Förslag på Eventgåvor (giveaways)

Permalänk
Medlem

Förslag på Eventgåvor (giveaways)

Hej!

Ska hålla i ett event som innefattar mobilt bredband och datorer. Tänkte höra om ni har några förslag på vad man kan ge eller bjuda besökarna på. Vad skulle ni vilja få liksom? Och nej, vi tänker inte ge bort grafikkort eller sånt.

Tar tacksamt emot förslag på mat/snacks/dryck att bjuda på samt om ni har några idéer på prylar som folk kan uppskatta att få. Pennor och nyckelringar är ju jävligt blazé så att säga.

Go crazy, särskilt på maträtterna

Och ja, det gör ingenting om det är lätta rätter att ordna och såklart får de ju gärna vara praktiskt gratis, men alla förslag tas emot med öppna armar!

Permalänk
Medlem

Pingvinstänger gör ju en del vad som helst för att få,
och kostar inte mer än ett par kronor i inköp.

Permalänk
Medlem

Den trevligaste givawayen jag fått var en 25 cm patchkabel. Lite roligt och udda med en skål fylld med sånna istället för godis

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Några kompisar var på en elektriker mässa där delade dom ut kondomer. Förpackningen såg ut som en ask halstabletter så många blev förvånade när de öppnade.
Du kan dela ut datormöss, det finns säkert billiga där dom kan trycka ditt namn på osv.
Dela ut pengar.
Dela ut anställningar.
Bjud på mat som du anser passar datornördar. (nudlar och joltcola )
Eller vad är det för folk som väntas komma?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Billiga USB-minnen på en 2-4 gig stycket är ofta väldigt uppskattat av de allra flesta personer som är på marknaden efter mobilt bredband...

Permalänk
Avstängd

Det mest knäppa jag hört var när ett gäng kommunanställda fick en bruk senap med en röd rosett om.:P

Nåväl: kan du inte kolla på en sådan här site som säljer all möjligt men som ändå är billigt, typ: www.coolstuff.se?:)

Käk, vet inte vad folk inom IT-världen kan tänkas vilja äta? Sega råttor?;)

Jag tycker du kan göra en hemmagjord pizza.:) Dom är väldigt goda.^^ Smörgås snitzlar brukar vara populära. Jag menar män äter väl allt egentligen bara de slipper laga maten själva liksom.:P Är du "lat"/bekväm/lite ful av dig kan du ju alltid göra sådana här rätter som är i princip färdiga som man bara behöver slänga in i ugnen. Jag själv sysslar inte med sådant så vet ej vad dessa heter, men Findus hade reklam för pommes och någon stekbit. Man köper en påse som man klipper upp i båda hörnen, blandar (vad det nu är för mat) i en ugnsskål och värmer.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ölkorv klippt i mindre bitar bestyckade med tandpetare, plockmat. Vem gillar inte ölkorv liksom?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon34061:

Billiga USB-minnen på en 2-4 gig stycket är ofta väldigt uppskattat av de allra flesta personer som är på marknaden efter mobilt bredband...

Instämmer. De flesta har användning av ett USB-minne och de går att beställa billigt med tryck.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

På en IT-mässa så fick vi kort- och nyckelhållare med ett snöre som "drar in sig själv" så att säga, de har visat sig användbara.

I övrigt är nog USB-minnena en bra idé!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det mest knäppa jag hört var när ett gäng kommunanställda fick en bruk senap med en röd rosett om.:P

Sånt där är ju perfekt

Det jag vill åstadkomma är något som gärna inte har med IT att göra, men som folk fortfarande har nytta av på något sätt. Diskborstar, nagelklippare, golvmoppar etc

Men många bra idéer, ska se vad vi kan ta till oss och eventuellt fixa

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera bra pennor! När jag var på en ekektronikmässa så delade euchner ut ett pennfodral med två ballograf-pennor (bläck och stift) högst uppskattat! Även om de är lite dyra kanske om folk kan komma och ta hur många de vill.

http://www.sormlinds.se/Ballograf-reklampennor.html

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ryden:

Kan rekommendera bra pennor! När jag var på en ekektronikmässa så delade euchner ut ett pennfodral med två ballograf-pennor (bläck och stift) högst uppskattat! Även om de är lite dyra kanske om folk kan komma och ta hur många de vill.

http://www.sormlinds.se/Ballograf-reklampennor.html

Bra plan. Billiga reklampennor blir ingen glad av.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkmoon:

Sånt där är ju perfekt

Det jag vill åstadkomma är något som gärna inte har med IT att göra, men som folk fortfarande har nytta av på något sätt. Diskborstar, nagelklippare, golvmoppar etc

Men många bra idéer, ska se vad vi kan ta till oss och eventuellt fixa

Kondomer som det står "USB hane - endast tömning på info" eller något sådant kanske?;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!