Permalänk

Förbannade jävla skruvar !

Vettefasen var denna tråd egentligen hör hemma, men det får platsa här.

Problemet är att jag nyligen köpt en ny kylare till mitt GTX 570, men pga värdelösa skruvmejslar från Clas Ohlson + skruvar som sitter skithårt så har två av skruvarna rundats. Vågar jag borra skruvarna? Efter som det inte finns någon gänga jag kan råka förstöra så kan det fungera smärtfritt, men vill inte riktigt riskera kortet. Har dock såvitt jag vet ingen tillgänglighet till en borr, så finns det någonstans jag kan få det gjort om jag inte kan få tag på en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Vettefasen var denna tråd egentligen hör hemma, men det får platsa här.

Problemet är att jag nyligen köpt en ny kylare till mitt GTX 570, men pga värdelösa skruvmejslar från Clas Ohlson + skruvar som sitter skithårt så har två av skruvarna rundats. Vågar jag borra skruvarna? Efter som det inte finns någon gänga jag kan råka förstöra så kan det fungera smärtfritt, men vill inte riktigt riskera kortet. Har dock såvitt jag vet ingen tillgänglighet till en borr, så finns det någonstans jag kan få det gjort om jag inte kan få tag på en?

Tips att inte tvinga om inte skruvmejseln passar riktigt, bättre o skaffa en mejsel som inte rundar innan i så fall, speciellt om man skruvar på ett grafikkort

Vet inte riktigt vad du kan göra nu när de redan är rundade, försök borra då antar jag då du förmodligen inte har mkt till val

Bör väl finnas en lokal järn/hårdvaru butik i närheten?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Grejen är att det funkade bra på skruvarna innan. Sen satt dom andra så förbannat hårt att det inte gick. Sen var inte kvalitén på skruvarna direkt bra så dom rundades ganska bra fort.

Hårdvarubutik vet jag inte riktigt. Vi har Clas Ohlson och Kjell & Company men tror inte att de kan fixa problemet.

Permalänk
Medlem

När jag råkar ut för taskiga skruvar som strippas ur som smör brukar jag ta en "bra" skruv och löda fast den på den strippade. Sen kan man bara skruva ur. Funkar nog med något starkt lim oxå.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

testa superduper superlim

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

När jag råkar ut för taskiga skruvar som strippas ur som smör brukar jag ta en "bra" skruv och löda fast den på den strippade. Sen kan man bara skruva ur. Funkar nog med något starkt lim oxå.

Då måste det va jäkligt kassa skruvar om de håller sämre än lödtenn. Måste säga att det är pinsamt om tillverkarna håller så låg kvalitet på en sådan sak.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av WolfOfVengeance:

Då måste det va jäkligt kassa skruvar om de håller sämre än lödtenn. Måste säga att det är pinsamt om tillverkarna håller så låg kvalitet på en sådan sak.

Att löda har inte alltid med lödtenn att göra

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC