Vatten block till XFX6950 ref eller inte ?och vilken version är det?

Permalänk
Medlem

Vatten block till XFX6950 ref eller inte ?och vilken version är det?

Tja
Skulle bara försöka få tag i lite information om 2 grafikkort jag har in handlat från Inet.se.
Det handlar om 2 XFX6950 som inte värkar vara av samma version som jag hade tänkt få med mig hem, dock när jag kollar runt lite är det v1.2 som dyker upp och undrar då om detta stämmer om dessa 2 kort.

Då jag som säker många andra tycker att det var bara att handla in de lätt överklocknings bara korten med bios switch.
Då jag tror jag fick en senare version som sagt som inte hade bios switchen.

Och dom frågor jag har är:

är detta version 1.2 eller är det fel?
Och detta är väll ett referens kort eller har jag fått det helt barkomforten?

Samt jag har lyckat överklocka dom till en viss gräns och har inte märkt av några artifkats.
med core 800-840MHZ, memory 1250-1325 och shaders 1406 till 1536. och ökat upp volten 10%.
och undrar då om det går att klocka upp mer eller om man ska av vakta.

Det sista jag undrar då om allt det andra är som det ska är detta block kompatibelt med? http://coolingstuff.se/p/394/ek-fc6970-acetal
Man vill inte lägga 1600 kr i onödan om det inte skulle stämma så tänkte det var lika bra att slänga ut att här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo M:

Tja
Skulle bara försöka få tag i lite information om 2 grafikkort jag har in handlat från Inet.se.
Det handlar om 2 XFX6950 som inte värkar vara av samma version som jag hade tänkt få med mig hem, dock när jag kollar runt lite är det v1.2 som dyker upp och undrar då om detta stämmer om dessa 2 kort.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41DV0SbxEKL.jpg

Då jag som säker många andra tycker att det var bara att handla in de lätt överklocknings bara korten med bios switch.
Då jag tror jag fick en senare version som sagt som inte hade bios switchen.

Och dom frågor jag har är:

är detta version 1.2 eller är det fel?
Och detta är väll ett referens kort eller har jag fått det helt barkomforten?

Samt jag har lyckat överklocka dom till en viss gräns och har inte märkt av några artifkats.
med core 800-840MHZ, memory 1250-1325 och shaders 1406 till 1536. och ökat upp volten 10%.
och undrar då om det går att klocka upp mer eller om man ska av vakta.

Det sista jag undrar då om allt det andra är som det ska är detta block kompatibelt med? http://coolingstuff.se/p/394/ek-fc6970-acetal
Man vill inte lägga 1600 kr i onödan om det inte skulle stämma så tänkte det var lika bra att slänga ut att här.

De är inte av referensdesign. Eller aa, det finns ingen 1GB referensdesign, det är bara 2GB varianten som har det.
dessa är av ref-design och med bios-switch

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Glömde skriva att det är 2G kortet, så det är inte ett referensdesign kort då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo M:

Glömde skriva att det är 2G kortet, så det är inte ett referensdesign kort då?

det enda från inet av referensdesign är det jag länkade vad jag vet.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"