HP x2301 – ultratunn bildskärm med 1080p

Permalänk
Medlem

8M:1 i dynamisk kontrast. Ett givet köp. Wait what?...

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Va härligt! Nu slipper inbrottstjyvarna kröka rygg också

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, laptopskärmar är tunnare och de flesta har dessutom väldigt tunn ram samt full hd, varför finns det inga sådana att köpa som stand-alone?

Permalänk
Sötast
Skrivet av FL3JM:

Jag fattar inte, laptopskärmar är tunnare och de flesta har dessutom väldigt tunn ram samt full hd, varför finns det inga sådana att köpa som stand-alone?

Tror det är styrkretsar etc som begränsar, dessa sitter på moderkortet på laptops afaik.

Permalänk
Medlem

Att skärmarna har tjocka kanter är dock en feature. Det minskar distraktioner med bakgrunden (lättare att fokusera osv.) att det inte är lika bra i en flerskärmssetup är inte något som berör tillverkarna särskilt mycket då den målgruppen är så liten.

Vissa skärmar går att modda till smalare kanter genom att bara ta bort skärmhöljet (kanske inte rekommenderat dock).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gemmy:

Oj, det händer grejer kan man ju säga...

Jag kom ihåg att jag köpte en 20" Sony CRT monitor runt 2000, den kostade ~10 000 kr.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte heller vitsen med att göra skärmen tunn, för om jag tittar bakom min skärm så skulle jag kunna ha en flera meter tjock skärm
Hellre att "som många andra säger" ramen runt om försvinner, eller att dom lägger ner mer resurser för att få skärmen lättare så att det blir mindre problem med att hänga upp den på väggen, i ett bordsfäste eller liknande.

Permalänk

verkar vara en riktigt najs skärm. ser lite bräcklig ut men jag gillar kontakerna i foten.