Helgsnack: "Värt att köpa spelburk?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

*Massor med skitsnack från en person som inte riktigt vet vem han/hon är*

Det är kul att du ändrar informationen som står i mina inlägg och lägger till information som inte står från första början, det visar verkligen att du tar åt dig och att du är ute på djupt vatten och verkligen inte har en susning om vad du pratar om.
En till sak som jag ser som väldigt underhållande är hur du säger att jag generaliserar när du gör precis samma sak. Hur är det med kreativiteten egentligen?

Ska jag sluta, med vad? Skrattretande är vad du är, på riktigt.
Det är kul att du lägger ner din själ i att försvara din kära konsol, men lilla du, jag kan inte bry mig mindre om vad en person som du skriver. Och än en gång, det var inte jag som kom in som en fåne och inte visste vad jag pratade om, du har inte läst inläggen än antar jag? Vem var det som drog upp Black Ops och jämförde med en komiker? Var det verkligen den "rabiata-pc-fanboyen", eller var det kanske någon annan? Fundera på det så kanske det klarnar för dig, kanske.
Så ännu en gång får man använda uttrycket -"gör om gör rätt", detta börjar bli sorgligt nu. Skiter fullständigt i om jag är oförskämd förövrigt, det är värre att ljuga som du gör.

(Försök nu att komma på egna argument utan att skriva om mina senaste inlägg, det kan vara utmanade för dig, men försök.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Det är kul att du ändrar informationen som står i mina inlägg och lägger till information som inte står från första början, det visar verkligen att du tar åt dig och att du är ute på djupt vatten och verkligen inte har en susning om vad du pratar om.
En till sak som jag ser som väldigt underhållande är hur du säger att jag generaliserar när du gör precis samma sak. Hur är det med kreativiteten egentligen?

Ska jag sluta, med vad? Skrattretande är vad du är, på riktigt.
Det är kul att du lägger ner din själ i att försvara din kära konsol, men lilla du, jag kan inte bry mig mindre om vad en person som du skriver. Och än en gång, det var inte jag som kom in som en fåne och inte visste vad jag pratade om, du har inte läst inläggen än antar jag? Vem var det som drog upp Black Ops och jämförde med en komiker? Var det verkligen den "rabiata-pc-fanboyen", eller var det kanske någon annan? Fundera på det så kanske det klarnar för dig, kanske.
Så ännu en gång får man använda uttrycket -"gör om gör rätt", detta börjar bli sorgligt nu. Skiter fullständigt i om jag är oförskämd förövrigt, det är värre att ljuga som du gör.

(Försök nu att komma på egna argument utan att skriva om mina senaste inlägg, det kan vara utmanade för dig, men försök.)

Så du påstår inte att

konsol = "svettig p12" och PC = äldre?

eller att

"folk som spelar på konsol är p12or"

?

Det är farligt många sanningar du sprider här och inte särskilt mycket bevis har du.

Sen spelar jag inte på konsol (och inte särskilt mycket på pc heller för den delen), så där har du ett till fel. Om du hade bemödat dig med att faktiskt läsa igenom mina inlägg så hade du sett att jag inte försvarat någon konsol utan reagerade på hur inskränkt du uttrycker dig.

Och nu är jag en tydligen en lögnare? Ja hellre det än en ignorant byfåne som en annan..

(Blir mitt inlägg lite coolare om jag lägger till en parantes såhär på slutet?)

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Så du påstår inte att

konsol = "svettig p12" och PC = äldre?

eller att

"folk som spelar på konsol är p12or"

?

Det är farligt många sanningar du sprider här och inte särskilt mycket bevis har du.

Sen spelar jag inte på konsol (och inte särskilt mycket på pc heller för den delen), så där har du ett till fel. Om du hade bemödat dig med att faktiskt läsa igenom mina inlägg så hade du sett att jag inte försvarat någon konsol utan reagerade på hur inskränkt du uttrycker dig.

Och nu är jag en tydligen en lögnare? Ja hellre det än en ignorant byfåne som en annan..

(Blir mitt inlägg lite coolare om jag lägger till en parantes såhär på slutet?)

Du verkar ha upptäckt tangenten Enter nyligen, vore bra om du kunde använda den lite mer sansat då ditt inlägg blir hopplöst ostrukturerat och oseriöst.

Så jag påstår? Det är inte vad jag skrivit, utan det som du lagt till och citerat mig och hävdat att jag uttryckt mig så. Nu blundar du bara för dina egna misstag och försöker byta samtalsämne när du upptäckt att dina argument inte håller och att du egentligen har väldigt fel, inge fel med det men det slipper bli lika pinsamt för dig nästa gång om du faktiskt läser inläggen innan.

Klart du blir en lögnare när du hittar på saker som inte står, eller vad vill du hellre vara? En mytoman?
Gillade din diss om byfåne förresten, vart har du kommit på den? Aldrig hört den förr. Den känns verkligen riktad åt rätt person här. Jag menar, personen som inte ens har läsförståelse bättre än knattar från lågstadiet kan väl knappast vara obildad? Eller?

Permalänk
Medlem

Ja, och jag antar att inlägg #409 inte existerar heller.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Men sluta bråka nu.

Personligen tycker jag att en konsoll kan vara en enkel och billig lösning för att spela, men om man är riktigt seriös med sitt spelande så är PC kanske bättre.

Permalänk
Medlem

För mig är de PC som gäller alla dar i veckan. Har inte haft en konsol sen jag va liten å då va de nintendo 8 bitar som gällde. Har spelar lite krysslåda hos en polare men FPS spel går ju för tusan inte å lira på en konsol Nån sa att pc va fula.. finns hur många snygga chassi som helst där ute.

Nån annan sa att folk över 30 inte lanar.. eller nåt liknande.. vilket jag tycker inte stämmer alls.. Dock kan jag bara prata för mig själv. Jag är över 30 å lanar ibland med folk i samma åldrar. Dock inte ofta med tanke på internet å skype finns tex.

Sen behöver man ju inte lägga 15-20k på en spel dator.. jag byggde ny i slutet av förra året för ca 8k å jag kan spela alla spel mer eller mindre på MAX.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk

Wife: dinner is ready!
Husband: in a minute darling, someone is WRONG on the internet!

Permalänk
Medlem

Så många fel och så lite tid....

Skrivet av norpan111:

Wife: dinner is ready!
Husband: in a minute darling, someone is WRONG on the internet!

Vi som alltid har rätt och vet allt har det jobbigt, varken regelbundna måltider eller många timmars sömn.

Första versionen av temat jag såg: http://xkcd.com/386/

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Det blir inte alls samma sak att koppla in en dator eftersom att det blir inte alls samma precision med handkontroll till PC fast det än är 360 kontroll som man får till konsol. Man måste ägna en massa tid åt att kalibrera kontrollen och även då man har gjort det så får man ändå inte samma precision.

Om jag ska jämföra grafiken på 360 och PS3an med min PC som jag har så briljerar konsolerna på grafikfronten och spelen har ett jämnare flyt också än då man ska spela på PCn och man måste dra ner grafiken och ändå hackar det och blir fps drops så det heter duga. Dem snyggaste spelen jag har sett är till konsol (Uncharted 2, Killzone 2, 3, Alan Wake, Gears of War 2, Heavy Rain). Har en kompis som alltid kör på högsta grafiken på alla spel och då jag har varit hos han och sett så tycker jag inte det är så stor skillnad att man känner sig sugen på att uppgradera PCn (som jag inte har gjort på 5 år) så man kan spela dem nyaste spelen på högsta grafik. Det är lite mer högupplösta texturer och högre upplösning och bättre draw distance men annars tycker jag inte att det är så speciellt stor skillnad.

Dessutom är dem bästa spelen konsol exklusiva såsom Uncharted 1, 2, Little Big Planet 1, 2, Killzone 2, 3, Gears of War 2, Halo 3, ODST, Reach, Red Dead Redemption, Castlevania, Resistance 2, The Darkness 1, God of War 1, 2, 3, Super Metroid, Metroid Prime 1, 2, 3, Super Mario Galaxy 1, 2, Alla Zelda spel... Listan kan göras hur lång som helst.

Dessutom är alla spel i grund och botten utvecklade för konsol som utvecklingsplattform och sedan portas det till PCn. Så jag ser ingen som helst anledning till att spela på PC där det endast erbjuds konsolportningar och inga PC exklusiva AAA titlar. Det är väl bara Blizzard kvar som är PC exklusiv? Vad jag har läst så har de även börjat sneglat på konsolerna.

Så konsolerna är framtiden så är det bara, det går inte att argumentera emot, det talar bara försäljningsstatistiken själv för. Ni ska vara riktigt glada om ni ens får bara får portar om ett par år då nästa generation har kommit.

Förlåt, men herregud så trångsynt du är.
Bara för att du anser att det är de bästa spelen så betyder det inte att de ÄR de bästa spelen för mer än dig.

Jag har spelet i huvudsak alla de spel du nämnde. Linjärt arkad trams skulle jag vilja sammanfatta det som.
Jag gråter inga tårar av att missa dem. (har tom nästan varvat ett par i brist på en vettig spel dator)
De så kallade portningarna som vi pc spelare skulle vara glada över för att få?
Det är vi inte. Vi ser det för det var det är. Skit. Kolla omkring i trådar om portade spel så skall du se hur folk hatar dom på det här forumet.

Själv föredrar jag spel som en konsoll aldrig skulle klara av. (tex ARMA2, diverse strategispel och simulatorer som bara skulle vara patetiskt att använda handkontroll)
Samt mycket online spel àla fps. (vilket kontrollerna, den dåliga fps´n, dåliga gränssnittet osv funkar skit på konsoller även här)

Jag förstår att du tycker konsoll spel har mycket bättre grafik då du sitter på en FEM år gammal dator.
Tänker inte ens bemöda mig att förklara varför.

Vissa vill ha hjärnlösa spel där man följer en linjär historia, med kantiga polygoner, lågupplösta texturer och extremt mycket effekter och shaders för att dölja skiten.
Vissa uppfattar det som snyggt. Andra inte.
Så du ser, smaken är som baken. Vissa gillar "Transformers" andra "Saving Private Ryan".
Lev med det.