Permalänk
Medlem

HVB hem för OCD i Norge

Hej.

Mitt namn är Oskar Lindberg och jag är student och har fått i uppdrag av ett OCD behandlingshem att undersöka möjligheterna till att starta ett OCD hem i Norge.

Och skulle bli jätte glad om någon skulle vilja berätta lite mer vad det är som gäller i Norge vart man vänder sig dvs. vem som skriver in "patienterna", och vilken behandlingsmetod det är som används när de behandlar patienter i Norge är det KBT?

vet ni någon bra förening eller landsting/kommun som man kan vända sig till för att få allmän information när det gäller Norge.

Jag är jätte tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänliga hälsningar Oskar Lindberg

Permalänk
Avstängd

Hej!

Kunde inte låta bli och le lite när jag läste din önskan.;):D Tror detta inte är rätt forum för att fråga om dylika saker, eftersom detta är ett dataforum för entusiaster inom data och överklockning. Den enda "problematiken" som existerar här är nog mest sjuka datorer och hostande hårdvara så att säga.:)

Detta verkar dock vara ett forum som skulle kunna hjälpa dig med din frågeställning (det verkar gigantiskt och internets svar på virtuellt gruppboende;)): http://www.terapisnack.com/

Good luck man!:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att du är fel man för uppdraget om du måste sitta på Sweclockers och fråga vart du skall hitta information någonstans.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

He he...;)

Skrivet av oobum:

Det känns lite som att du är fel man för uppdraget om du måste sitta på Sweclockers och fråga vart du skall hitta information någonstans.

Precis min tanke, men jag vill inte vara fördomsfull.:) Men i sak håller jag med dig.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det känns lite som att du är fel man för uppdraget om du måste sitta på Sweclockers och fråga vart du skall hitta information någonstans.

Som jag förstår det skall han som student undersöka möjligheterna för ett sådant hem, inte att han skall driva det.

Till TS:
Vad pratar vi för behandlingshem? För folk som läggs in där på vård dygnet runt osv?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"