Permalänk
Medlem

Går det att klocka min gamla P4 3,2 GHZ?

Jag har datorn i sign.

Kan jag överklocka min processor, och i så fall, med hur många procent?
Går det att på något smidigt sätt se hur varm den blir när den maxar, för att på så sätt få reda på hur mycket jag bör kunna klocka den?

Eller helt enkelt skaffa något smidigt program som sköter allt sånt?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

jag tror att dell 5000 har låst bios så jag tvivlar, annars ligger rekordet på P4 3.2GHz på 6,8GHz har jag för mig, min P4 3.2GHz sitter på min nyckelring
Men köper du ett s775 moderkort med upplåst bios kommer du kunna klocka den!

och läs det här innan du börjar med någonting eftersom att du tydligen inte har en suck om hur man klockar vad det verkar som: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Att kolla max tempen kan du göra med t.ex. OCCT

Det är omöjligt att säga hur många procent du kommer kunna klocka upp en processor i då det reglerer från kylning, erfarenhet, komponenter etc

Permalänk
Medlem

Så om min bios är låst är det bara att ge upp planerna på överklockning?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

eller köpa nytt moderkort

Permalänk
Medlem

Joo fast då kan man la lika gärna köpa ny dator nästan Speciellt ny CPU iaf...
Men det går inte att låsa upp ett låst bios på något sätt?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timilim:

Joo fast då kan man la lika gärna köpa ny dator nästan Speciellt ny CPU iaf...
Men det går inte att låsa upp ett låst bios på något sätt?

Nej, det går inte.
Tyvärr

Permalänk
Skrivet av Timilim:

Joo fast då kan man la lika gärna köpa ny dator nästan Speciellt ny CPU iaf...

Ja, du kommer nog inte ångra dig