NZXT Source 210 är datorlåda på budget

Permalänk
Melding Plague

NZXT Source 210 är datorlåda på budget

Tillverkaren NZXT satsar på det lägre prissegmentet med datorlådorna Source 210 respektive Source 201 Elite.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre sett att de vände på hårddisk-racket ett kvarts varv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det verkar otroligt prisvärt. Kommer vi att se en recension för denna?

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Skulle hellre sett att de vände på hårddisk-racket ett kvarts varv.

Är de inte bättre luftgenomströmning på det här sättet?

Det ser ut att svälja ganska stora grafikkort också är det ett 6990 på bilden?

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Är de inte bättre luftgenomströmning på det här sättet?

Det ser ut att svälja ganska stora grafikkort också är det ett 6990 på bilden?

Ja det gör det men priset blir ju det att man inte får in lika många hårddiskar.

För 500kr så.... .... ..... det är fan en dröm!

Recension på denna asap, är kylarhålet tillräckligt stort för alla moderkort? ;);)

Permalänk
Medlem

Lågt pris, hyfsat snyggt chassie o 4 fläktar ink? Gief.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Är de inte bättre luftgenomströmning på det här sättet?

Det ser ut att svälja ganska stora grafikkort också är det ett 6990 på bilden?

Det blir det säkert, men det är ju inte så att det nödvändigtvis krävs, går ju att få ok luftgenomströmning även med ett vridet racket. Skillnaden är att du kan göra enormt mkt bättre kabeldraning samt att du bör få plats med större grafikkort.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Ser ju riktigt nice ut, stilrent UTAN lucka. Med lite bitumen så kan det säkert bli tyst med. Synd bara att det alltid ska envisas med fläkt hål i sidan :-/

Permalänk

Först H2 och nu det här, har NZXT gått och slagit sig i huvet

Permalänk
Medlem

den tar micro-atx och vanligt atx. Och på bilden är det en ASUS extreme IV E-ATX

EDIT: nja hade fel

Permalänk

Jag hoppas verkligen att det här är bra. Man vet ju annars vad man brukar få i chassiväg för 500, Ace, behöver jag säga mer.

Recension, tack.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

4 fläktar = lådan på köööpet

Edit: ganska lik Antec 300 på insidan?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Jag hoppas verkligen att det här är bra. Man vet ju annars vad man brukar få i chassiväg för 500, Ace, behöver jag säga mer.

Recension, tack.

NZXT är ju dock inte Ace

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

NZXT är ju dock inte Ace

Jo, det var ju det jag menade. Jag hoppas att NZXT kan införa kvalité på dagordningen även i budgetchassin.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Ser ju riktigt nice ut, stilrent UTAN lucka. Med lite bitumen så kan det säkert bli tyst med. Synd bara att det alltid ska envisas med fläkt hål i sidan :-/

Men de fläkt hålet försvinner fort om man gör en Window-mod på sidan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Det såg ju bra ut, recension nu tack!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser ut som de moderniserat ett gammalt chassi på ett positivt sätt, Stiligt!

Permalänk
Medlem

Var sitter ventilationshålen i fronten? Ser ut som lite av en impulskonstruktion

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Stor vill ha faktor för en budget-gamer

Finns det fläktfilter?

Kan vi inte få en recension? snälla?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om jag kommer skaffa H2 eller denna! Svårt val!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Alltid gillat NZXT, de har alltid haft ett lite eget utseende på sina boxar och de brukar inte tumma för mycket på kvaliteten för å trycka ner priset, vilket de brukar va rätt bra på.... Är tok-kär i mitt tempest evo trotts kassa snabbfästen och o-ordodox design på insidan (kabeldragning i tempest evo var hemskt å få rätt på).

Kommer flytta min nas till en 210 låda.
För det priset är det lite av en nobrainer med alla de 3,5 platserna.
3 st 5,4 fack är precis vad min hotswap backplate tar upp så jag får i 12 diskar i en sån :x.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Ser ju riktigt nice ut, stilrent UTAN lucka. Med lite bitumen så kan det säkert bli tyst med. Synd bara att det alltid ska envisas med fläkt hål i sidan :-/

Bitfenix Shinobi ser ut att vara samma chassi, annan utsida såklart men samma släta stil iaf och inget fläkthål i sidan.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålle med alla andra, vill se en recension!

För 500kr är "Elite" kanske en värdig utmanare till Fractals R3?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Recension!

Detta verkar ju vara min ersättar till min fina R3, hoppas de har löst front filtrena smart bara, ser sjukt nice ut för att vara en "budget" låda.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Jag kan bara hålle med alla andra, vill se en recension!

För 500kr är "Elite" kanske en värdig utmanare till Fractals R3?

Tveksamt. För de med riktigt stram budget så är nog denna låda ett bra val, men de där lilla extra som ett R3 kostar är det värt. Fast det är klart, är ju ganska personligt vilken låda man tkr är snyggast också.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Var sitter ventilationshålen i fronten? Ser ut som lite av en impulskonstruktion

Som det ser ut så sitter en glipa längs den "inre" kanten av fronten. Kolla på bild 1/8 i bildspelet precis under till vänster om 5.25 platsen. Ser dock lite snålt tilltagen ut!

En god tanke med fronten och jag tycker den har en rätt fin stilren look (lite som en lite modernare Antec NSK, eller en budget Solo med agget i botten om man ser det så...) men nog för restriktiv front för min smak!

Ganska budget inuti med väldigt enkel hårddiskmontering förresten. (lite synd att de inte hade en HD på plats på bilden med komponenter i burken förresten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Som det ser ut så sitter en glipa längs den "inre" kanten av fronten. Kolla på bild 1/8 i bildspelet precis under till vänster om 5.25 platsen. Ser dock lite snålt tilltagen ut!

En god tanke med fronten och jag tycker den har en rätt fin stilren look (lite som en lite modernare Antec NSK, eller en budget Solo med agget i botten om man ser det så...) men nog för restriktiv front för min smak!

Ganska budget inuti med väldigt enkel hårddiskmontering förresten. (lite synd att de inte hade en HD på plats på bilden med komponenter i burken förresten)

Vad synd, det var ju det jag misstänkte.

Varför har de slutat med NSK eller Solo fronterna? Jag tycker dem är skitsnygga, dämpar ljud och tillgodoser ventilationsbehover.

Börjar faktiskt tycka lite illa om NZXT nu, för en tid sen hade de nästintill bara lådor med god kvalitet och genomtänkta lösningar och så gör de bara dundertabbar. Enda positiva är väl kabeldragningen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

vi får väll hoppas att de blir en recension på elite då