HIS lanserar Radeon HD 6970 IceQ och IceQ Turbo

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

1884 skickade ett telegram och ville ha tillbaka sin humor...

året var 1740 och Indianerna röksignalerade och ville ha tillbaka sitt land

Permalänk
Medlem

"Speciell" design som vanligt av HIS. Jag tror faktiskt inte att det här kortet kommer att sälja särskligt mycket. De med "blingbling-chassin" har oftast extremt mycket luftflöde (jag i alla fall) så att dumpa luften i chassit mot ett kallare kort är bara bra för dem, och för folk med r3 och andra "stilrena" chassin ser allt bra utom designen som verkligen inte är stilren.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Badhus, snorkel och gummi var de första orden som dök upp i mitt huvud när jag såg dessa. Och det är inte i positiv bemärkelse...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Badhus, snorkel och gummi var de första orden som dök upp i mitt huvud när jag såg dessa. Och det är inte i positiv bemärkelse...

haha, måste nog säga att det var en bra liknelse, även om jag själv tänkte mer på plastleksaker från typ toysrus. det där ser verkligen inte förtroendeingivande ut nånstans

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

inget speciellt med den. sådär har ju IceQ kylarna alltid sett ut, baserade på Arctic Coolings Silencer kylare för väldans många år sedan. De första IceQ kylarna kom väl t.om direkt från AC's fabriker om jag inte missminner mig. Är de fortfarande UV reaktiva? lyser som galet när man har blacklights i lådan (men vem har det 2011?)

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

året var 1740 och Indianerna röksignalerade och ville ha tillbaka sitt land

Året är 856 och vikingarna ristade in en runsten för att förmedla att de vill fortsätta slåss om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Instämmer med de som tycker att detta kort är skitfult och att designen borde förpassas tillbaks till tidigt 00-tal.

Kan även slänga med en länk till ytterligare en ganska ful customkylare: http://en.expreview.com/2011/05/19/yeston-readies-conch-coole...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Haha, sköna kommentarer här inne!

Den här designen takes me back...

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Badhus, snorkel och gummi var de första orden som dök upp i mitt huvud när jag såg dessa. Och det är inte i positiv bemärkelse...

Klockrent!!. Precis samma sak slog mej med...simmglasögon...! Det här var en styggelse.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Instämmer med de som tycker att detta kort är skitfult och att designen borde förpassas tillbaks till tidigt 00-tal.

Kan även slänga med en länk till ytterligare en ganska ful customkylare: http://en.expreview.com/2011/05/19/yeston-readies-conch-coole...

Om man vill ha fula kylare kan man ju bara länka alla kort som PowerColor har gjort
Röd ful PCB och svart kylare som ser ut att vara gjord av glass pinnar.

EDIT: Det där kortet var ganska snyggt tbh, här har du ett fult kort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624065

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av zwete:

2004 ringde och vill ha tillbaka sin design.

Skrivet av Tempel:

1998 ringde och vill ha tillbaka sin kommentar...

Skrivet av Dinoman:

1884 skickade ett telegram och ville ha tillbaka sin humor...

Skrivet av Michelangelo:

året var 1740 och Indianerna röksignalerade och ville ha tillbaka sitt land

Skrivet av PhenPhantom:

Året är 856 och vikingarna ristade in en runsten för att förmedla att de vill fortsätta slåss om det.

Männen på bilden diskuterar intensivt. Om vad, vet varken ni eller jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Permalänk

http://www.3dgameman.com/reviews/1244/his-hd-6970-iceq-turbo-...

Ska tydligen vara mer än godkänt, designen är uppenbarligen nåt som inte ligger alla i smaken dock