Corsair Obsidian 800D

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
Tydligen inte om man skall gå efter vad folk säger i alla fall och recensioner. Är det de 2 bottenfläktarna du menar eller?

den fläkten vid hot-swapen DENNA och så kan man sätta en fläkt under den

EDIT: denna bilden är oxå bra

btw fick du mitt PM?

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 3D
den fläkten vid hot-swapen DENNA och så kan man sätta en fläkt under den

btw fick du mitt PM?

Ja, bara en liten insugsfläkt i botten känns ju lite lite. Därför jag tänkte man kanske kunde byta ut några 5,25" enheter mot en till insugsfläkt så får man lite drag i mitten/överdelen av lådan med.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr 3D
den fläkten vid hot-swapen DENNA och så kan man sätta en fläkt under den

Scheisse va stort det är... Man tänker inte riktigt på det förrens man ser en sådan bild.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det bästa chassit jag ägt. håller världs klass, aldrig varit lättare att dölja kablar och modda.

- för storleken, men köper du ett fulltower bör du vad medveten om vad du ger dig in på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Det bästa chassit jag ägt. håller världs klass, aldrig varit lättare att dölja kablar och modda.

- för storleken, men köper du ett fulltower bör du vad medveten om vad du ger dig in på.

hur är det med luftflödet?

Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Scheisse va stort det är... Man tänker inte riktigt på det förrens man ser en sådan bild.

håller med, när jag såg chassit första gången trodde jag chassit var ett miditower ^^

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_485
hur är det med luftflödet?

De suuuger...

http://www.youtube.com/watch?v=qpp7z-xvAUU

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Köper man detta chassi för att sedan bygga ett luftkylt system så har man snurrat till det. Detta (enligt mig) är enbart för de som vill kyla datorn med vatten. Vill man köra luft är Silverston Raven2 snarare att föredra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta kommer lätt att bli mitt nästa chassie, priset är ju som det är dock men det har ju redan sjunkit 600 kr sedan det lanserades, känns som att priser kommer stanna stabilt på 2400. Corsair har en väldigt fin känsla för chassin ! Riktigt fint och stilrent chassie och rymligt och förhoppningsvist kallt och tyst!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Avstängd

Jag har detta chassit, och jag älskar det. Har precis fixat lite belysning i form av 4st vita lysrör, det blev en väldigt snygg effekt tyckte jag. Chassit må inte vara det ultimata chassit i form av luftflöde, men sen är det ju rätt tyst också. Och sätter man 3 fläktar i taket tycket jag inte att man kan säga att luftflödet är jättedåligt..

Permalänk
Medlem

En fråga bara!
Hur är det med SATA III på Hot swap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

En fråga bara!
Hur är det med SATA III på Hot swap?

Skulle tro det blir knas med det. Ev kanske de kommer med ett ersättningskort till det senare. Best är väl att skicka en fråga till deras support.

Visa signatur
Permalänk

Måste säga att kylningen för diskarna i Hotswap är rätt dålig. Jag har 4 diskar i just nu och dom ligger på en 38-42°C som max och runt 37°C i medel.
Är detta bara jag eller är det samam för andra? Har orginalfläktar i just nu.

Är inte tänkt att ja ska ha 4 diskar i sen utan enbart 2 men det är ju lite dåligt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv inte testat installera någon hårdvara men det sitter ju en fläkt på sidan om buren. Gör inte den någon nytta??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sata 3

Är det bara jag som inte förstår varför det skulle vara problem med att slänga in en sata 3 disk i hotswapen?. det är väl samma kablar som de andra?

iomed att endast strömförsörjningen sitter på samma kabel så o de andra sata kablarna är enskilda så borde man väl kunna koppla lite som man vill eller?

rätta mig om jag har fel, är ny inom detta.

Permalänk

Jag tänkte köpa detta och 3st och även http://www.inet.se/artikel/6308720/coolit-eco-alc-cooler-kamp... . Blir där bra kylning med detta, luftflöde då också eller ska man satsa på något annat? Vill helst ha high/big tower med bra kylning. Något ni kan rekommendera?

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Jag tänkte köpa detta och 3st och även http://www.inet.se/artikel/6308720/coolit-eco-alc-cooler-kamp... . Blir där bra kylning med detta, luftflöde då också eller ska man satsa på något annat? Vill helst ha high/big tower med bra kylning. Något ni kan rekommendera?

Det blir nog kalas. Tänk bara på att chassit är galet stort. En lite fråga bara. Vad är det du ska köpa 3 st av??

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nussse:

Det blir nog kalas. Tänk bara på att chassit är galet stort. En lite fråga bara. Vad är det du ska köpa 3 st av??

http://www.inet.se/artikel/5321444/scythe-120mm-gentle-typhoo... till toppen av 800d för bättre luftflöde o kylning ;D

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Aha. Låter fint det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

d

Skrivet av facedark:

Jag har detta chassit, och jag älskar det. Har precis fixat lite belysning i form av 4st vita lysrör, det blev en väldigt snygg effekt tyckte jag. Chassit må inte vara det ultimata chassit i form av luftflöde, men sen är det ju rätt tyst också. Och sätter man 3 fläktar i taket tycket jag inte att man kan säga att luftflödet är jättedåligt..

Tjenare, tänkte höra vilka lysrör du har köpt och var, som du hade/har i ditt 800d-chassi !?

Mvh

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no