XFX Triple Monitor Stand håller skärmar för Eyefinity/Surround

Permalänk
Medlem

Samsung MD230x3 test, inget vidare köp...
http://www.bit-tech.net/hardware/2011/05/20/samsung-md230x3-r...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jäklar, snyggt. Undra om man kan få den i vitt för 3 apple 24".

Lovar dig att dem skärmarna har "Apple-only" fästen på baksidan, så inte stor chans att du kan fästa dem

Som det brukar vara med apple, ska du fästa dem på något, måste du köpa stativ från apple

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11046367']Jag har kört Eyfinity länge nu med 3x24 och tbh så skulle jag personligen aldrig ge så mycket för att få en fot istället för tre. Jag ser inte riktigt vad problemet är med att ställa monitorerna på en varsin fot? Har man för litet skrivbord blir det iallafall bra mycket billigare att köpa ett större skrivbord

Det beror också lite på vad man har för skärmar, billigare skärmar brukar ju ha rätt usla fötter som inte går att göra så mycket med (mina tidigare P-MVA's fötter kunde bara lutas frammåt och bakåt exempelvis). Sedan ser det mer professionellt och ordnat ut med en enda gemensam fot och skärmar som kan ställas in gemensamt vilket ger ett mer enhetligt uttryck. Sedan sparar man ju lite utrymme under två av skärmarna med.

Skrivet av qaws:

Det är felaktig information på Prisjakt, dessa Samsung MD230 är inte TN utan PVA!

Bättre med PVA än TN såklart men produkten i sig verkar ju inte speciellt bra i vilket fall. Hade gärna sett fler sådanna lösningar för mer rimliga summor och med bättre skärmtyper.

----

*Tråd rensad*

Ett inlägg som inte förde diskussionen vidare har tagits bort.

Permalänk

Någon som vet om det finns något vettigt alternativ för 3*23" 16:9 (Dell u2311h)? Jag tycker också 2400kr var i saftigaste laget för ett stativ. Skulle dock vara najs med ett stativ som är ställbart i höjd för när man går mellan stå och sittläge.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Lovar dig att dem skärmarna har "Apple-only" fästen på baksidan, så inte stor chans att du kan fästa dem

Som det brukar vara med apple, ska du fästa dem på något, måste du köpa stativ från apple

Mvh

eller köpa en sån här http://store.apple.com/se/product/M9649G/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Någon som vet om det finns något vettigt alternativ för 3*23" 16:9 (Dell u2311h)? Jag tycker också 2400kr var i saftigaste laget för ett stativ. Skulle dock vara najs med ett stativ som är ställbart i höjd för när man går mellan stå och sittläge.

Finns i princip inga billigare alternativ, ska dessutom ha justerbart i höjdläge så är vi uppe i summor runt 6-10000kr. Dem flesta alternativ på marknaden stödjer som högst 3x22".

Rekommenderar att du köper 3st 3-4axlade fästen som du sätter på väggen, en kostnad på ca. 1200-1500kr.

Permalänk
Medlem

2400 kr för ett ställ? Det får man ju nästan två 24" LCD för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

2400:-? Kan tänka mig att betala runt 1000-1500 för den där, inte en krona mer.

Vad bra att veta, skicka det till XFX's förslagslåda.

Permalänk

Någon som vet hur det skulle funka med 30'' + 2 st 20'' i PLP-konfiguration? (4960x1600)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att dom här ställningarna är för dyra

Permalänk
Medlem

Kan tyckas dyrt, men det verkar ju ligga runt samma pris för liknande produkter.

http://www.thehumansolution.com/lcd-monitor-arm-mount-stand-3...

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vad bra att veta, skicka det till XFX's förslagslåda.

Skippa den attityden. Alla dina inlägg på det här forumet är "bra att veta" för alla, kan jag tänka mig? Ett forum är till för att diskutera, således vädrade jag min åsikt. Att du sedan inte håller med om den får stå för dig, och du får gärna påpeka det, men att använda sig av en sådan spydighet är ju uppenbart onödigt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Skippa den attityden. Alla dina inlägg på det här forumet är "bra att veta" för alla, kan jag tänka mig? Ett forum är till för att diskutera, således vädrade jag min åsikt. Att du sedan inte håller med om den får stå för dig, och du får gärna påpeka det, men att använda sig av en sådan spydighet är ju uppenbart onödigt.

Jag ber om ursäkt, men jag är allergisk mot folk som anser att saker och ting ska kosta si och så. Om du nu tycker att det är dyrt, vad jämför du med?

För att ge dig en funderare tycker jag att vräka ur sig "ÖÖÖH den ska kosta så mycket, inte en spänn mer" är på samma nivå som min kommentar till dig.

Permalänk
Medlem

Dum konstruktion.

Den där är ju helt oanvändbar om det är så att man inte har ett 1,5 meter djupt skrivbord.