[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Så fort du kommer hem med den? o.O

Misstänker att det är något annat du menar?

Men tänkte mest på om man skall ladda den några timmar, uppdatera något eller nått?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Men tänkte mest på om man skall ladda den några timmar, uppdatera något eller nått?

Telefonen kommer laddad ifrån butik och som sagt så dras den senaste firmwaren som finns ute nu av en bugg i vilo-läge. Om telefonen fungerar utan att dra massa batteri direkt när du får den så föreslår jag nog att avvakta tills nästa firmware.

Annars är det nog bara o köra

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Telefonen kommer laddad ifrån butik och som sagt så dras den senaste firmwaren som finns ute nu av en bugg i vilo-läge. Om telefonen fungerar utan att dra massa batteri direkt när du får den så föreslår jag nog att avvakta tills nästa firmware.

Annars är det nog bara o köra

Okej och vad är firmwire och hur laddar jag ned det om det skulle behövas?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Okej och vad är firmwire och hur laddar jag ned det om det skulle behövas?

http://www.swedroid.se/annu-en-uppdatering-pa-vag-till-samsun...

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Sa inte så speciellt mycket för mig, tyvärr.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Sa inte så speciellt mycket för mig, tyvärr.

"[Ladda hem KIES 2.0]" säger dig mycket.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

"[Ladda hem KIES 2.0]" säger dig mycket.

Exakt!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
  • Samsung Apps erhåller en uppdatering

  • Bilden under Inställningar->Display->Bakgrundseffekt är utbytt mot en annan

  • Batteritiden har förbättrats

  • Större mängd ledigt arbetsminne (RAM) vid uppstart

  • Kameran har blivit uppdaterad med buggfixar och bättre bildkvalitet och förbättrad zoom-funktion

Känns ju trevligt. Tror att min dimper ner efter helgen, så det blir ju gött.

Permalänk
Avstängd

Tjena alla

Änkligen så har man Samsung Galaxy S2 ii min hand
men skulle villja fråga nåra frågor först

har läst på forum här på sweclockers och lite överallt

ang buggen som drar batteri när mobilen är i villoläge finns det nån uppdatering som kommer fixa den ? eller kan man fixa den på nått annats sätt ?

och en till sak hur kan man uppdatera den ... köpte den kontant så den kommer ej ha internet
är det nått annat sätt att kuna surfa förutom att öppna ett internet abonnemang ?

Tacksam för svar
Mvh Panos

glömmde fråga hur länge ska man ladda en Android mobil ( det är mitt första )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Telefonen kommer laddad ifrån butik och som sagt så dras den senaste firmwaren som finns ute nu av en bugg i vilo-läge. Om telefonen fungerar utan att dra massa batteri direkt när du får den så föreslår jag nog att avvakta tills nästa firmware.

Annars är det nog bara o köra

Behöver man inte låta den ladas fullt ?
den va redan 50 % + laddat asså

jag har laddat den nu i 20 min

kan man sätta igång den eller kan man skada mobilen eller batteriet ?

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Tjena alla

Änkligen så har man Samsung Galaxy S2 ii min hand
men skulle villja fråga nåra frågor först

har läst på forum här på sweclockers och lite överallt

ang buggen som drar batteri när mobilen är i villoläge finns det nån uppdatering som kommer fixa den ? eller kan man fixa den på nått annats sätt ?

och en till sak hur kan man uppdatera den ... köpte den kontant så den kommer ej ha internet
är det nått annat sätt att kuna surfa förutom att öppna ett internet abonnemang ?

Tacksam för svar
Mvh Panos

glömmde fråga hur länge ska man ladda en Android mobil ( det är mitt första )

Du kan uppdatera firmware till en nyare med Kies 2.0, men den senaste har även den en allvarlig bugg. (man måste plocka ur batteriet för att kunna väcka den ur viloläget)
Du kan surfa med wifi. (trådlöst internet, inte samma sak som 3G)
Det räcker med att ladda den till 100%, ja du kan ha igång telefonen samtidigt som du laddar.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Lullebulle;11054319"]Du kan uppdatera firmware till en nyare med Kies 2.0, men den senaste har även den en allvarlig bugg. (man måste plocka ur batteriet för att kunna väcka den ur viloläget)

Oj det har man inte läst nånstans =(

hmm kan man inte stänga av viloläget tills dom fixar den ?

oki tackar då är det bara att slå på luren fast den inte är 100% =D

Permalänk
Avstängd

Hmm det är så att jag har startat mobilen och det står att jag ska logga in på mitt gmail
men det går inte =(

det står att
det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till server =(

Permalänk

[QUOTE="Panosz;11054358"]

Skrivet av Lullebulle:

Du kan uppdatera firmware till en nyare med Kies 2.0, men den senaste har även den en allvarlig bugg. (man måste plocka ur batteriet för att kunna väcka den ur viloläget)

Oj det har man inte läst nånstans =(

hmm kan man inte stänga av viloläget tills dom fixar den ?

oki tackar då är det bara att slå på luren fast den inte är 100% =D

Viloläget aktiveras automatiskt när du släcker skärmen (dvs trycker på låsknappen).

Skrivet av Panosz:

Hmm det är så att jag har startat mobilen och det står att jag ska logga in på mitt gmail
men det går inte =(

det står att
det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till server =(

Anslut till ett wifi-nätverk. (ditt eget möjligtvis)

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Lullebulle;11054465"]

Skrivet av Panosz:

Viloläget aktiveras automatiskt när du släcker skärmen (dvs trycker på låsknappen).

aha oki =(
kan dom fixa såna buggar ( har ingen anning om mobiler )
så ni som har luren tar utt batteriet när den går ppå viloläge ? eller ?

Anslut till ett wifi-nätverk. (ditt eget möjligtvis)

f*n att man inte kan hitta en olåst nätvärk
får väll se om man kan göra det hos tjejen nr man drar ditt

Permalänk
Skrivet av Panosz:

f*n att man inte kan hitta en olåst nätvärk
får väll se om man kan göra det hos tjejen nr man drar ditt

Eftersom du verkar lite desperat så ger jag dig den här länken
http://phandroid.com/2010/07/12/bypass-the-android-setup-tuto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

hmm kan man inte stänga av viloläget tills dom fixar den ?

Det händer bara ibland. Hänt mig 2 ggr sedan jag uppdaterade för ett tag sedan. Inte direkt ofta men när det väl händer är det nog så irriterande och måste fixas asap av Samsung!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Eftersom du verkar lite desperat så ger jag dig den här länken
http://phandroid.com/2010/07/12/bypass-the-android-setup-tuto...

haha grym har nån testat det om det funkar ?
men men hade märkt att man kan hoppa över att logga in på gmail ..
kan väll inte skada att jag hoppade över den ( inte logga in )

Permalänk
Medlem

Undrar fortfarande va firmware är? Är det några slags uppdateringar man kan ladda ned? Och KIES vad e det? Är det de man laddar ned uppdateringarna med? Måste man ladda ned det från datorn och sedan lägga in i mobilen?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Det händer bara ibland. Hänt mig 2 ggr sedan jag uppdaterade för ett tag sedan. Inte direkt ofta men när det väl händer är det nog så irriterande och måste fixas asap av Samsung!

hmm förminskar man inte batteri tiden eller förstör mobilen om man gör sånt tex tar utt batteriet när luren är på
när man använder den ute när det är kallt och sånt ?

Permalänk
Skrivet av Panosz:

haha grym har nån testat det om det funkar ?
men men hade märkt att man kan hoppa över att logga in på gmail ..
kan väll inte skada att jag hoppade över den ( inte logga in )

Den funkar fint, har använt den flera gånger.
Det skadar inget att hoppa över gmail login.

Skrivet av Panosz:

hmm förminskar man inte batteri tiden eller förstör mobilen om man gör sånt tex tar utt batteriet när luren är på
när man använder den ute när det är kallt och sånt ?

Nej, luren fixar filsystemet själv om något skulle råka bli korrupt (vilket händer ytterst sällan).
Batteriet kan minska i kapacitet när du är ute och det är kallt (-15C och neråt), det är normalt och batteriet återställer sig till sin fulla kapacitet när det sen kommer in i värmen.

Permalänk

God afton alla!

Verkar vara en riktigt grym telefon och jag är jäkligt sugen på den, men jag har några reservationer.

Jag bor i Danmark och har svenskt 3-abonnemang. På 3s danska nät (3DK) har man samma priser som i Sverige, vilket är nice, men eftersom det inte är 3s hemnät så måste man ändå aktivera roaming för att kunna vara på det. Ibland när jag är nere i källaren på universitetet, eller sitter i en föreläsningssal så slår den över på Telenor och då måste man ju vara försiktig då man annars kan råka ut för tråkiga extrakostnader. Detta gäller även när man sitter på tåget, och det är på tåget som jag känner att mycket av mitt surfande kommer hända (bortsett från det på skolans och mitt eget WLAN).

Är det någon som vet om man kan ställa in den till att bara tillåta datatrafik på vissa nätverk (3s svenska och 3DK) utan att begränsa roamingen?

Hoppas ni förstår vad jag menar
MVH
CH

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av carlhenrik:

God afton alla!

Verkar vara en riktigt grym telefon och jag är jäkligt sugen på den, men jag har några reservationer.

Jag bor i Danmark och har svenskt 3-abonnemang. På 3s danska nät (3DK) har man samma priser som i Sverige, vilket är nice, men eftersom det inte är 3s hemnät så måste man ändå aktivera roaming för att kunna vara på det. Ibland när jag är nere i källaren på universitetet, eller sitter i en föreläsningssal så slår den över på Telenor och då måste man ju vara försiktig då man annars kan råka ut för tråkiga extrakostnader. Detta gäller även när man sitter på tåget, och det är på tåget som jag känner att mycket av mitt surfande kommer hända (bortsett från det på skolans och mitt eget WLAN).

Är det någon som vet om man kan ställa in den till att bara tillåta datatrafik på vissa nätverk (3s svenska och 3DK) utan att begränsa roamingen?

Hoppas ni förstår vad jag menar
MVH
CH

Det är väl bara att aktivera/avaktivera innan och efter du använder nätverket?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det är väl bara att aktivera/avaktivera innan och efter du använder nätverket?

Jo det är ju klart. Men jag tänkte att om jag sitter på tåget och kollar på youtube eller streamar nåt annat, och den slår över på ett annat nätverk (utan att jag märker det) så blir det problem.

Eller?

Permalänk

Är 99,99% säker att då bryts streamen när den byter nät. Så du borde märka det.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Skrivet av martin.mev:

Är 99,99% säker att då bryts streamen när den byter nät. Så du borde märka det.

Ah ok. Det är ju sant.
Haha alltså det är ju ett I-landsproblem som heter duga Kommer knappats hindra mig från att köpa telefonen, men tänkte bara det var värt att kolla om man bara kunde godkänna datatrafik på vissa nät.

Tack alla för svaren

Permalänk
Medlem

Verkar inte bli någon innan helgen Aja han sa senast tisdag iaf

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Galaxy s2 kommer nog inte komma in i lager inom dom närmsta dagarna/veckorna. samsung har problem att få fram telefonen då det är en/flera komponenter som tillverkas i japan, och som alla vet hur det är i japan så är det jobbigt. så enligt källor så har samsung problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Galaxy s2 kommer nog inte komma in i lager inom dom närmsta dagarna/veckorna. samsung har problem att få fram telefonen då det är en/flera komponenter som tillverkas i japan, och som alla vet hur det är i japan så är det jobbigt. så enligt källor så har samsung problem

Du skojar? Då får vi hoppas att det inte stämmer!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

nej jag skojar inte, väntar dock på bekräftelse, då detta var bara spekulationer.