Permalänk
Medlem

Hockey-VM 2011

Hej! Tänkte vi som är smått (eller mycket) intresserade av hockeyn kunde snacka dynga här.

Just nu spelar Norge-Sverige. VM. Från Kosice, Slovakien på TV3.

Jag som endast är en tråkig tre kronor-fan (följer inte nhl/elitserien etc) undrar vart Weinhandl tagit vägen i årets trupp? Nästa fråga är, varför är Sedin-bröderna aldrig med? Upptagen med sitt Vancouver? Får känslan av att vi alltid saknar de stora spelarna i dessa sammanhang. Lite nationalism tack!

Åsikter om Pär Mårts team deras hans coaching? Hur ser motståndet ut för i år? Språka på!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Enligt min kollega på jobbet så är VM inget dom större spelarna vill satsa på, NHL/KHL är 'mycket' större, fattar inte varför dock.

Permalänk
Medlem

VM i hockey är bara ett skämt, så enkelt är det.
Det är bara några elitserie fjollor ihop med några juniorer och nån enstaka nhl/khl spelare.

VM i hockey måste tänkas om en hel del för det ska bli intressant.
Att det är varje år t.ex är ju bara idioti, och i alla andra sporter när det är VM då står resten av världen still och hela nationernas största och bästa flockas fram att delta.
VM i hockey är aldeless för prestigelöst så det har blivit ointressant.
OS/JuniorVM är väl dom landskamper i hockey som fortfarande är lite halvintressanta iaf.

Angående spelarna, Weinhandl = KHL och träning eller slutspel osv, vill ju inte råka skada sig eller något i nått så löjligt som VM.
Sedinarna är i slutspels semi i NHL... dom kan inte bryta sitt kontrakt, även om dom kunde så tvivlar jag dom skulle.
Och så fortsätter det

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Ja dom borde lägga VM varannat år mellan OS så skulle det vara mer exklusivt så kan alla testspelare åka runt i Sweden hockey games å allt vad det heter.

Haha skön match Sverige och Norge, hade vi fått 4-1an i första hade detta varit över men nu har det sett ut som en hönsgård.

Permalänk

Vilket jävla fiasko idag!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

HAHAHAH Vad jag njuter av Norges seger hahaha Själv håller jag dock på Finland Dock är vm som sagt inte speciellt kul.. OS däremot är det man följer. Hade det inte varit för alla jäkla cuper i alla dess former hade vm kanske varit lite roligare

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

VM i hockey är bara ett skämt, så enkelt är det.
Det är bara några elitserie fjollor ihop med några juniorer och nån enstaka nhl/khl spelare.

VM i hockey måste tänkas om en hel del för det ska bli intressant.
Att det är varje år t.ex är ju bara idioti, och i alla andra sporter när det är VM då står resten av världen still och hela nationernas största och bästa flockas fram att delta.
VM i hockey är aldeless för prestigelöst så det har blivit ointressant.
OS/JuniorVM är väl dom landskamper i hockey som fortfarande är lite halvintressanta iaf.

Angående spelarna, Weinhandl = KHL och träning eller slutspel osv, vill ju inte råka skada sig eller något i nått så löjligt som VM.
Sedinarna är i slutspels semi i NHL... dom kan inte bryta sitt kontrakt, även om dom kunde så tvivlar jag dom skulle.
Och så fortsätter det

Jo jag håller faktiskt med i allt du säger... känner även till att VM inte är något som lockar de större spelarna, men börjar nu också förstå varför.

Och jag hoppas Pär Mårts och alla fiaskospelare åker ur. Det var rena satirmatchen man skådade. Blir nog att man inte följer detta trams mera. Har alltid tyckt det varit intressant att följa, men som sagt.. det har samtidigt blivit allt för prestigelöst och massa nonames på skridskor som leker och testar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vill nån se bra hockey just nu rekommenderar jag www.espnplayer.com kostar pengar men du får se intressant hockey i HD.
sen väljer du ett lag du gillar eller flera och följer slutspelet i stanley cup istället... där är hockey!

sorry för OT bara vänjar till mina hockey bröder.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

är det vm?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

HAHAHAH Vad jag njuter av Norges seger hahaha Själv håller jag dock på Finland Dock är vm som sagt inte speciellt kul.. OS däremot är det man följer. Hade det inte varit för alla jäkla cuper i alla dess former hade vm kanske varit lite roligare

Exakt

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Satan vad det är cuper överallt ja... tråkigt att VM har blivit vad det blivit. Man tycker ändå att alla lag vill prestera sitt bästa för sitt land, och vara så förberedda de bara kan bli. Det har blivit värre för varje år som går. Skickliga spelare hoppar direkt vidare och skriver kontrakt långtbortistan för att aldrig återvända. Hoppas "vår" hockey återfår sin glans så småningom... tills vidare får man väl bara skämmas smått för Tre Kronors bleka insats än så länge, till de som följt skiten.

Lär väl slå ett öga på matchen i morgon mot Österrike dock för att se om något mirakel inträffat. På sätt och vis önskar jag att Sverige förlorar stenhårt. Då kanske de inser att det är en skitturnering, och att skitspelare resulterar i skitresultat. Nästa VM är vi inte med och slipper således se Göran Skelögd, Rune Tandsten och resten av nya okända skridskoåkare representera oss. *drömmer mig bort*

Synd bara att jag inte har kanaler till att skåda NHL.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

oj oj oj , sicket mål granlund!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Det där måste vara ishockeyns motsvarighet till det här.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant final. Alltid trevligt med fin - swe. Jäklar sån bra match Finland spelade idag och första målet.... OMG, och det gjordes dessutom av Granlund, 19 år, VM debutanten som har varit Finlands bästa spelare tillsammans med Immonen som leder nu poängbörssen med 8 + 3 poäng. Dessa två har spelat otroligt bra tillsammans.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

oj oj oj , sicket mål granlund!

http://i51.tinypic.com/kxjky.jpg

såg det igår Helt otroligt mål ska bli spännande ikväll

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ja håll tummarna ikväll nu grabbar!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

var ju ett par år sen finland o sverige möttes i final..senast var -98 o då gick sverige segrandes..senast finland vann över sverige var -95. så det blir kul o se vad som händer ikväll:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon sida man kan glutta finalen på ikväll via livestream? Ingen tillgång till TV och detta får inte missas Har suttit och letat men hittar inget =/

Visa signatur

"Crime is a disease. Meet the cure"

Permalänk
Skrivet av Wilibald:

Någon som vet om någon sida man kan glutta finalen på ikväll via livestream? Ingen tillgång till TV och detta får inte missas Har suttit och letat men hittar inget =/

http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=117054&part=sports

Permalänk
Medlem

Tack! Fan vad nice, kvällen räddad!

Visa signatur

"Crime is a disease. Meet the cure"

Permalänk
Medlem

1-1.....kom igen sverige...!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Riktigt pinsam insats av Sverige i sista perioden. Finland får två snabba och då slutar dom spela? Vad hände med Berglund som var så bra hela turneringen, han åkte mest runt och var irriterad och uträttade ingenting alls. Och att låta Finland promenera in och göra 4-1, 5-1 och 6-1 på det sättet är för jävligt. Viktor Fasth har varit kunglig hela turneringen och är den främsta anledningen till att vi ens kom till final. Fine att guldet kanske var kört vid 3-1 med några minuter kvar, men att låta Fasth stå helt själv och ta den förnedringen sådär borde fan vara straffbart.

Permalänk

FAN VAD NICE 6-1!
Sug på den svenskar!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

FAN VAD NICE 6-1!
Sug på den svenskar!

Den bjuder vi på Man måste ju vara lite snäll mot bastubadarna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

FAN VAD NICE 6-1!
Sug på den svenskar!

Lägg av...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

FAN VAD NICE 6-1!
Sug på den svenskar!

Grattis! Var på tiden att ni tog nåt annat än silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Lägg av...

Får man inte vara glad över en VM vinst bara för det inte var ditt favorit lag som vann?... Tål du inte att folk är retsamma så bör man ju inte följa sport över huvud taget.
Är det några stavfel så ignorerar ni det bara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får man inte vara glad över en VM vinst bara för det inte var ditt favorit lag som vann?... Tål du inte att folk är retsamma så bör man ju inte följa sport över huvud taget.
Är det några stavfel så ignorerar ni det bara.

Håller fullkomligt med,
Även om jag håller på båda lagen men vid ett "derby" håller på Sverige så gläds jag väldigt mycket till Finlands guld. Det här laget var definitivt värt det och sa redan när Finland vann mot Ryssland att Sverige kommer få det väldigt svårt i finalen.

Sverige var fullkomligt värdelösa i tredje, dem kom inte ens i närheten av mål. Finlands försvar var guldklass, att spela så defensivt men ändå vara så offensiv, det är det som tar en till guldet.

Ett stort grattis till Finland!

Ihanaa leijonat ihanaa!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Bra spelat av våra grannar som har en lite underlig nationalsång...
Var på tiden!

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Bra spelat av våra grannar som har en lite underlig nationalsång...
Var på tiden!

Du menar den här?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com