Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Nu ligger sidan nere med så man kan inte se om de orkat plocka ordern.

EDIT: Nu är sidan uppe och jag har avbeställt. Inte var ordern plockad inte...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Hej! Har själv alltid haft bra erfarenhet utav komplett.se!

Undrar nu bara ifall det fortfarande är krångligt med lagret, eller vad som pågår? I mitten utav förra veckan beställde jag ett datorpaket + 2 andra delar! Nu efter en drygt fem arbetsdagar så har den fortfarande inte släppts för plock vilket jag tycker är lite lång tid. Känns som att jag kommer få vänta väldigt länge då den endast är bekräftad och inget annat har hänt.

Mvh Pelle

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Alexander7938:

Jag tycker eran service är bra och allt sådant. Men jag tycker ni borde ta upp det som inet gör. Nämligen att man beställer delar till datorer och ni bygger och testar dem.
/Alex

Hej,

Vi har inga planer på en sådan tjänst just nu utan satsar på våra Komplett PC som vi bygger och testar själva och fortsatt utveckling av den tjänsten.

Skrivet av pleus:

Hej! Har själv alltid haft bra erfarenhet utav komplett.se!

Undrar nu bara ifall det fortfarande är krångligt med lagret, eller vad som pågår? I mitten utav förra veckan beställde jag ett datorpaket + 2 andra delar! Nu efter en drygt fem arbetsdagar så har den fortfarande inte släppts för plock vilket jag tycker är lite lång tid. Känns som att jag kommer få vänta väldigt länge då den endast är bekräftad och inget annat har hänt.

Mvh Pelle

Hej Pelle, Vissa kunder kan fortfarande uppleva problem med leveransförseningar. Vet inte om det är en Komplett PC du beställt men tänk i så fall på att byggtid och testning av systemet tillkommer. Slå oss gärna en signal så undersöker vi din order närmare. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Mycket gorm med er angående RMA på ett nätagg, hänvisar till den långa tråden jag redan gjort på eran facebook.

Ta gärna en titt där och svara på om detta är rimligt.

Visa nu lite på service snälla.

Kort sammanfattning, mitt AX850 har drabbats utav detta:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=702665&mpage=1
http://www.overclock.net/power-supplies/919899-corsair-ax850-...

Vilket inte verkar vara helt ovanligt, jag begär då från er RMA, då kräver ni att jag skickar ner agget för felsökning, trots att jag redan vet vad felet är, jag begär att ni skickar upp ett utbytes agg och jag skickar ner det trasiga.

Blankt nej på den frågan och tillråga på allt kräver ni då att jag monterar ner min dator helt och hållet då ni av någon märklig anledning "behöver" alla kablar, trots att fel ej ligger i detta.

Var snäll och var lite flexibla nu, många av era konkurrenter som jag haft RMA frågor med har direkt skickat upp utbytes vara och bett mig skicka ner den trasiga efter jag fått nytt.

Bifogar bild på datorn, så ni själva kan se hur mycket enklare det blir för mig att bara skicka ner agget, utan kablar.

http://daweee.dyndns.org/bilder/IMG_4223.JPG

Permalänk
Medlem

Då vet man var man INTE skall handla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej Pelle, Vissa kunder kan fortfarande uppleva problem med leveransförseningar. Vet inte om det är en Komplett PC du beställt men tänk i så fall på att byggtid och testning av systemet tillkommer. Slå oss gärna en signal så undersöker vi din order närmare. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

De skriver att vissa kunder kan uppleva leveransförseningar. Är det någon här som beställt och inte upplevt en leveransförsening? Verkar ju snarare vara att alla beställningar blir försenade. 5 dagar sedan jag beställde, varav 3 vardagar. Inte en tillstymmelse till att bli skickad, står bara bekräftad än. Det enda jag beställt är ett tangentbord som fanns i lager och är reserverat åt mig.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av daweeeBD:

Mycket gorm med er angående RMA på ett nätagg, hänvisar till den långa tråden jag redan gjort på eran facebook.

Ta gärna en titt där och svara på om detta är rimligt.

Visa nu lite på service snälla.

Kort sammanfattning, mitt AX850 har drabbats utav detta:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=702665&mpage=1
http://www.overclock.net/power-supplies/919899-corsair-ax850-...

Vilket inte verkar vara helt ovanligt, jag begär då från er RMA, då kräver ni att jag skickar ner agget för felsökning, trots att jag redan vet vad felet är, jag begär att ni skickar upp ett utbytes agg och jag skickar ner det trasiga.

Blankt nej på den frågan och tillråga på allt kräver ni då att jag monterar ner min dator helt och hållet då ni av någon märklig anledning "behöver" alla kablar, trots att fel ej ligger i detta.

Var snäll och var lite flexibla nu, många av era konkurrenter som jag haft RMA frågor med har direkt skickat upp utbytes vara och bett mig skicka ner den trasiga efter jag fått nytt.

Bifogar bild på datorn, så ni själva kan se hur mycket enklare det blir för mig att bara skicka ner agget, utan kablar.

http://daweee.dyndns.org/bilder/IMG_4223.JPG

Hej,
Givetvis ska vi hjälpa dig med att lösa detta så smidigt som möjligt. Slå oss en signal på 031-710 20 00 så hjälper vi dig att få ut ett nytt nätaggregat.

Skrivet av altair4:

De skriver att vissa kunder kan uppleva leveransförseningar. Är det någon här som beställt och inte upplevt en leveransförsening? Verkar ju snarare vara att alla beställningar blir försenade. 5 dagar sedan jag beställde, varav 3 vardagar. Inte en tillstymmelse till att bli skickad, står bara bekräftad än. Det enda jag beställt är ett tangentbord som fanns i lager och är reserverat åt mig.

Hej,
Alla kunder drabbas inte av förseningar och vi jobbar för fullt med att få ut alla paket så fort som möjligt från vårt lager.
PM:a gärna mig ditt ordernummer så undersöker vi din order vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

hej komplett

hej

jag undrar när ni kommer me såna bra erbjudanden som L33T-veckan och dylikt? jag har hållit koll på er veckans erbjudande, och det är inte så värst imponerande...
webhallen har ju haft öppningsrea nyligen och har sett massa andra elektronikbutiker med trevliga erbjudanden... men era är ju samma erbjudande i 1 månad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

De skriver att vissa kunder kan uppleva leveransförseningar. Är det någon här som beställt och inte upplevt en leveransförsening? Verkar ju snarare vara att alla beställningar blir försenade. 5 dagar sedan jag beställde, varav 3 vardagar. Inte en tillstymmelse till att bli skickad, står bara bekräftad än. Det enda jag beställt är ett tangentbord som fanns i lager och är reserverat åt mig.

Rätt komiskt att jag beställde ett tangentbord utöver min första beställning som skickades samma dag som beställningen lades (igår 1 Juni) och där min första beställning som jag la i Måndags inte ens är förbi "bekräftat".

Det blir ju inte mindre komiskt av att du beställde ett tangentbord innan mig överhuvudtaget.
När jag väll pratade med supporten, detta var innan jag la min andra beställning på Tangentbordet, så sa dom att det inte var samma lager och där av att det "kanske" kunde gå iväg före den andra men att båda två "förmodligen" skulle skickas igår.

2h senare så var som sagt tangentbordet skickat. Vilket jag ringde in och sa, vilket dom ville jag skulle göra med - "Ring sen om det inte har skickats!".
Och varför vill Komplett att man ska ringa in hela tiden? Jag fick ingen hjälp alls sista gången jag ringde. Han t om svor och skrattade åt hur dåligt det funkar på lagret, trodde knappt det var sant.. Det är rätt dålig stil för att vara ett så stort företag, att dessutom skämta om hur dåliga ni är just nu, oh my... (Har själv jobbat som kommunikatör för ett större företag som hade lite annorlunda policy för det här om man säger så.)

200:- rabatt och halva frakten betalade dom i alla fall. Alltid något..?

Permalänk
Medlem

Stort tack Mikael och komplett
Ringde in nyss och ni skickar mig ett nytt agg så jag får byta ut det och slipper riva ner hela kabeldragningen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av constipation:

hej

jag undrar när ni kommer me såna bra erbjudanden som L33T-veckan och dylikt? jag har hållit koll på er veckans erbjudande, och det är inte så värst imponerande...
webhallen har ju haft öppningsrea nyligen och har sett massa andra elektronikbutiker med trevliga erbjudanden... men era är ju samma erbjudande i 1 månad..

Hej,

Det kommer komma fler 1337 w33k's framöver. I regel finns det fler erbjudanden med prissänkta produkter än de på veckans erbjudande - hållutkick efter procentbubblorna.

Skrivet av daweeeBD:

Stort tack Mikael och komplett
Ringde in nyss och ni skickar mig ett nytt agg så jag får byta ut det och slipper riva ner hela kabeldragningen.

Kul att höra att du är nöjd! Hoppas ditt nya nätaggregat ska fungera fint.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka Komplett för en bra service när jag skickade in mitt ati 5870, gick fort och jag blev inte ifrågasatt något. Precis så en datorbutik ska vara!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

ÄR Pick up point uppsala borta?

Permalänk
Medlem

Beställde en ny dator i delar från komplett för ca 1.5 veckor sen (utan montering, inget "datorpaket"). Jag fick den visserligen inom 3 dagar MEN de hade glömt att inkludera det RAM-minne jag betalat ca 700kr för. Att det var inkluderat på följesedeln online och att jag inte fick någon fysisk följesedel gör ju inte saken mindre klantig. Då jag hämtade ut datorn kl 21 på fredagkvällen 27 maj mailade jag givetvis Komplett om problemet omedelbart och fick det sedvanliga autosvaret med ärendenummer m.m (#2661648 för referens ifall någon från komplett skulle läsa detta och äntligen bestämma sig för att hjälpa mig!) men har 9 dagar senare fortfarande inte fått svar. Jag har givetvis mailat igen och frågat men utan framgång.

Jag kommer att ringa supporten på tisdag om inte saken är löst till dess. Alla kan göra misstag men jag är trots det oerhört besviken på er service då en arbetsvecka passerat och jag ännu inte fått svar vilket gör att jag får intrycket av att jag inte blir betrodd och att mina mail har ignorerats.

Permalänk

När får ni in Evga P67 sli i sortimentet?

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk

Hmm sitter och väntar på att det skall bli lite mer minnen valbara i Komplett Gamer Premium i25.
Kommer det 12gig+ minne som valbart till den?
Eller ivf 1600MHz på 8gig?

I övrigt så verkar den datorn ha precis de options jag vill ha

___________

Edit, såg precis att ni lagt in 1600mhz minnen till 8gig.
Kommer 12+gig?

(förändrign på sidan)
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kriller007:

Jag vill tacka Komplett för en bra service när jag skickade in mitt ati 5870, gick fort och jag blev inte ifrågasatt något. Precis så en datorbutik ska vara!

Tack före berömmet, alltid kul att höra!

Skrivet av Stakz:

ÄR Pick up point uppsala borta?

Hej,

Tyvärr har antal paket till Uppsala Pick-up-Point inte nått den nivån vi förväntade oss och har därför inte går runt.

Eftersom vi alltid vill hålla så låga priser som möjligt valde vi tyvärr att stänga Uppsala Pick-up-Point. Vi beklagar detta för de kunder som drabbats.

Skrivet av Mr fantastic:

När får ni in Evga P67 sli i sortimentet?

Vi har inget leveransdatum på denna ännu tyvärr. Håll utkik på Komplett.se. Tipsar gärna om våra två RSS-feeds också som kan vara ett bra sätt att hålla koll på nya produkter.
Nytt på lager: http://www.komplett.se/k/feed.aspx?stocked
Nytt i sortimentet: http://www.komplett.se/k/feed.aspx?cataloged

Skrivet av lord_real:

Hmm sitter och väntar på att det skall bli lite mer minnen valbara i Komplett Gamer Premium i25.
Kommer det 12gig+ minne som valbart till den?
Eller ivf 1600MHz på 8gig?

I övrigt så verkar den datorn ha precis de options jag vill ha

___________

Edit, såg precis att ni lagt in 1600mhz minnen till 8gig.
Kommer 12+gig?

Hej!

12GB kommet inte i det systemet eftersom det är dual channel (AMD och sockel 1156/1155 = 4, 8, 16GB).

Våra tester med 16GB kit är precis klara så nu finns detta som ett alternativ!

Skrivet av Arakai:

Beställde en ny dator i delar från komplett för ca 1.5 veckor sen (utan montering, inget "datorpaket"). Jag fick den visserligen inom 3 dagar MEN de hade glömt att inkludera det RAM-minne jag betalat ca 700kr för. Att det var inkluderat på följesedeln online och att jag inte fick någon fysisk följesedel gör ju inte saken mindre klantig. Då jag hämtade ut datorn kl 21 på fredagkvällen 27 maj mailade jag givetvis Komplett om problemet omedelbart och fick det sedvanliga autosvaret med ärendenummer m.m (#2661648 för referens ifall någon från komplett skulle läsa detta och äntligen bestämma sig för att hjälpa mig!) men har 9 dagar senare fortfarande inte fått svar. Jag har givetvis mailat igen och frågat men utan framgång.

Jag kommer att ringa supporten på tisdag om inte saken är löst till dess. Alla kan göra misstag men jag är trots det oerhört besviken på er service då en arbetsvecka passerat och jag ännu inte fått svar vilket gör att jag får intrycket av att jag inte blir betrodd och att mina mail har ignorerats.

Hej,

Vi ber om ursäkt för felleveransen. Jag hörde att du fått hjälp att få minnena krediterade, hoppas att du är nöjd med lösningen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweeeBD:

Text ang att skicka in agg utan kablar]

Efter att ditt nätagg testas defekt (oavsett vart du handlar ifrån) så vill butiken skicka nagget till tillverkare/distributör för att få kredit för det defekta agget. De flesta tillverkare kräver att få tillbaka produkten i sin helhet, inklusive kablar. Så därför, ifall de inte får in kablarna, nej då får de helt enkelt kompa ut ett nytt nätagg utan att få tillbaka något från distributör/tillverkare. Rimligt? Nej.
Kom ihåg att det inte bara är butiken som har ansvar, det har även du.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

RMA - Packning

Det går rykten om att det går bra att ta med sig prylar som ska returneras, till någon av hämtningsbutikerna så packar dom det på plats och ser till att det blir skickat, så länge man har med sig RMA uppgifterna. Stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Är det verkligen menningen att jag ska betala frakten vid returärende? Har ett defekt moderkort, som ska bytas till ny revision (alltså, ett sandybridge kort med defekta portar)

Permalänk
Medlem

Köpte ett Stålserie 7g hos er hösten -09, nu har flera knappar blivit uttjänta och man måste mer eller mindre hamra fram dem. Föga förvånande är det siffrorna 2, 3 som sitter ovanför qwerty som framför allt är drabbade.
Är det er eller Steelseries jag skall kontakta för eventuell support/reklamation? Jag ser att garantin för tangentbordet är 36 månader.

Permalänk
Medlem

Leveranstid?

Då man inte kan se vart paketet befinner sig med hjälp av trackingnumber, tänkte jag höra om något har erfarenhet om ungefär hur länge det tar för ett paket som finns i lager till Pick-up-Point Göteborg? (beställde för övrigt även delar från dustin i lager samtidigt och dom har jag hämtat ut precis)

det jag beställt är ett fractal arraw chassi.

Mvh Tomas

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Utbildadninja:

Det går rykten om att det går bra att ta med sig prylar som ska returneras, till någon av hämtningsbutikerna så packar dom det på plats och ser till att det blir skickat, så länge man har med sig RMA uppgifterna. Stämmer detta?

Det stämmer alldeles utmärkt. Glöm inte att ta med dina RMA-uppgifter bara.

Skrivet av Stakz:

Är det verkligen menningen att jag ska betala frakten vid returärende? Har ett defekt moderkort, som ska bytas till ny revision (alltså, ett sandybridge kort med defekta portar)

Nej du behöver inte betala frakten vid ett returärende som täcks av garantin.

Skrivet av Typen:

Köpte ett Stålserie 7g hos er hösten -09, nu har flera knappar blivit uttjänta och man måste mer eller mindre hamra fram dem. Föga förvånande är det siffrorna 2, 3 som sitter ovanför qwerty som framför allt är drabbade.
Är det er eller Steelseries jag skall kontakta för eventuell support/reklamation? Jag ser att garantin för tangentbordet är 36 månader.

Du hanterar reklamation och support igenom oss. Hör gärna av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00

Skrivet av someuser:

Då man inte kan se vart paketet befinner sig med hjälp av trackingnumber, tänkte jag höra om något har erfarenhet om ungefär hur länge det tar för ett paket som finns i lager till Pick-up-Point Göteborg? (beställde för övrigt även delar från dustin i lager samtidigt och dom har jag hämtat ut precis)

det jag beställt är ett fractal arraw chassi.

Mvh Tomas

Hej Tomas, Om du beställer måndag - fredag innan klockan 14 så finns paketet normalt på Pick-up-Point nästa helgfria vardag. Direkt när ditt paket finns på att hämta ut får du ett mail eller SMS med avisering.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637621#extra

Hur ska ni ha det, är det AM3+ eller 1155 socket?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pontraz:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637621#extra

Hur ska ni ha det, är det AM3+ eller 1155 socket?

AM3+ är korrekt sockel. Vi uppdaterar så fort som möjligt. Tack för att du uppmärksammade oss på detta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej.

Ska fatta mig kort;
jag inhandlade en dator för ca 14 månader sedan hos komplett.se , då ingick 3 års garanti. För någon månad sedan så gick den sönder, kom fram till att det troligen var grafikkortet som var trasigt.
Kontaktade dem och de bad mig skicka in kortet för service etc. De bjöd på fraktsedeln.

Nu är frågan; hur lång tid kommer det ta dem innan jag får svar? Det är ca 1 vecka sedan jag skickade in det, och ännu har jag inte hört något. Jag antog att det skulle ta tid ofc, men hur lång tid talar vi om? upp till en månad?

mvh

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av asdfhh:

Hej.

Ska fatta mig kort;
jag inhandlade en dator för ca 14 månader sedan hos komplett.se , då ingick 3 års garanti. För någon månad sedan så gick den sönder, kom fram till att det troligen var grafikkortet som var trasigt.
Kontaktade dem och de bad mig skicka in kortet för service etc. De bjöd på fraktsedeln.

Nu är frågan; hur lång tid kommer det ta dem innan jag får svar? Det är ca 1 vecka sedan jag skickade in det, och ännu har jag inte hört något. Jag antog att det skulle ta tid ofc, men hur lång tid talar vi om? upp till en månad?

mvh

Hej,

Normalt tar det 3 arbetsdagar från och med att vi har fått in grafikkortet. Hör gärna av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så undersöker vi status på din retur.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hur säkra är ni på att ni kommer att ha H100 28 juni?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Hedersmedlem

Har Sidewinder X4 normal enter-tangent eller har det en avlång såsom på bilden.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580139

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Normalt tar det 3 arbetsdagar från och med att vi har fått in grafikkortet. Hör gärna av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så undersöker vi status på din retur.

Vänligen

/Mikael

tack för svar!

jag har hört från komplett nu via mail. De har mottagit min vara och enligt dem är garantin förbrukad då graffikkortets fläkt var "ingensatt med damm och därmed leder till att komponentens kylning ej fungerar korrekt", nu skall de retunera varan till mig utan någon åtgärd.

Problemet är att jag ett flertal gånger rensat fläktarna med kompressad luft. Det finns inga spår av damm. Antingen har de tagit fel produkt eller så är dem inkompetenta. Frågan är vad blir min nästa åtgärd?

Mvh