Permalänk
Medlem

Tyst kylning till i5 760 (ingen klock)

Hej

Jag sover bredvid datorn och stör mig på cpu-kylaren. Kör med standard nu.

Finns det någon billig och tyst kylare att byta till?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hyper 212 plus en noctua fläkt istället för standard fläkten skulle jag säga

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

eller h50 med en noctua billigt o bra:P
finns en hel del h50 man kan komma över billigt på marknaden här

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe_93:

eller h50 med en noctua billigt o bra:P
finns en hel del h50 man kan komma över billigt på marknaden här

Det är väl ändå en rätt dum lösning om man ska ha en riktigt tyst dator med tanke på eventuella pumpljud. Bättre att köra en luftkylare med en riktigt tyst fläkt te.x Gentle Typhoon 500rpm. Upplever Gentle Typhoon tystare än Noctua NF-P12 (nerdragen till 730rpm) efter ha haft båda i min dator.

En hyffsat billig kylfläns + tyst fläkt kommer att räcka bra. Lägger man även till undervoltning utav processorn så kommer den inte heller att gå lika varmt som tidigare och dra mindre ström.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Skulle rekommendera Thermalright HR-02 vilket är en passiv kylare med bra kylegenskaper.
Vill man kan man ju alltid hänga på en tyst fläkt, beror sig på hur väl chassit är ventilerat, som om man dessutom har en fläktkontroll kan göras helt ljudlös.

I detta test jämförs den mot Noctua NH-D14 vilket ju är en erkänt bra kylare.
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/thermalright...

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

Pumpen till h70 låter ju ingenting, inte heller är en vanlig pwm-fläkt störande till h70 på lägsta varvtal