Steve Ballmer lovar 500 nyheter i "Mango" Windows Phone 7.5

Permalänk
Skrivet av andyboy88:

Har haft en HTC med Windows mobile och jag kommer aldrig i mitt liv att använda något mobil OS från Windows igen! (Har HTC Wildfire S och är grymt nöjd)

Windows Phone 7 är inte ens i närheten av gamla Windows Mobile. Helt nytt OS.

Permalänk
Medlem

Även om Windows 7 kan vara bra så undviker jag det av princip efter erfarenheter med deras tidigare produkter.

Windows 6.1 och 6.5 mobile var så sega, bloatade, röriga saker (och även CE som de bygger på) att man undrar vilken verklighet MS jobbar i då vi pratar om produkter från senare hälften av senaste decenniet och framåt.

Men visst, man tycker att det kan finnas marknad för fler än två plattformar (iOS/Android), så Microsoft, varsågod och gör ännu ett försök, nu med 7:an.

Jag kommer inte att lägga pengar på det. Varför ge ett företag som regelbundet failar med basic saker nytt förtroende?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Även om Windows 7 kan vara bra så undviker jag det av princip efter erfarenheter med deras tidigare produkter.

Windows 6.1 och 6.5 mobile var så sega, bloatade, röriga saker (och även CE som de bygger på) att man undrar vilken verklighet MS jobbar i då vi pratar om produkter från senare hälften av senaste decenniet och framåt.

Men visst, man tycker att det kan finnas marknad för fler än två plattformar (iOS/Android), så Microsoft, varsågod och gör ännu ett försök, nu med 7:an.

Jag kommer inte att lägga pengar på det. Varför ge ett företag som regelbundet failar med basic saker nytt förtroende?

Synd att Microsoft lyckades skrämma iväg så många människor med sina totalt misslyckade Windows Mobile OS. Jag hade själv telefoner med gamla Windows Mobile så jag förstår varför man vill undvika fler produkter från Microsoft i sin telefon, men WP7 är en helt annan upplevelse än WM6.1/6.5.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Även om Windows 7 kan vara bra så undviker jag det av princip efter erfarenheter med deras tidigare produkter.

Windows 6.1 och 6.5 mobile var så sega, bloatade, röriga saker (och även CE som de bygger på) att man undrar vilken verklighet MS jobbar i då vi pratar om produkter från senare hälften av senaste decenniet och framåt.

Men visst, man tycker att det kan finnas marknad för fler än två plattformar (iOS/Android), så Microsoft, varsågod och gör ännu ett försök, nu med 7:an.

Jag kommer inte att lägga pengar på det. Varför ge ett företag som regelbundet failar med basic saker nytt förtroende?

Nej varför vara öppen och testa nya saker utan förutfattade meningar när man kan vara fundamentalist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

nååå, är mango bättre än apple? vad är godast? xD

Ice Cream Sandwich är lätt godast

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

Jag har läst igenom tråden och det pratas mycket om "det finns inga appar". Men om det finns 10 000+ , är inte det mycket? Hur många appar använder ni dagligen?

Och hur många av de appar som finns till iPhone, Android är bara skräp?

http://www.wpcentral.com/iphone-loses-app-exclusivity-android...

WP7 går riktigt brett på den fronten nu, när det gäller appar.

Sedan förstår jag inte vad folk tyckte var så dåligt med Windows Mobile? Man får se det för vad det var.
En handdator med telefonfunktion och dessa lurar var ordentligt inriktade på företag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Nej varför vara öppen och testa nya saker utan förutfattade meningar när man kan vara fundamentalist?

Nejdå, det är jag inte, däremot hyggligt erfaren med Microsofts produkter, och framförallt (vilket saknas mycket på swec) med deras konkurrenter. Folk har lekt med Windows i alla år och tror att det är det enda sättet en slipsten kan dras på, det ger säkert en viss trygghet också. Men men.

Idag hanterar Android-lurar de flesta uppgifter för mig med bra kvalitet. Även iFåns hade fixat det mesta.

Om ett par-tre år, när/om/ifall att Windows Phone 7 och alla som hoppar på det tåget (man får hoppas det blir fler än Nokia annars kan man skrota projektet redan nu) kan leverera något fullgott så kan man omvärdera saker och ting, men då måste de ha visat framfötterna.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Android 3.0 är en uppdatering av Android, inte en helt ny plattform.

Det har du helt rätt i. Jag tycker dock att det är dåligt ändå att det ska behöva ta sådan tid innan det kommer på diverse Språk. Jag vet inte vilka språk Windows Phone 7 stödjer idag? Är kanske fler än man tror?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Windows Phone 7 är inte ens i närheten av gamla Windows Mobile. Helt nytt OS.

Kan vara helt nytt men, det ska krävas mycket för jag ska kunna lita på "Windows mobile" igen. Lovar mycket men, levererar inget update efter update...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Nejdå, det är jag inte, däremot hyggligt erfaren med Microsofts produkter, och framförallt (vilket saknas mycket på swec) med deras konkurrenter. Folk har lekt med Windows i alla år och tror att det är det enda sättet en slipsten kan dras på, det ger säkert en viss trygghet också. Men men.

Idag hanterar Android-lurar de flesta uppgifter för mig med bra kvalitet. Även iFåns hade fixat det mesta.

Om ett par-tre år, när/om/ifall att Windows Phone 7 och alla som hoppar på det tåget (man får hoppas det blir fler än Nokia annars kan man skrota projektet redan nu) kan leverera något fullgott så kan man omvärdera saker och ting, men då måste de ha visat framfötterna.

Jag tror många prövar på andra sidan. Kan ju själv ta upp de senaste OS:en jag har kört på mobiler, igen.
Windows Mobile 6.1, Symbian och Android.
Och nästa blir en WP7(,5).

Och då har jag även använt mig av Iphone flertalet gånger.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Vad menar du när du säger att det är en nackdel med Windows? Du kommer åt filer i mappar till själva operativ systemet som man inte gör i något annat os till en telefon vilket i min åsikt är totalt överlägset. Imo är Android/apple dynga i jämförelse med windows.

Säg det till dom som har Mac, de föredrar nog iPhone.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det du menar är att du är en fanboy som ger fullständigt fan i hur bra systemet faktiskt är. Det är Microsoft och du hatar Microsoft eftersom att den allmäna uppfattningen "ska" vara att Microsoft suger. Har jag fel?

Nej, tycker t.ex Windows 7 är helt OK... men jag gillar inte allt som microsoft gör. Det gäller väl även Apple och Google också, Google Wave var en jävla tur de la ner t.ex.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag vill förtydliga en sak. Windows Phone 7 är inte samma sak som Windows Mobile.

Windows mobile var ett segt buggigt och eorhört företagsinriktat OS. Jag köpte själv en "mobil" med WM och jag hatade den. Lyckades sälja den snabbt som fan.

När jag sedan hörde att Microsoft ska komma med ett nytt mobilt os så var jag väldigt skeptisk och tänkte att det här kommer säkert suga lika mkt som föregångaren.
Jag såg några videos på det och det verkade ändå vara hyffsat. Men det var när jag testade en WP7 mobil som jag blev helt förälskad i det.
Så snyggt, så smidigt och så snabbt. Helt otroligt vilken skillnad mot det gamla windows mobile.

Så ni som säger att WP7 kommer suga pga att WM sög kan ju lägga ner det snacket direkt. Microsoft skrotade WM helt och hållet och började om helt på nytt när man tog fram WP7 och det märks verkligen.

Jag hade använt Android i nästan två år när jag skaffade min WP7 mobil och jag kan säga att WP7 är så sjukt mkt bättre enligt mig, det är som natt och dag.

Permalänk
Skrivet av andyboy88:

Har haft en HTC med Windows mobile och jag kommer aldrig i mitt liv att använda något mobil OS från Windows igen! (Har HTC Wildfire S och är grymt nöjd)

Du kan inte jämföra Windows Mobile med Windows Phone, det är ungefär som att jämföra Windows 3.1 och Windows 7

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Tyvärr så kan jag informera dig om att det aldrig kommer att hända, det går inte att sno drivrutiner från något eftersom att Microsoft har satt lite vettiga hårdvarukrav på plattformen.

Man vet aldrig vad "The Professionals" på XDA kan göra...

Permalänk
Skrivet av Alexusswe:

Du kan inte jämföra Windows Mobile med Windows Phone, det är ungefär som att jämföra Windows 3.1 och Windows 7

För mig handlar det om ett dåligt förtroende på tillverkaren och att man inte tagit kunderna seriöst. Kan vara ändrat nu men, de måste verkligen visa att skiten fungerar som det ska.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

90% skräp känns lite som en överdrift bara för Android, kan försäkra dig om att det finns minst lika mycket skräp i Itunes! Där av en fin anledning till att jailbreak så man kan testa apparna först innan man köper dem.

Jag är en rätt flitig appanvändare och sitter med en HTC Desire sen den släpptes. Android Market är ärligt talat överöst med skräp, det är tråkigt för det gör att alla bra appar som inte hamnar på topplistorna försvinner i mängden med skit. Det finns gott om riktigt bra appar (LauncherPro, Swipepad, för att nämna två), men det finns ännu fler värdelösa appar. Jag skulle inte säga att 90% är en överdrift, många Android-appar håller skrämmande låg kvalité eller är helt värdelösa (ingen användbar funktion).

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10