Permalänk
Medlem

Utgångsdatum på kylpasta?

Som titeln lyder; finns det något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

Som titeln lyder; finns det något?

Kylpasta kan bli dålig, vätskan kan skilja sig ifrån kylpastan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

okej...
finns det något sätt att kolla om den är bra eller dålig utan att använda allt för mycket utav det?
den har nog några år på nacken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

okej...
finns det något sätt att kolla om den är bra eller dålig utan att använda allt för mycket utav det?
den har nog några år på nacken....

Är den några år gammal så hade jag nog köpt en ny om jag var du
Spruta ut litegrann på ett papper eller något och kolla hur den ser ut.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

haha jo detta har självfallet slagit mig med men stället jag håller på att beställa ifrån har slut på all kylpasta :S så i så fall blir det att beställa ifrån två olika ställen, då sakerna jag ska ha endast finns på detta stället.. haha, jobbig sits ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

haha jo detta har självfallet slagit mig med men stället jag håller på att beställa ifrån har slut på all kylpasta :S så i så fall blir det att beställa ifrån två olika ställen, då sakerna jag ska ha endast finns på detta stället.. haha, jobbig sits ;D

Du har inget datoraffär i närheten då? Eller någon polare som har kylpasta över?

Vad ska du ha kylpastan till btw?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

5 år har jag hört. Bättre sorterna håller längre.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

5 år har jag hört. Bättre sorterna håller längre.

Arctic Silver 5 håller då inte i flera år. Min blev dålig efter 1 år

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

det är en vit-lila coolermaster som jag tror kom med en kylare.... så kan kanske va litesåsisådär med kvallen...

mitt moderkort har pajat och jag har just nu bytt ut det mot ett random kort från en HP dator (då med åtminstone likadan prolle som jag haft innan).. men lyckas inte komma in i min gamla win7 install på något sätt. Så jag har jag hittat ett ställe som säljer ut just ett sånt kort jag behöver (striker extreme) för att komma in igen, haha. Nån som hängde med? haha

Permalänk
Medlem

kan givetvis komma åt mina saker men hade ändrat sååååååå satans mycket med utseendet som jag inte har lust att börja pyssla med igen

Permalänk
Medlem

Tanke på priset så borde man ha råd med en ny om man vill byta efter något år. Panta burkar så är har man pengar snabbt

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av maike:

det är en vit-lila coolermaster som jag tror kom med en kylare.... så kan kanske va litesåsisådär med kvallen...

mitt moderkort har pajat och jag har just nu bytt ut det mot ett random kort från en HP dator (då med åtminstone likadan prolle som jag haft innan).. men lyckas inte komma in i min gamla win7 install på något sätt. Så jag har jag hittat ett ställe som säljer ut just ett sånt kort jag behöver (striker extreme) för att komma in igen, haha. Nån som hängde med? haha

Byter du moderkort så lär du installera om windows

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Kylpasta klarar konstant varm/kall-temp förändring i minst 5 år. Så varför skulle den bli sämre i tuben efter bara ett år?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Kylpasta klarar konstant varm/kall-temp förändring i minst 5 år. Så varför skulle den bli sämre i tuben efter bara ett år?

Så du behöver inte byta kylpasta under 5 år?
Min kylpasta, i tub, höll inte länge som sagt. Vätskan hade separerat i kylpastan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nix. En del går ut med t.om 8 års hållbarhet t.ex mx-3/4. Att pasta skulle bli dåligt efter bara 1år i tub. Låter ju märkligt någon skräp sort kanske?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottson:

Byter du moderkort så lär du installera om windows

Inte om alla rätta drivrutiner redan finns där.
Jag får i värsta fall köra en system restore från en img jag skapade ett tag innan moderkortet pajade.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av XrOo:

Kylpasta klarar konstant varm/kall-temp förändring i minst 5 år. Så varför skulle den bli sämre i tuben efter bara ett år?

Skrivet av XrOo:

Nix. En del går ut med t.om 8 års hållbarhet t.ex mx-3/4. Att pasta skulle bli dåligt efter bara 1år i tub. Låter ju märkligt någon skräp sort kanske?

Vad de går ut med är hur länge pastan håller applicerad. Gammal kylpasta kan vara riktigt hemsk att försöka sprida ut då den ofta separerar, men det spelar ju noll roll om pastan redan sitter på plats, eller hur?

Just Arctic Silver är ökända för detta, och keramiska pastor är oftast bättre än metallbaserade sådana.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

här lärde vi oss något! Iaf jag, haha.
hur som helst, borde väl nämna att allt är löst.
Fyllde år idag och fick faderskapet till att betala min beställning, huhu.
Plus att jag hade turen att de fick in finfin keramisk kylpasta i lager idag så la självklart till det i kundvagnen dirr!! Nu ska bara skiten komma så man kan sätta gång med att pilla igen!