[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

Jag fick min också. jättenöjd men den vill inte ansluta ordentlig i usb:n
Hur göra? Vill föra över bilder

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att ta en titt på 3s erbjudande ( http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Samsung-Galax... ) -> köp med abonnemang -> Surf Max 299kr

Jag har räknat en del på det och eftersom mobilen ingår i abonnemanget så verkar det (för mig som ringer ~60 min i månaden, skickar ~90 sms i månaden och surfar mycket) vara det bästa alternativet mellan Telenors, Tele2s, Telias och Tres alla abonnemang.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hurra! Nu har jag lekt med den hela kvällen! Är det nån mer som kör med SPB launcher 3d ? Tjohoo!

Permalänk
Skrivet av Bussmicke:

Jag fick min också. jättenöjd men den vill inte ansluta ordentlig i usb:n
Hur göra? Vill föra över bilder

Har du gått in i inställningar och aktiverat "anslutning till PC"?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Tjena!
Fick min galaxy s2 i går (torsdag).. vilket också är min första smartphone nånsin.. jag är sjukt imponerad och nöjd, men en sak som jag funderar över dock är batteritiden..
Jag har somsagt inte själv nån erfarenhet av pimptelefoner, men jag har hört att 1 dags batteri tid är ganska normalt?
Vad betyder det isåfall när många menar att S2an har "bra batteritid!"?
Mitt batteri har hittills hållt 10ish timmar per laddning, jag har alltså redan laddat den 2ggr.. givetvis har jag använt telefonen mkt eftersom det är nytt och sexigt men jag vill inte påstå att jag har kört den på max eller så.

Vad har ni för erfarenhet av S2ans batteri hittills?

edit:
+ att jag har en liten 3G ikon uppe i "verktygsfältet" som tickar helatiden jag inte är uppkopplad mot wifi.. innebär inte det att det är nåt som laddar data helatiden? isåfall vad? varför? jag har stängt av all auto sync etc.

Permalänk
Medlem

någon som har tips på spel som utnyttjar grafiken lite mer än alla andra?
Är även ute efter ett program för att streama video från datorn till älskling.. jag menar telefonen...
finns det något program som gör det i HD?

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag sitter och funderar och funderar. Problemet är att jag idag sitter med en ZTE Blade, helt ok mobil men not enough, mitt headset funkar ej i denna mobil heller.

Jag har varit lite sugen på S2an ett tag men jag vet inte om det är lite overkill. Jag har nämligen en polare som kan sälja sin S1a till mig.
Jag brukar inte använda min telefon speciellt mycket förutom till spotify, facebook, sms och samtal.
Finns det behov av en S2a?
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussmicke:

Jag fick min också. jättenöjd men den vill inte ansluta ordentlig i usb:n
Hur göra? Vill föra över bilder

Om du har din telefon på trådlöstnätverk hemma, testa kies air.
Skriv in ip addressen du får på telefonen i en browser på en dator i samma nätverk så har du full access till telefonen helt utan kablar. Riktigt smidigt

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av dLs2:

Tjena!
Fick min galaxy s2 i går (torsdag).. vilket också är min första smartphone nånsin.. jag är sjukt imponerad och nöjd, men en sak som jag funderar över dock är batteritiden..
Jag har somsagt inte själv nån erfarenhet av pimptelefoner, men jag har hört att 1 dags batteri tid är ganska normalt?
Vad betyder det isåfall när många menar att S2an har "bra batteritid!"?
Mitt batteri har hittills hållt 10ish timmar per laddning, jag har alltså redan laddat den 2ggr.. givetvis har jag använt telefonen mkt eftersom det är nytt och sexigt men jag vill inte påstå att jag har kört den på max eller så.

Vad har ni för erfarenhet av S2ans batteri hittills?

edit:
+ att jag har en liten 3G ikon uppe i "verktygsfältet" som tickar helatiden jag inte är uppkopplad mot wifi.. innebär inte det att det är nåt som laddar data helatiden? isåfall vad? varför? jag har stängt av all auto sync etc.

Det betyder att 3G är tillgängligt och redo att användas. När pilarna är aktiva (3G brukar ofta ändras till H då) så används data-anslutningen.
Har du ingen 3G-täckning kommer det stå G (GPRS) eller E (Edge).
Vill du stänga av data-anslutningen så kan du göra det i inställningar, och när du ändå inte använder data-anslutningen kan du välja att endast använda 2G-nätet, då sparar du en hel del batteri.

Permalänk
Skrivet av scienta:

EDIT: Dubbelpost :S

Det går att radera inlägget (tryck på redigera).

Skrivet av dLs2:

Vad har ni för erfarenhet av S2ans batteri hittills?

Ja, jag upplever något liknande. Känner också att min hand svettas regelbundet då mobilen bir lite varm. Inte så farligt egentligen. Är bara inte van vid det. Jag antar att processorn sitter nära kameralinsen, för där är det som varmast.

Skrivet av Bussmicke:

Jag fick min också. jättenöjd men den vill inte ansluta ordentlig i usb:n
Hur göra? Vill föra över bilder

Mobilen måste vara i viloläge för att kunna anslutas till datorn. (Tryck på start-knappen en gång)

Permalänk
Medlem

Efter ett dygns användande så är jag faktiskt nöjd. Då jag surfar mycket med mobilen så passar den riktigt bra. Jag skulle föredragit en 4" modell bättre dock. alla 4.3" mobiler är lite väl stora tycker jag. Som tur är är mobilen riktigt lätt och tunn.

Detta blev mitt omdöme på prisjakt

Har haft HTC Desire samt Galaxy S1 innan.

+ Otrolig skärm, svärtan!
+ Vikten
+ Tjockleken, den är så tunn!
+ Touchskärmen är väldigt "snabb" eller kännslig
+ Luren är väldigt snabb! Går snabbare att surfa till
www.afontblandet.se (dvs standard siten, inte mobil siten) på denna lur än vad det gör på min quad core i7a!
+ Minnet, 1GB!
+ Batteritiden, bästa hittils bland smartphones.
+ Första mobilen som kan spela upp 720p .mkv serier/filmer!
+ Väldigt bra kamera.

- Skärmen kunde haft lite högre upplösning
- 4.3" mobiler är lite i bredaste laget.
- Likte alla top mobiler kostar den mycket.
- Batteriluckan sitter hårt som berget! (Detta kan dock även vara positivt)

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av moire:

- Batteriluckan sitter hårt som berget! (Detta kan dock även vara positivt)

Jag håller med. Jag var rädd för att den skulle spricka!

Permalänk
Avstängd

Godmorgon allihopa
har nåra frågor

hmm är det nån som vet hur man kan lira World of warcraft via mobilen ? skulle villja testa och se hur det är
är det nån som vet hur man gör ? om det finns nån sida där det står eller nått ?

och Playstation emulator är det alla spel som funkar eller bara vissa ?

Mvh Panos

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Godmorgon allihopa
har nåra frågor

hmm är det nån som vet hur man kan lira World of warcraft via mobilen ? skulle villja testa och se hur det är
är det nån som vet hur man gör ? om det finns nån sida där det står eller nått ?

och Playstation emulator är det alla spel som funkar eller bara vissa ?

Mvh Panos

World of Warcraft i mobilen finns inte ute än tror jag, du får väl googla...
Angående PS emulator så är det olika mellan olika emulatorer och olika spel, bara att prova.

Permalänk
Medlem

Fick min igår vid 14tiden och laddade inte batteriet på en gång utan använde den och installerade alla appar jag hade i min HD2.
den hade 30% batteri när jag starta och sen vid kl01 på natten hade den 5%.

Grymt bra tycker jag.
Snabb som 17 och skärmen är gudomlig även på lägsta ljusstyrka, till och med utomhus!
Mycket nöjd.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

oki hmm men det finns flera video på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=zRwaPxBz2jk

oki ska ta och göra
tackar

Skrivet av Lullebulle:

World of Warcraft i mobilen finns inte ute än tror jag, du får väl googla...
Angående PS emulator så är det olika mellan olika emulatorer och olika spel, bara att prova.

Permalänk
Medlem

Angående WoW på android:
I nuläget finns det inga appar som ger bra resultat.
Det håller på att utvecklas en tekniker som kan bli bra (GameStrings..)
Det närmaste man kan komma just nu är att köra igång WoW på en PC (behöver inte vara på samma nätverk..) och streama, t.ex med https://market.android.com/details?id=com.scienpix.crazyremot...

Lite humor i sammanhanget:
http://www.youtube.com/watch?v=Fz2uMC6LHDA&feature=related

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Godmorgon allihopa
har nåra frågor

hmm är det nån som vet hur man kan lira World of warcraft via mobilen ? skulle villja testa och se hur det är
är det nån som vet hur man gör ? om det finns nån sida där det står eller nått ?

och Playstation emulator är det alla spel som funkar eller bara vissa ?

Mvh Panos

Är verkligen wow ett spel man vill spela i mobilen? Jag vet bara hur det kan se ut hos en del som har kanterna runt hela dataskärmen fylld med spells, hur skulle det se ut på mobilen?

Minecraft hade jag dock gärna haft på mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Angående WoW på android:
I nuläget finns det inga appar som ger bra resultat.
Det håller på att utvecklas en tekniker som kan bli bra (GameStrings..)
Det närmaste man kan komma just nu är att köra igång WoW på en PC (behöver inte vara på samma nätverk..) och streama, t.ex med https://market.android.com/details?id=com.scienpix.crazyremot...

Man kan ladda ner typ TeamViewer och köra igenom det (Remote control på sin egna dator och lirar wow på så sätt).

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Rekommenderar att ta en titt på 3s erbjudande ( http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Samsung-Galax... ) -> köp med abonnemang -> Surf Max 299kr

Jag har räknat en del på det och eftersom mobilen ingår i abonnemanget så verkar det (för mig som ringer ~60 min i månaden, skickar ~90 sms i månaden och surfar mycket) vara det bästa alternativet mellan Telenors, Tele2s, Telias och Tres alla abonnemang.

Jag betalar 400kr i månaden och jag får;
5000 fria samtalsminuter i månaden (betalar öppningsavgift tror jag.. inte säker) till både fasta och mobila nummer, vilka operatöerer som helst.
5000 fria SMS
Fri surf (1mbit / s) - Går att uppgradera för en liten slant upp till 10mbit / sec.
och mobilen ingår.

genom telenor

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Angående WoW på android:
I nuläget finns det inga appar som ger bra resultat.
Det håller på att utvecklas en tekniker som kan bli bra (GameStrings..)
Det närmaste man kan komma just nu är att köra igång WoW på en PC (behöver inte vara på samma nätverk..) och streama, t.ex med https://market.android.com/details?id=com.scienpix.crazyremot...

oki tack det ska jag testa och göra när man har mobilen =/
finns det nån risk att man förstör mobilen eller ?

Lite humor i sammanhanget:
http://www.youtube.com/watch?v=Fz2uMC6LHDA&feature=related

Haha =D:P

Skrivet av OlliBoss:

Är verkligen wow ett spel man vill spela i mobilen? Jag vet bara hur det kan se ut hos en del som har kanterna runt hela dataskärmen fylld med spells, hur skulle det se ut på mobilen?

Minecraft hade jag dock gärna haft på mobilen

nja spela och spela hade inte tänk och raida genom mobilen tänkte testa oo kola om man kan typ gå in och kola på AH vad som finns eller sälja enkla saker

Skrivet av FBGKimpan:

Man kan ladda ner typ TeamViewer och köra igenom det (Remote control på sin egna dator och lirar wow på så sätt).

tack ska testa och se på den också

är det liknande program som Oldskool skickade ?
att man måste streama ?

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Det går att radera inlägget (tryck på redigera).

Är mkt väl medveten om det, men ibland klickar man fel utan att märka det.

Fortfarande ingen som har något att säga om att roota?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Som student tycker jag Tele2 Smart verkar riktigt smutt.

274kr/mån i 24 mån.

1000 fria minuter, 1000 fria sms.
1GB data @ 6mbit
Öppningsavgift tillkommer.

Med mobilen inkluderad givetvis.

Permalänk
Medlem

Fick min S2 i Torsdags, väldigt nöjd.

Snabb och trevlig, och batteritiden till en början är bra.

Jag fick information att man bör ladda den 4timmar första gången, och sen ladda helt upp/ur den 3-4 gånger och efter det är det inte lika noga längre, fick det i Teliabutiken, vet inte om det är det bästa, men jag kör på det, och det verkar vara bra än så länge.

Fick ~24 timmars batteritid första gången med mycket användning av telefonen, installerade apps, spelade, provade massa funktioner etc.

Är försiktig som fan med telefonen just nu, hoppas på displayskydd etc nästa vecka så att jag inte behöver vara rädd längre.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Verkar finnas flera sidor som visar hur man rootar SGS2 nu Länk: http://samsunggalaxys2review.org/root-your-samsung-galaxy-s2-...

Ska testa detta senare i eftermiddag!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Nån som vet Hur man lägger till egna ringsignaler i S2?
i Kies-hjälp står det man ska trycka på en knapp om lägg till ringsignal men hittar ingenting någonstans i programmet om att lägga till ringsignal. Högst irriterande.

Permalänk
Skrivet av Bussmicke:

Nån som vet Hur man lägger till egna ringsignaler i S2?
i Kies-hjälp står det man ska trycka på en knapp om lägg till ringsignal men hittar ingenting någonstans i programmet om att lägga till ringsignal. Högst irriterande.

Lägg ringsignalen i /sdcard/media/audio/ringtones/

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Lägg ringsignalen i /sdcard/media/audio/ringtones/

sdcard? Har inget minneskort i telefonen, finns inget annat sätt?

Permalänk
Skrivet av Bussmicke:

sdcard? Har inget minneskort i telefonen, finns inget annat sätt?

Samsung har partionerat upp en del av flashminnet i telefonen till ett minneskort för lagring av musik, filmer etc.
Det riktiga minneskortet ligger i /sdcard/sd.

Det är bara att koppla in USB-kabeln och aktivera USB-lagring när den frågar om det i telefonen.

Om du redan har ringsignalen på telefonen så startar du en filhanterare och skapar mapparna där och lägger ringsignalerna rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Verkar finnas flera sidor som visar hur man rootar SGS2 nu Länk: http://samsunggalaxys2review.org/root-your-samsung-galaxy-s2-...

Ska testa detta senare i eftermiddag!

vad tjänar man på det? mer än ändra klockfrekvensen på processorn?