mm-rod-transpa...

eftersom jag har ett "tema" i datorn med red led fläktar.. men jag förstår ju att det inte kommer bli precis lika bra med dom men:P

edit: kan man ens ha 2 fläktar på A50'n ?

man kan inte köra push and pull på a50n, den har bara fästen för en fläkt

Permalänk
Skrivet av nvidiaa:

man kan inte köra push and pull på a50n, den har bara fästen för en fläkt

ståltråd är ett sjukt underskattat hjälpmedel

Permalänk
Medlem

Aha okej då var ju A50n uteslutet.. men CM212n då, får man med fästen för push and pull till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notice:

Aha okej då var ju A50n uteslutet.. men CM212n då, får man med fästen för push and pull till den?

Ja det får man.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvidiaa:

man kan inte köra push and pull på a50n, den har bara fästen för en fläkt

Skrivet av DarkAlf:

Ja det får man.

Okej tackar, jag frågade dom på Komplett och dom visste varken om man kunde köra push and pull på A50, eller om man fick med så man kunde fästa en extra fläkt på CM212..

Permalänk
Medlem

Google sök på "a50 unboxing". Så får du svar på tal.
Skulle hålla mig borta från A50 dock.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ah men tycker det är lite dåligt av komplett att inte vet nånting om nån av kylarna..
Men blir inte A50 nu iaf.

Permalänk

till 212 får du bara tillräckligt med antivibrationsgummibitar för en sida. Den andra fläkten kommer sitta mot heatsinken.

Permalänk
Medlem

Detta här är kanske lite offtopic men iallafall. Det är så att jag har en splitter ny Corsair A50 som bara ligger och skräpar och funderar på att montera in den i min maskin som finns i signaturen. Kommer A50 orka kyla cpun med klocken(3,5Ghz, vcore:1,4390) så temperaturen håller sig inom rimliga nivåer? Min nuvarande kylare är en Zalman CNPS9900 som jag vill sätta in i min server istället.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Det går bara säga när du väl provar. Alla chip är olika vad gäller temps. Rent generellt så ska du klara dig

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Det går bara säga när du väl provar. Alla chip är olika vad gäller temps. Rent generellt så ska du klara dig

Anledningen till att jag inte testar är för att jag vill undvika onödiga downtimes på min server. Vi får helt enkelt se ifall några andra Sweclockare har något och säga.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Jag köpte en A50 på Inets rea (149:-)
När jag packade upp den och såg att man inte kunde köra P&P (Förväxlade med A70), så packade jag ner den igen och den ligger nu hemma oanvänd ;).
Tänkte den kanske går att sälja för kompis pris till någon polare som inte behöver mycket mer kylkapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

till 212 får du bara tillräckligt med antivibrationsgummibitar för en sida. Den andra fläkten kommer sitta mot heatsinken.

Jaha okej tackar, men kan man köpa sånna där "antivibrationsgummibitar" vid sidan av då eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem

jag har en a50 och den ligger på max 56c under prime95
min clock ser du i min signatur. har ett ganska dåligt kylt chassi:(

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Notice:

Jaha okej tackar, men kan man köpa sånna där "antivibrationsgummibitar" vid sidan av då eller nåt sånt?

Det vet jag inte, men det ska inte vara något problem att skära till egna sådana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notice:

Jaha okej tackar, men kan man köpa sånna där "antivibrationsgummibitar" vid sidan av då eller nåt sånt?

Jag kör med 2st revoltec dark grey utan "antivibrationsgummibitar" och jag märker inte av några vibrationer:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

Det vet jag inte, men det ska inte vara något problem att skära till egna sådana.

Hmm.. okej, men säg till om du kommer på nåt mer tips elr nåt osv

Skrivet av '[Qvist:

;11023627']Jag kör med 2st revoltec dark grey utan "antivibrationsgummibitar" och jag märker inte av några vibrationer:)

Jaha okej, jag tänkte också isf köra med 2st stycken revoltec dark red isåfall
ocg det funkar bra med kylningen då också elr, och ljudnivån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notice:

Jaha okej, jag tänkte också isf köra med 2st stycken revoltec dark red isåfall
ocg det funkar bra med kylningen då också elr, och ljudnivån?

Jag kör de på högsta och det låter inte så farligt (mina andra fläktar låter mycket mer). temperaturen är också helt ok under 65-70 under load i 4,5ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;11023761']Jag kör de på högsta och det låter inte så farligt (mina andra fläktar låter mycket mer). temperaturen är också helt ok under 65-70 under load i 4,5ghz

Aha låter rätt bra de ändå
idle då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notice:

Aha låter rätt bra de ändå
idle då?

Just nu så kör jag den i 4ghz för det blir så j*la varmt i mitt rum annars och då är den 30-35grader så max 45 skulle jag gissa på i 4,5ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;11023886']Just nu så kör jag den i 4ghz för det blir så j*la varmt i mitt rum annars och då är den 30-35grader så max 45 skulle jag gissa på i 4,5ghz.

hehe, jag kör min i7 950 orginal, så då lär det ju bli under 30grader idle då iaf:P