Permalänk
Medlem

problem med ram-minne

Hejsan, till att börja med kan jag berätta att jag använder Vista 32bit. Och detta moderkortethttp://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336805

Det kanske kan vara till någon hjälp.
Problemet ligger i att jag tänkte lägga till lite mer ram-minne. Jag använder nu 2 av det 4 utgångarna. 2 st corsair 1gb styck, jag fick 2 st kingston av en kompis och skulle sätta i dem. När jag har satt i dem så fryser sig bilden vid laddningen av windows, asså när den gula loading baren håller på. Men när jag kör i felsäkert läge så funkar det och det står att jag har mer ram-minne, men att starta windows vanligt funkar ej.

Jag har provat att byta platser osv. jag har även provat att bara köra med dem nya och då blir det samma problem. Just nu har jag satt tbx dem gamla minnerna och tagit bort dem andra och då funkar det som vanligt. Finns det något jag kan göra åt detta eller är det meningslöst att försöka få det att funka?

skulle verkligen uppskatta lite hjälp då jag inte är världens bästa på sånna här grejer, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Regel nummer ett är att alltid köpa identiska RAM-minnen, och då menar jag identiska i alla avseenden; tillverkare, hastighet, latens, volt, modell, serie osv. Annars kan man råka ut för det du råkat ut för, inkompatibilitet.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3