Firefox 5 redo för betatestning

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad, tycker jag, Foxen är snabbare än IE, IE hamnar lätt på en 4:e eller 5:e plats när det gäller speed på browsers, de två som är snabbast just för tillfället är opera sedan chrome, sedan tycker jag mer om Firefox än alla dem andra.

Permalänk
Skrivet av pjb:

Und hast du mir gesehen

Och så var det det här med rättstavning...

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Så där ja! Då blev man uppgraderad till Firefox 7.0a1.

Man ska tydligen sätta extensions.checkCompatibility.nightly till false i about:config numera. Skönt att slippa ändra siffra varje uppgradering i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

@gnurk, hur får man FF6 aurora, det fixet fungerar bara till nigthly, aurora och beta måste man ha adddon compability reporter, är ingen developer, jag kör på aurora, har mozilla hunnit byta, merge var igår till aurora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

@gnurk, hur får man FF6 aurora, det fixet fungerar bara till nigthly, aurora och beta måste man ha adddon compability reporter, är ingen developer, jag kör på aurora, har mozilla hunnit byta, merge var igår till aurora.

Jag har aldrig använt någon add-on för att fixa sådant, utan har alltid lagt till extensions.checkCompatibility manuellt i about:config.
extensions.checkCompatibility.4.0b false
extensions.checkCompatibility.4.2a false
extensions.checkCompatibility.5.0a false
extensions.checkCompatibility.6.0a false

osv...
Du kan ha alla samtidigt. Som du kan läsa i länken ovan så ska det inte vara fler siffror i nyckeln även om det är det i versionsnumret som du får fram genom att skriva about: i adressfältet. Så även om det står Firefox/6.0a.1 så ska det alltså vara extensions.checkCompatibility.6.0a i about:config.

Fast nytt är att man ska använda extensions.checkCompatibility.nightly för Nightly, så då slipper man pilla med versionsnummer så ofta, om man nu bara kör Nightly vill säga.

Permalänk
Medlem

Mozilla har ändrat nu så man kan enbart göra det i nigthly innan kunde man göra det på aurora, vilket innebär för att kunna kringgå det i aurora och beta versionerna måste man ha följande: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compati..., det här addon gör samma sak som det fixet, den öppnar upp fram till version 8, om man sedan läser följande som är hämtat från planet mozilla.

"A long long time ago (I can still remember…) we changed the preference you use to disable compatibility checking for extensions. We still aim for users to instead use tools like the Add-on Compatibility Reporter to handle this (especially since we are going to start crowdsourcing data from it), but for developers who don’t want to install that but still want to use extensions on their nightly builds the new rapid release model would mean setting a new preference every 6 weeks.
We’ve now changed this and any nightly, try, or self-made builds (anything not on the aurora, beta or release channels) will instead use the single preference extensions.checkCompatibility.nightly from now on, regardless of version. This will be available from tonight’s nightly onwards."

Får väl vänta tills imorgon om aurora byter, skall göra det mellan 24-31 maj enligt info som jag själv har googlat fram, så får väl se hur snabbt mozilla agerar, vet att mozilla central är på ny serie.