AMD Trinity, Bulldozer med integrerad GPU

Permalänk
Melding Plague

AMD Trinity, Bulldozer med integrerad GPU

Med prestandainriktade Zambezi försenad håller AMD intresset uppe genom att visa upp Trinity, nästa generations processor med integrerad grafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Se där ja.
Men det känns lite som om dom kör för många projekt samtidigt än att få kunna pricka in deadlinen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bara de får ut 990-moderkorten på marknaden så räcker det för mig. Det ligger ett 5850 och väntar på jobbet men jag har väntat med att köpa ett fullstort moderkort då jag trodde att 990X/FX skulle finnas tillgängligt vid det här laget.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Bara de får ut 990-moderkorten på marknaden så räcker det för mig. Det ligger ett 5850 och väntar på jobbet men jag har väntat med att köpa ett fullstort moderkort då jag trodde att 990X/FX skulle finnas tillgängligt vid det här laget.

De ska väll släppas imorgon.

Permalänk

Blir den kompatibel med Llano socket FM1 är det grymt bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Blir den kompatibel med Llano socket FM1 är det grymt bra.

Eftersom att det är en ny sockel så antar jag att de gör den så pass framtidssäker så att det går.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Bra, bra, men vi vill ha Zambezi NU!

Skrivet av Swedish Berserk:

Blir den kompatibel med Llano socket FM1 är det grymt bra.

Får hoppas AMD gör samma som med AM2 osv, tycker jag låter bra.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Vet inte det är för många projekt eller för lite tillverkningskapacitet, AMD har ju inte tillgång till lika många FABs som Intel, Intel har väl ställt om fler Fabs till senaste teknologin än vad AMD har totalt :/ och med tanke på framgången med Fusion så måste dom bara trycka ut så mycket dom kan.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730