Logitech MX518 ersätts av G400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

mein got! har haft en 518 i många många år (inne på min andra faktiskt) och aldrig hört detta ljud. men nu... nu satte jag örat mot musen och mycket riktigt piper den på rätt bra där inne.

ONCE YOU HEAR IT YOU CAN'T UNHEAR IT! FFFFFFFUUUUUUUUU

hahahaaha, JAG HATAR DIG!!!!!!
Jag tänkte också, vad fan? Jag har aldrig hört min låta öht och jag är rätt känslig mot den typen av ljud.
Men nu när jag läste ditt inlägg lade jag örat emot och visst fan tjuter den!!!

AHAHHAHAHA, HATAR DIGT MER akdnfkaljsndflajnflandfkn

Permalänk

men vafan.... nu irriterar jag mig oxo på det där jävla ljudet!
jag hade som d flesta andra inte ens tänkt på det förän nu, och som sagt.. nu hör man det konstant... crap.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Avstängd

Öppna musen, sätt in bitumen, skruva ihop igen och den är mycket tystare

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Som tur är så hörs min inte på avstånd även om jag anstränger mig för att försöka höra ljudet, men bara vetskapen om att det är där irriterar mig!

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

hahahaaha, JAG HATAR DIG!!!!!!
Jag tänkte också, vad fan? Jag har aldrig hört min låta öht och jag är rätt känslig mot den typen av ljud.
Men nu när jag läste ditt inlägg lade jag örat emot och visst fan tjuter den!!!

AHAHHAHAHA, HATAR DIGT MER akdnfkaljsndflajnflandfkn

Ja en till som har blivit smittad mx500 låter också. Ibland är det tur man har tinnitus dock haha!

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att G400 nu finns att köpa, och därför har MX518 plötsligt försvunnit ur Elgigantens lager. I alla fall jag skall gå och köpa på mig en extra imorgon i stadens varuhus, för alldeles strax är denna fantastiska datormus borta.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en g400, webhallen har den för 408 kr inklusive frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0ph:

Då har man beställt en g400, webhallen har den för 408 kr inklusive frakt.

Är du nöjd med köpet? Någon väsentlig skillnad från mx518?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Är du nöjd med köpet? Någon väsentlig skillnad från mx518?

Jag är väldigt nöjd! har haft ett antal mx518 innan och denna känns ännu skönare i handen(nästan så den känns snäppet mindre, säkert inblillning). Sen är det givetvis skönt att kunna ändra från 125hz upp till 1000hz genom programvaran. Materialet känns inte lika plastigt längre vilket är positivt. Sladden märks knappt av då den är tunnare också ett +. Helt enkelt en förbättrad mx518 som känns kanon! köpte den tillsammans med en SteelSeries QcK Heavy vilket kan rekomenderas om man gillar tygmusmatta och har plats på skrivbordet.

Permalänk
Avstängd

Köpte mig en idag. Jag har haft min 518 sen Logitech släppte den. Det är inte så stor skillnad tycker jag. Har du en 518 så släng inte ut pengar på en G400. Jag tycker det känns lite billigt när man scrollar. Och den är nog lite mindre än 518.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.