Cooler Master lanserar laptopkylaren Notepal Lapair

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar laptopkylaren Notepal Lapair

Taiwanesiska Cooler Master förbereder för heta sommardagar genom att bredda sortimentet med en ny laptopkylare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Snygg!
Ni har dock råkat skriva 1.2kilo två gånger i samma mening, och jag antar att det inte ska vara så?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

hur kan en platta underdatorn ge bättre betrakningsvinklar när skärmen får vinka skärmen själv? .

Permalänk
Medlem

Säkert bra för kylning, men vem orkar skriva i den vinkeln utan få ont i handlederna..

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

har aldrig provat en sådan, hur mycket hjälper dom igentligen?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Känns det inte mer vettigt att sätta in en 120mm med tanke på luftflöde och ljudnivå?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Har själv en tidigare version av en coolermaster notepal u2 laptop-kylare, att bara ha laptoppen på den sänker tempen flera grader. Med fläktarna rätt positionerade sänks temperaturen med mer än 10 grader för mig. Dock har jag en väldigt kraftig laptop. Dessutom så är den väldigt mycket trevligare att skriva på då det blir skönare för handlederna.

Dock så ser jag fram emot en laptop-kylare med 120mm+ fläktar som inte drivs med USB utan ett elutag så man kan skruva upp hastigheten enormt.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emkill:

Säkert bra för kylning, men vem orkar skriva i den vinkeln utan få ont i handlederna..

Själv tycker jag det är bekvämt att skriva så,får ej några problem med handleden

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

har aldrig provat en sådan, hur mycket hjälper dom igentligen?

Har en platta från logitech som fungerar förvånansvärt bra faktiskt, den håller mer värmen "i shack", alltså tempsen pinar inte iväg allt för mycket vid hårdare användning.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

har aldrig provat en sådan, hur mycket hjälper dom igentligen?

Har en Dell d620 vars fläkt pajat nästan helt (Den slutar snurra efter 5min) utan den fläktplatta jag har så kan jag bara ha igång den i 20min tills blåskärmen kommer. Med platta 4-5 timmar.

Permalänk
Medlem

En fläkt på 80mm?! Hur tänkte dom där egentligen?
Köpte nyligen en laptopkylare till frugans laptop, och den är nog ett mycket bättre val..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=766522 230mm fläkt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Själv tycker jag det är bekvämt att skriva så,får ej några problem med handleden

Kanske bilden som får mig att undra, kanske inte är mer i verkligheten än ett vanligt tangentbord går o vinkla.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Skrivet av KKay:

En fläkt på 80mm?! Hur tänkte dom där egentligen?
Köpte nyligen en laptopkylare till frugans laptop, och den är nog ett mycket bättre val..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=766522 230mm fläkt.

okej, fick du någon bra temperatur sänkning? för jag funderar också på att köpa den. skulle vara bra att veta:)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk

Till er som klagar på de små fläktarna, gör en egen i plywood och sätt sedan in hur j*vla många fläktar ni vill! det funkar skitbra! polarn har en 17" laptop och en hemmabygd kylplatta i aluminium och han har satt in 3 eller 4 st 120mm Scythe Kaze 3000rpm, som sedan är kopplade direkt till ett eluttag... *Win*

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoffipoff:

Till er som klagar på de små fläktarna, gör en egen i plywood och sätt sedan in hur j*vla många fläktar ni vill! det funkar skitbra! polarn har en 17" laptop och en hemmabygd kylplatta i aluminium och han har satt in 3 eller 4 st 120mm Scythe Kaze 3000rpm, som sedan är kopplade direkt till ett eluttag... *Win*

Och dom lever inte om mer än en liten fläkt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

koppla in ett 7.1 hemmabio system å dra på musik så kommer du inte märka det!
(inte jag iaf då jag lyssnar på extremt brutal musik där man CPar i en mikrofon och bankar sönder trummor, iz azm)

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Skrivet av Hoffipoff:

koppla in ett 7.1 hemmabio system å dra på musik så kommer du inte märka det!
(inte jag iaf då jag lyssnar på extremt brutal musik där man CPar i en mikrofon och bankar sönder trummor, iz azm)

Men haha vilken jädra lösning

Man vill ju inte vara tvungen att ösa på med musik för att inte höra massa fläktljud

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Men haha vilken jädra lösning

Man vill ju inte vara tvungen att ösa på med musik för att inte höra massa fläktljud

bästa lösningen jag vet, då jag är musikgalen :3

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring