Permalänk
Medlem

Grooming

Halloj,

Jag hittade ingen tråd om grooming här, så jag tänkte att det måste finnas ett antal personer här som har åsikter och tips gällande detta område.

Vilka produkter använder du, och varför? Vilka använder du inte, och varför? Har du några tips på produkter?

Själv använder jag för tillfället Bulldog original face wash som ansiktstvätt, Bulldog original moisturiser som återfuktning till ansiktet och L'oréal men expert eye roll-on under ögonen.
Efter rakning använder jag mig av Gillete Fusion hydra soothe får återfuktning. Använder mig även av en Razorpit för att hålla rakhyvel vass och behaglig.

Och snälla, jag betackar mig för omogna kommentarer liknande "det är fjolligt att bry sig om sitt utseende". Du får gärna ha denna åsikt, men du måste inte vädra den här.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd

Vatten till ansiktstvätt, Tvål för att blir ren och mera vatten som återfuktning.

-Edit-
Är inte termen "Personal Grooming", "Grooming" är väll någon typ av sexbrott ?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vatten till ansiktstvätt, Tvål för att blir ren och mera vatten som återfuktning.

-Edit-
Är inte termen "Personal Grooming", "Grooming" är väll någon typ av sexbrott ?.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grooming

Hoppsan, kan visst betyda båda delarna. Dock finns ju www.grooming.se som inriktar sig på manlig skönhet.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Använder diverse produkter ifrån the Body Shop. Brukar tvätta mig med Tea Tree Skin Clearing Facial Wash, ibland byts den emot Vitamin E Gentle Facial Wash. Brukar även lägga på For Men Maca Root Oil Balancing Face Protector och Aloe Eye Defence runt ögonen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ville minnas att jag gjorde en sån här tråd för längesen och hittade den till slut

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Vatten till ansiktstvätt, Tvål för att blir ren och mera vatten som återfuktning.

-Edit-
Är inte termen "Personal Grooming", "Grooming" är väll någon typ av sexbrott ?.

Vatten torkar faktiskt ut huden...men ok.
Jo, det är sant. Jag hade otroligt torr hud ett tag (så torr att det blev stora hudflagor å helt jävla röd i fejjan). Då sa han det...att vatten torkar ut huden. Sen gick jag till en annan läkare som sa samma sak, då fick jag en receptbelagd fuktgörande kräm

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Vad blir skillnaden i huden av att använda sig av olika krämer hit och dit? Jag är totalt okunnig här:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Vatten torkar faktiskt ut huden...men ok.
Jo, det är sant. Jag hade otroligt torr hud ett tag (så torr att det blev stora hudflagor å helt jävla röd i fejjan). Då sa han det...att vatten torkar ut huden. Sen gick jag till en annan läkare som sa samma sak, då fick jag en receptbelagd fuktgörande kräm

vatten torkar inte ut huden, vatten sköjer bort hudens naturliga fett som skyddar huden. därför är det aldrig bra att tvätta sig överdrivet mkt om man inte på något sätt återfuktar huden.

jag får ofta positiva kommentarer om min hud, tjejer brukar vara avundsjuka och undra hur jag kan ha så fin hy. jag brukar säga åt dom att tvätta sig lite mer sällan och använda mindre tvål så "torkar" inte huden ut.

finns många som tvättar sig flera gånger om dagen vilket verkligen sliter på huden som inte hinner återställa fett balansen så det kan man tänka på oxå.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Ville minnas att jag gjorde en sån här tråd för längesen och hittade den till slut

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Hoppsan, se där vad jag letade dåligt.

Skrivet av akka:

Vad blir skillnaden i huden av att använda sig av olika krämer hit och dit? Jag är totalt okunnig här:)

Det är ju högst individuellt, men rent generellt sätt så ser huden fräschare och mer hälsosam ut. Dessutom kan det bli så att du får mindre rynkor när du blir äldre, men det ska man ta med en lite nypa salt.

Jag använder mina produkter främst för att jag vill tvätta av ansiktet från smuts och annat (dels på morgonen och dels på kvällen), och eftersom jag har en rätt torr hy så smörjer jag in ansiktet efteråt för att huden inte ska bli jättetorr.
Den ögonroll-on som jag använder är för att minska svarta ringar under ögonen. Den fungerar riktigt bra faktiskt, kan starkt rekommendera den! Kostar runt 150-200 kronor men räcker i flera månader.

Skrivet av Aka_The_Barf:

vatten torkar inte ut huden, vatten sköjer bort hudens naturliga fett som skyddar huden. därför är det aldrig bra att tvätta sig överdrivet mkt om man inte på något sätt återfuktar huden.

jag får ofta positiva kommentarer om min hud, tjejer brukar vara avundsjuka och undra hur jag kan ha så fin hy. jag brukar säga åt dom att tvätta sig lite mer sällan och använda mindre tvål så "torkar" inte huden ut.

finns många som tvättar sig flera gånger om dagen vilket verkligen sliter på huden som inte hinner återställa fett balansen så det kan man tänka på oxå.

Använder du någon återfuktning? Vilken i så fall?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Jag använder mina produkter främst för att jag vill tvätta av ansiktet från smuts och annat (dels på morgonen och dels på kvällen), och eftersom jag har en rätt torr hy så smörjer jag in ansiktet efteråt för att huden inte ska bli jättetorr.
Den ögonroll-on som jag använder är för att minska svarta ringar under ögonen. Den fungerar riktigt bra faktiskt, kan starkt rekommendera den! Kostar runt 150-200 kronor men räcker i flera månader.

Hmm.. jag har fått för mig att det inte är bra att hålla på med sådant för att kroppen bygger upp någon sorts beroende av återfuktande medel etc istället för att göra det av sig självt. Observera att detta är en teori jag har kommit fram till själv utan någon som helst förankring i något:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Hmm.. jag har fått för mig att det inte är bra att hålla på med sådant för att kroppen bygger upp någon sorts beroende av återfuktande medel etc istället för att göra det av sig självt. Observera att detta är en teori jag har kommit fram till själv utan någon som helst förankring i något:)

Det kan absolut vara så. Det märker jag exempelvis av om jag använder handkräm under en längre tid och sedan slutar med det. Händerna är då torra under cirka en vecka, innan huden återfått sin naturliga förmåga att återfukta sig själv. Således använder jag bara återfuktning på kroppen då det verkligen behövs (alltså när jag ser att huden är torr, eller när den känns lite "spänd").

Dock anser jag att ansiktet är lite annorlunda. Det utsätts för mer smog och smuts än resten av kroppen. Då kan det vara bra att tvätta av det med produkter som innehåller lite välgörande ingredienser för att tillföra huden energi med mera. Dock ska man självklart inte överdriva tvättandet etc. Två gånger per dag brukar räcka - en gång på morgonen, och en på kvällen. En skrubb/ansiktsmask kan vara välbehövligt ibland också, typ en gång per vecka eller så, för att rensa porerna på smuts med mera.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF