Asus allt-i-ett dator ET2700XVT klarar tio fingrar i multi-touch och 3D Vision

Permalänk
Melding Plague

Asus allt-i-ett dator ET2700XVT klarar tio fingrar i multi-touch och 3D Vision

Från Computex trillar fler nyheter in från taiwanesiska Asus, som nu visar upp en ny allt-i-ett dator med pekskärm och multi-touch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen kan jag använda båda händerna!:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte direkt... Detta är ju en av anledningarna att INTE gilla Apple!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

lite väl ful men samtidigt najs

Permalänk

Jag känner att ASUS verkligen vill konkurrera med apple på senaste tiden....

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Lite off topic: Men stör mig seriöst på folk som kladdar på ens skärm med fingrarna. Det är inte svårt att peka på nåt på skärmen utan att nudda.
Skulle aldrig skaffa touchscreen då fingeravtryck på skärmen är skabbigt.

Permalänk
Medlem

Då antar jag att denna kör 120hz ;D Fy vad nice!

För oss som inte vill sitta som idioter och pilla på 27" skärm, borde de inte komma en likadan utan touch? Då blire ett köp iaf!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

varför har man bara 1080p på en 27"? dessutom så måste man ju sitta ännu närmare pga av att man måste nå att kleta ner skärmen. med en massa fula finger avtryck! cool? kanske. men dock inget jag skulle köpa.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Lite off topic: Men stör mig seriöst på folk som kladdar på ens skärm med fingrarna. Det är inte svårt att peka på nåt på skärmen utan att nudda.
Skulle aldrig skaffa touchscreen då fingeravtryck på skärmen är skabbigt.

Då vet vi.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Lite off topic: Men stör mig seriöst på folk som kladdar på ens skärm med fingrarna. Det är inte svårt att peka på nåt på skärmen utan att nudda.
Skulle aldrig skaffa touchscreen då fingeravtryck på skärmen är skabbigt.

Jag håller med dig fullständigt! Sjukt irriterande att alla ska kladda.

Dock skulle jag inte ha något emot en htpc med pekskärm, men på en surf/spel/jobb-dator skulle jag inte heller vilja ha det.

On topic: tycker den var snyggare än iMac men som sagt vill jag nog inte ha den.

Permalänk
Medlem

Det var då fan vad mycket produkter Asus lanserar

Härligt att se !

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Då antar jag att denna kör 120hz ;D Fy vad nice!

För oss som inte vill sitta som idioter och pilla på 27" skärm, borde de inte komma en likadan utan touch? Då blire ett köp iaf!

Håller med. Ge oss fler 120hz val!

Permalänk

Förhoppningsvis kommer det en med mindre skärm också, den låga pixeldensiteten kommer ju få ögonen att blöda.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Jädrans vad fin den var, gief för skojs skull att ha i vardagsrummet!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Varför exakt skulle jag vilja sitta och kladda på skärmen? Varför inte bara göra en Apple-liknande lösning med Magic Trackpad? Kan inte tänka mig den lösning är särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Håller med. Ge oss fler 120hz val!

Well, den har väl troligtvis 120hz från start då den har stöd för 3D (3D = 120hz).

Vi vill välja mellan touch och icke-touch!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plutoachilleus:

Jag håller med dig fullständigt! Sjukt irriterande att alla ska kladda.

Dock skulle jag inte ha något emot en htpc med pekskärm, men på en surf/spel/jobb-dator skulle jag inte heller vilja ha det.

On topic: tycker den var snyggare än iMac men som sagt vill jag nog inte ha den.

Själv tycker jag att det känns jävligt överdrivet att ha en HTPC med touch, varför? Det blir ju knappast enklare att köra touch på din tv vid väggen när du ligger i säng/soffa och ska kolla, det är fjärrkontroll (eller app i mobilen) som gäller då...
Det enda touch borde hålla sig till är mobiler och surfplattor...

Skrivet av m0rk:

Varför exakt skulle jag vilja sitta och kladda på skärmen? Varför inte bara göra en Apple-liknande lösning med Magic Trackpad? Kan inte tänka mig den lösning är särskilt bra.

Jag måste påpeka att en Magic Trackpad är underbar att använda när man sitter och slö-surfar. Jag ser det som en accessoar man har tillsammans med en mus.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

varför har man bara 1080p på en 27"? dessutom så måste man ju sitta ännu närmare pga av att man måste nå att kleta ner skärmen. med en massa fula finger avtryck! cool? kanske. men dock inget jag skulle köpa.

Varför skulle du vara tvungen att använda touch? Dom har ju knappast skippat USB!

Permalänk

Nu börjar vi närma oss detta

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varför exakt skulle jag vilja sitta och kladda på skärmen? Varför inte bara göra en Apple-liknande lösning med Magic Trackpad? Kan inte tänka mig den lösning är särskilt bra.

De gör sitt eget, det blir bäst så.

Snygg, helt i min smak.

Permalänk
Medlem

Oj oj, här blir det mjölksyra efter de första 15 minuterna...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

De gör sitt eget, det blir bäst så.

Snygg, helt i min smak.

Snygg ja...Praktisk? Nej, inte direkt.... Dessutom för låg upplösning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Nu börjar vi närma oss detta

Haha missat den videon Riktigt nice!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Nu börjar vi närma oss detta

Norsk iPad 2 det ær noska killar dom har gjort flera grymma videos.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det bli bättre av att bygga in datorn i skärmen och speciellt när skärmen har för låg upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Varför skulle det bli bättre av att bygga in datorn i skärmen och speciellt när skärmen har för låg upplösning?

Håller med. Blir fan bara sämre. Ser ingen bra idé i det hela!

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk

3D och touch... ingen bra kombination!

Visa signatur

The cake is a pie.